henrikmain Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hei. Jeg har Telenor Online ADSL (1024/256), og kjører Win ME. Mitt problem er at jeg blir koblet av omtrent hver halvtime - hvis jeg ikke laster ned noe. For å forhindre denne frakoblingen har jeg måttet sette på en "dårlig nedlasting" (rundt 2.0 kb/s), som ikke affekterer pingen min i særlig stor grad, mens jeg spiller spill online. Nå har jeg gått lei av dette - jeg har betalt for et produkt, men jeg får jo ikke valuta for pengene! 1. Ja, jeg har prøvd å sette "0" og "999999" på Alternativer --> automatisk frakobling ved inaktivitet. Dette hjelper ikke. 2. Jeg har prøvd raspppoe, uten større hell. Jeg får bare opp en feilmelding når jeg skal koble til ved hjelp av dette "programmet". 3. Jeg har satt opp en fast IP, som jeg ble anbefalt. 4. Jeg har lest guider og tips på online.no, men disse har heller ikke løst problemet. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
strike Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Ring til telehora og klag. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Rettelse: Stjelehora Tror nok det er linja di det er noe galt med, ja. Ring og klag. Lenke til kommentar
Skello Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Og menst du er i gang BYTT OS. windows Me er noe av det mest ustabile som finst. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Er vell mer offline adsl enn online da? Ta å ring feilmeldingen å be dem feilsøke linjen din, og om de ikke finner noe, så ikke gi deg! Krev å få en tekniker hjem for å teste hos deg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei. 2. Jeg har prøvd raspppoe, uten større hell. Jeg får bare opp en feilmelding når jeg skal koble til ved hjelp av dette "programmet". Hvilken feilmelding? Du husket vel og sette @online.no etter brukernavnet når du prøvde RASPPPOE? Den mest drastiske løsningen er og bytte til en annen ISP som ikke bruker dette påloggingstullet. På noen av disse påloggingsprogrammene til Telenor er det ikke mulig og få det til og holde linja oppe, jeg tror det er designet slik for at kunden skal beholde den gode og varme følesen av og fortsatt sitte på oppringt internett.... Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 har mye av det samme med mitt Online ADSL. den låser seg helt med gjevne mellomrom. eneste måte å få det til å gå igjen er å dra ut strøm kontakten til ADSl modemet og vente et par min på å koble opp på nytt. mye tull. Men viss jeg ringer til telenor så har jo de ALDRI hørt om de problemene før. høres jo ut som om ingen som klager på de support folka deres! Glad jeg flytter snart så kan vi få ngt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 har mye av det samme med mitt Online ADSL. den låser seg helt med gjevne mellomrom. eneste måte å få det til å gå igjen er å dra ut strøm kontakten til ADSl modemet og vente et par min på å koble opp på nytt. mye tull Hvis modemet henger seg eller mister sync mot sentralen er det bare og feilmelde det. Har du sett etter om det mister forbindelsen mot sentralen? Modemet har en lampe som indikerer dette wan/dsl/sync pleier de og være merket med. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Nå har jeg gått lei av dette - jeg har betalt for et produkt, men jeg får jo ikke valuta for pengene! Regner med det er Microsoft du snakker om. Kast ME dritten, og du har garantert ikke problemer. Har stått på siden april uten å bli koblet av en eneste gang, untatt når jeg selv har dratt ut kontakten p.g.a tordenvær. Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 jeg tror det ligger i oppkoblinga til Online ADSL. Hadde samme problem før, eneste som hjalp var å lage en egen internett tilkobling og slette den Online shiten.. Etter mye slit og strev med nettverk og server osv, kjøpte jeg en router. Fungerer flott nå, da den er kobla på hele tiden. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 har mye av det samme med mitt Online ADSL. den låser seg helt med gjevne mellomrom. eneste måte å få det til å gå igjen er å dra ut strøm kontakten til ADSl modemet og vente et par min på å koble opp på nytt. mye tull Hvis modemet henger seg eller mister sync mot sentralen er det bare og feilmelde det. Har du sett etter om det mister forbindelsen mot sentralen? Modemet har en lampe som indikerer dette wan/dsl/sync pleier de og være merket med. Det mister sync. Lampen på modemet slutter å lyse. men noen ganger lager den mega lagg i cs. andre ganger funker bare en av 10 web sider osv. Noen dager er verre enn andre. men jeg kan liksom ikke gå fra maskinen på nedlasting fordi den låser seg. men er det ikke sånn at viss feilmeldings karen kommer og søker etter feil og feilen ligger inni huset så må du betale og viss den ligger utenfor huset så er regningen på dem?? Men uansett. Supporten til telenor har Aldri hørt om ande med problemer med ADSL løsningen deres Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Det mister sync. Lampen på modemet slutter å lyse. men noen ganger lager den mega lagg i cs. andre ganger funker bare en av 10 web sider osv. Noen dager er verre enn andre. men jeg kan liksom ikke gå fra maskinen på nedlasting fordi den låser seg. Men uansett. Supporten til telenor har Aldri hørt om ande med problemer med ADSL løsningen deres Vel, du bør jo selvsagt sjekke at det er koblet rett, at splitteren sitter før alt av telefoner osv, har du analog eller ISDN? Hvis du har analog, er du 100% sikker på at splitterplaseringen er rett og at ingen telefoner er koblet utenom splitteren? Ring 145 og få de til og måle linja di for støy og andre problemer, det er hvertfall gratis. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 med til historien hører det jo at Telenor har vert og byttet ledere i telefon ledniongen for noen år siden da det paret som var i bruk ble ødelagt! Så nå er vi nede på siste paret er det og ødelagt så må de strekke ny kabel Fetteren min som bor 2 hus ved siden av har aldri noen oppkoblings problemer. han ler bare hver gang jeg ringer og spør om de og har problemer. Men nå må det pakkes for syden! Lenke til kommentar
pian Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Dette er faktisk ME sin feil .. ikke verdens beste OS. Nuvel. Funker visst å lage en manuell tilkobling med PPPoE adapteret Telenor installerer på maskina. Og sett tlf nr til 0 og bruk epostadr som innlogging og passord du har fått tildelt.... Så går du inn på Oppringningsegenskaper og fjerner alle haker som gjelder frakobling. Good luck! Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Takk til alle for tilbakemeldinger! Jeg har nå blitt kvitt problemet med den automatiske frakoblingen. Problemet var som tidligere nevnt ME - et grusomt operativsystem. Jeg tror jeg skifter til Win 2000 nå. Selvfølgelig har pingen min på online-spill blitt mye dårligere etter dette, men.. Det får jeg vel ta en annen gang *Forbanner Telenor* Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Rettelse: Stjelehora Tror nok det er linja di det er noe galt med, ja. Ring og klag. Rettelse: Telemor eller Telemutter som jeg bruker å si Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 heahehaehaehahe bytt isp eller gå og dø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå