Gå til innhold

Hvordan ta backup av harddisker?

AMDBunny

Anbefalte innlegg

Jeg holder nå på med en større oppgradering av min PC.

Jeg tre harddisker fra før, en SSD (OS-disk), en SATA-disk og en PATA-disk. Nå har jeg kjøpt en ny harddisk på 2TB som er stor nok til at det er plass til alle de andre harddiskene på den.

Jeg ønsker å kopiere over hele SSD-disken og hele PATA-disken til den nye 2TB-disken. Dette fordi jeg ikke gidder å gå igjennom de to diskene for å finne ut hvilke filer jeg bør beholde eller ikke ;)

Jeg prøvde å markere alt innholdet på SSD-disken (OS) og kopiere det over men jeg fikk kun kopiert en brøkdel av den lagrede informasjonen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har gjort noen endringer i oppsettet på SSD disken eller system disken om du vil så tipper jeg at alt du trenger å ta vare på ligger i Documents & Settings katalogen, eller All Users på Win 7.

Grunnen til at du ikke får kopiert hele disken er at disken er live med tusenvis av åpne systemfiler. Disse ligger i Windows katalogen og der trenger du ikke å ta vare på noenting.

Hvis du derimot skal være vrang å kopiere hele SSD disken så skru den først ut av maskinen, monter inn den nye disken på samme plass og innstaller windows på nytt.

Når Windows er innstallert så kobler du til den gamle SSD disken og da kan du kopiere hele innholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...