Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne en website for å selge informasjon

Anbefalte innlegg

Jeg vil sette opp en webside for å selge informasjon (om helsespørsmål) basert på medlemsskap, hvor medlemmer kan logge seg inn. For dette trenger jeg et/noen program-/er for:

1) Å håndtere bestillinger og medlemer

2) Ta imot betalinger

Kan noen av de dataskyndige som er her hjelpe meg med informasjon om hvilke programvare som er best.

:shrug:

PS: Jeg spør bare etter veiledning og informasjon, ikke at noen skal sette opp sidene for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er bare en student med dårlig råd, og kan derfor ikke betale store summer, disse web design folkene spør etter. For alt jeg vet kan det være 2 personer som viser interesse for det jeg vil selger. Da blir vel litt for dumt å betale tusenvis av kroner for en webside.

Det er ikke alle her som er ute etter betaling og penger. sikkert er det noen som vil hjelpe.

Lenke til kommentar
Jeg er bare en student med dårlig råd, og kan derfor ikke betale store summer, disse web design folkene spør etter. For alt jeg vet kan det være 2 personer som viser interesse for det jeg vil selger. Da blir vel litt for dumt å betale tusenvis av kroner for en webside.

Det er ikke alle her som er ute etter betaling og penger. sikkert er det noen som vil hjelpe.

Virker lite gjennomtenkt spør du meg.. Skal ikke starte en krangel her nå, men du bør tenke litt på hva du egentlig ber om.

Det blir som å spørre en produsent om 100 gratis rambrikker til din nye bedrift. Gratis fordi du ikke vet om du kommer til å selge noe...

Det første du bør tenke på før du skal selge noe, er om det faktisk er marked for det.

Mener ikke å rakke ned på deg eller noe, men jeg tviler på at det er noen som gjør dette gratis.. Det er tross alt ikke noe man smekker sammen på 5 minutter..

Men for all del: Lykke til!

Lenke til kommentar

Må desverre si meg enig med Gorthaur her. Jeg er webutvikler pr. yrke og i et så trangt marked som det er idag, skal det mye til får at noen utvikler en site gratis! Timeprisene for en konsulent idag er rimelig lave, men ikke gratis :)

Er du heldig, ramler du over en student som kan dette med webutvikling som er interessert i å gjøre det (gratis) for å få erfaring og en refereanse (når han seinere skal søke jobb), men jeg tviler.....

Du sier at du ikke vet om du kommer til å få noen kunder.... vel, det er jo en risiko som følger med! Alle som starter opp en butikk av ene eller andre sorten, tar en risk. Men er man seriøs så gjør man en grundig research for å finne ut om det finnes et marked for produktet man vil selge!

Hvis du ikke VET om det finnes noe marked for det, blir det jo en kjempe-risiko å ta dette. Men du kan jo ikke regne med at folk skal sette seg ned og bruke en haug timer på å utvikle dette uten å få betalt for det!

Jeg mener heller ikke å rakke ned på deg, men dette høres ut som et døfødt prosjekt syns jeg. Sorry!

Lenke til kommentar

Dette var i hvert fall ikke det jeg hadde forventet av svar fra folk her. Jeg ber bare etter informasjon, ikke å få noe programmer eller ram eller hva du måtte tenker på, gratis. Jeg kjøper det som blir anbefalt, og lærer å bruke det selv, og setter opp websidene selv, hvis jeg får noe pålitelige svar. Etter det jeg kjenner til er det ingen som kan si nøyaktig hva slags respons mann får før mann ha produktet opp.

Jeg har fått enormt mye med hjelp i amerikanske og britiske data forum. Ville prøve her, siden det kan være nyttig og bedre å vite hva norske databrukere brukte. Siden tjenesten jeg skal selge er også har målgrupper i utlandet, tror jeg kanskje det er best å holde til utenlandske dataforum når det gjelder slike spm. Virker som folk her og generelt i Norge skal ha betalt før noe varer/tjenester er levert engang.

Forresten, ditt eksemplar om minne brikker holder ikke mål i det hele tatt. Kan du bare si hva jeg ber etter gratis, enn infomasjon. Ikke si det er det som jeg ber etter gratis, det er vanlig at folk spør andre før de kjøpe noe. For din informasjon, selges det haugvis av programmet for å akkurat det jeg ber etter og som kan kjøpes en tusenlapp+/-. Men, som du kanskje vet selges det mange dårlige programmer idag.

Jeg trodde at hvis noen ha erfaring med sånt her, vil jeg få en anbefaling. Ser ut som at jeg har fått bare svar som sender ut et eneste signal, nemlig misunnelse :evil: . Du kunne ha spart din tid og spalte plass her.

:roll::evil: :x

Jeg kommer nok til å få det til med minst mulig investering uansett om jeg får svar her eller ikke.

:woot:

Lenke til kommentar
Må desverre si meg enig med Gorthaur her. Jeg er webutvikler pr. yrke og i et så trangt marked som det er idag, skal det mye til får at noen utvikler en site gratis! Timeprisene for en konsulent idag er rimelig lave, men ikke gratis :)

Er du heldig, ramler du over en student som kan dette med webutvikling som er interessert i å gjøre det (gratis) for å få erfaring og en refereanse (når han seinere skal søke jobb), men jeg tviler.....

Du sier at du ikke vet om du kommer til å få noen kunder.... vel, det er jo en risiko som følger med! Alle som starter opp en butikk av ene eller andre sorten, tar en risk. Men er man seriøs så gjør man en grundig research for å finne ut om det finnes et marked for produktet man vil selge!

Hvis du ikke VET om det finnes noe marked for det, blir det jo en kjempe-risiko å ta dette. Men du kan jo ikke regne med at folk skal sette seg ned og bruke en haug timer på å utvikle dette uten å få betalt for det!

Jeg mener heller ikke å rakke ned på deg, men dette høres ut som et døfødt prosjekt syns jeg. Sorry!

Enda engang til: Jeg spør ikke etter noe gratis. Jeg vil ikke betale noe 'blodsugere' svære summer før i det heletatt jeg har begynt.

Det blir ikke noe risiko, når det er bare jeg som skal jobbe med det. Det er nettopp poenget.

Grundig markedsundersøkelse? Tror ikke på noe sånt. Det beste er å sette opp websiden. Av erfaring og egen og bekjentes vurderinger vet jeg at det finnes et stort marked for det jeg har tenkt å selge.

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg (vi) fornærma deg her altså, men du ga ikke akkurat noe klart signal i første posten din at du BARE var på utkikk etter informasjon så DU kunne sette igang å programmere denne siten (å fytte, for en setning!). Jeg fikk klart inntrykk av at du trengte hjelp med å utvikle den. Kanskje jeg er helt på trynet teit som misforsto.... hvis så: beklager så masse!

Lykke til med utviklinga og eventuelle salg i framtida.

Lenke til kommentar

Vel, når du skriver dette:

"Jeg er bare en student med dårlig råd, og kan derfor ikke betale store summer, disse web design folkene spør etter. For alt jeg vet kan det være 2 personer som viser interesse for det jeg vil selger. Da blir vel litt for dumt å betale tusenvis av kroner for en webside.

Det er ikke alle her som er ute etter betaling og penger. sikkert er det noen som vil hjelpe."

..så gikk jeg ut fra at du trengte hjelp til å lage siden, ikke bare det å håndtere bestillinger og medlemmer/ta imot betalinger.

Det du skriver om at "ingen kan si nøyaktig hva slags respons man får før man har produktet opp", viser vel det egentlig hvor lite seriøst det her er. Hvorfor ikke gjøre litt research først?

Er flott å se hvor voksent du tar hele greia også! Som jeg ettertrykkelig presiserte i innlegget mitt, så var dette ikke ment som noe angrep på deg, men likevel tok du det tydeligvis personlig.

En siste ting: Misunnelse? Hva er det å misunne egentlig?

Som sagt tidligere: Lykke til!

NB: Anbefaler en liten touch av ydmykhet og folkeskikk ved neste post.

Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg (vi) fornærma deg her altså, men du ga ikke akkurat noe klart signal i første posten din at du BARE var på utkikk etter informasjon så DU kunne sette igang å programmere denne siten (å fytte, for en setning!). Jeg fikk klart inntrykk av at du trengte hjelp med å utvikle den. Kanskje jeg er helt på trynet teit som misforsto.... hvis så: beklager så masse!

Lykke til med utviklinga og eventuelle salg i framtida.

Det gjør ingenting. Fort gjort å misforstå. Takk for svaret ditt. :)

Lenke til kommentar

En siste ting: Misunnelse? Hva er det å misunne egentlig?

Nemlig. Lurte på det selv. Det er jo tydelig at det er noe.

NB: Anbefaler en liten touch av ydmykhet og folkeskikk ved neste post.

Anbefaler det samme.

:woot:

Lenke til kommentar

Det du beskriver er vanskelig å få til. Du vil trenge er en relativt avansert web løsning med dynamiske databaser. Designmessig bør siden også være rimelig proff siden du tenker kommersielt.

Du trenger derfor kunnskap om:

1. html

2. databaseprogrammering og sikkerhet (sensitiv info?)

3. Design

Jeg kan garantere deg at du ikke lærer dette i en håndvending. Kanskje du kan nok til å snekre sammen siden din om 2 år?

Jeg begriper heller ikke hvordan du kan forvente gratis hjelp til en tjeneste du har tenkt å ta betaling for.

Lenke til kommentar

Hvis du skal lage en hjemmeside, så kan du bruke Dreaweaver...for student versjonen skal komplett ha ca. 1500. Har holdt litt på med design av hjemmesider, og det er ikke bare så sette seg ned og lage, det krever mye planlegging. Hvorfor setter du ikke bare opp en enkel hjemmeside til å begynne med...?

Lenke til kommentar
Det var no voldsomt då.

Eg ville satsa på å lære litt om PHP og sessions, samt bruke paypal e.l. som billig betalingstjeneste.

Det er litt vanskelig å by på noke konkret hjelp når spørsmåla dine er såpass vage.

Takk for svaret ditt. Er i gang med det. Tenkte på noe short-cuts :lol: Finnes vel ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo gi deg ett matnyttig tips:

Dersom du må bite i det sure eplet å betale for designen så bruk østeuropeiske webprogrammerere. De er like gode som de norske til en brøkdel av prisen. Dersom arbeidsspråket er engelsk så er iallefall dette min anbefaling.

Lenke til kommentar
Hvis du skal lage en hjemmeside, så kan du bruke Dreaweaver...for student versjonen skal komplett ha ca. 1500. Har holdt litt på med design av hjemmesider, og det er ikke bare så sette seg ned og lage, det krever mye planlegging. Hvorfor setter du ikke bare opp en enkel hjemmeside til å begynne med...?

Takk for svaret ditt. Har jo laget noe enkle websider med FrontPage, da. Har skjønt at jeg må pugge litt om PHP, cgi, mySQL osv :( . Kanskje kan jeg bare sender info som e-mail til hver enkel medlem i beygynnelsen til en lavere pris, inntil en full funksjonelt web side er oppe og går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...