Gå til innhold

Eier domene - trenger hjelp til å flytte til Blogspot

[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Hei

Har postet spørsmål i Google's forum uten svar på en uke nå..

Jeg eier et domene, som jeg ønsker å flytte fra HOMESTEAD til blogspot. Homestead har hjulpet meg til å "unlocke" domenet, og jeg har fått en pinkode.

Så sier de jeg må kontakte min nye "provider" med ett slags skjema, men ...hvor kontakter man Google ang. dette?

Regner vel med de skal ha pin-koden før de vil flytte over domenet? Og da kan jeg vel betale Google årlig for å beholde domenet, eller...?

Er litt n00b her, please help =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å flytte domenet til en registrar som gir deg full kontroll over domenet, og som ikke tar alt for mye i året.

jeg bruker personlig Godaddy.com til mine domener (har vel 40 stykker eller noe slikt) og har brukt Godaddy.com i mange år nå. Du får med en del gratis tjenester (som epost osv) som er greie om du trenger det, og så har du full kontroll over domenet ditt, og kan f.eks bare endre A records til å peke mot bloggen din.

Mine .no domener har jeg hos domeneshop.no, men de ligger høyere i pris enn Godaddy.com på så og si alle andre endelser.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Anbefaler deg å flytte domenet til en registrar som gir deg full kontroll over domenet, og som ikke tar alt for mye i året.

jeg bruker personlig Godaddy.com til mine domener (har vel 40 stykker eller noe slikt) og har brukt Godaddy.com i mange år nå. Du får med en del gratis tjenester (som epost osv) som er greie om du trenger det, og så har du full kontroll over domenet ditt, og kan f.eks bare endre A records til å peke mot bloggen din.

Mine .no domener har jeg hos domeneshop.no, men de ligger høyere i pris enn Godaddy.com på så og si alle andre endelser.

Hei, og takk til begge for svar. Kenneth E din link er død :S

Spørsmål: Har nå laget en bruker på Godaddy.com, og var i gang med å flytte domenet.. men lurer på.. Er det riktig at jeg her da blir nødt til å betale for "5GB lagring og unlimited traffik for xxxUSD pr måned"?

Hvis det er tilfellet vil jeg gjerne prøve(hjelp?) å få flyttet domenet til Google, da det foreløpig passer best for meg siden Blogspot er gratis.

Lenke til kommentar

Du skal ikke trenge å betale for noe annet enn domenet hos Godaddy.com, hadde jeg måtte betale ekstra per domener der, hadde jeg flyttet dem til et annet sted.

Men de prøver alltid å prakke på deg en masse ekstra ting som du egentlig ikke trenger, for å tjene litt ekstra. Trolig er det bare det du opplever.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...