SonyHD Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hei! Jeg har fri i perioden 8 - 15 Oktober, da tenkte jeg å ta en tur til en av følgende plasser: - Barcelona (Spania) - Dublin (Irland) - Paris (Frankrike) - Roma (Italia) - Brussels (Belgia) Har dere noen anbefalinger om hvilken av disse plassene jeg burde reise til? Hvilken plass er det mest å oppleve på og best å være på denen tiden av året? Tenkte å ta en 4-5 dagers tur. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg ville valgt Roma eller Barcelona pga temperaturen. Gjennomnitlig maksimumtemperatur for oktober er over 22 grader C for de to stedene. Og det kan være deilig på en tid hvor det stort sett er mye regn og vind i det kalde landet vårt. Paris, som er den tredje sørligste byen, ligger ca 7 grader under de to første, og er fullt av - franskmenn.... Hvis du ikke behersker språket i de tre nevnte stedene, så er nok Barcelona lettest, da spanjoler generelt er bedre i engelsk en de to øvrige landene. Lenke til kommentar
SonyHD Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Jeg frister egentlig mest til Paris, vet ikke hvorfor men føler det er mest å oppleve der? Jeg snakker kun Engelsk, men regner ikke med det skal være noe problem på turistplassene. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg frister egentlig mest til Paris, vet ikke hvorfor men føler det er mest å oppleve der? Jeg snakker kun Engelsk, men regner ikke med det skal være noe problem på turistplassene. Lær deg noen fraser fransk først så når de skjønner at du ikke kan fransk så vil de prate engelsk med deg. Franskmenn er rare sånn. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Paris funker fint uten annet enn engelsk. Vil du til Paris er det ikke noe å lure på. Jeg liker Paris på høsten. Ketil Bjørnstad skrev forresten en liten bok om Paris for noen år siden, anbefaler at du plukker opp den på nærmeste bibliotek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå