AMDBunny Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg holder nå på med en større oppgradering av min PC. Jeg tre harddisker fra før, en SSD (OS-disk), en SATA-disk og en PATA-disk. Nå har jeg kjøpt en ny harddisk på 2TB som er stor nok til at det er plass til alle de andre harddiskene på den. Jeg ønsker å kopiere over hele SSD-disken og hele PATA-disken til den nye 2TB-disken. Dette fordi jeg ikke gidder å gå igjennom de to diskene for å finne ut hvilke filer jeg bør beholde eller ikke Jeg prøvde å markere alt innholdet på SSD-disken (OS) og kopiere det over men jeg fikk kun kopiert en brøkdel av den lagrede informasjonen. Noen tips? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvis du ikke har gjort noen endringer i oppsettet på SSD disken eller system disken om du vil så tipper jeg at alt du trenger å ta vare på ligger i Documents & Settings katalogen, eller All Users på Win 7. Grunnen til at du ikke får kopiert hele disken er at disken er live med tusenvis av åpne systemfiler. Disse ligger i Windows katalogen og der trenger du ikke å ta vare på noenting. Hvis du derimot skal være vrang å kopiere hele SSD disken så skru den først ut av maskinen, monter inn den nye disken på samme plass og innstaller windows på nytt. Når Windows er innstallert så kobler du til den gamle SSD disken og da kan du kopiere hele innholdet. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Takk for tipset Jeg bare syns det var rart at det var så mye data jeg ikke fikk kopiert. Jeg har Win7 64-bit men jeg trodde ikke den beslagela mange GB med systemfiler på OS-disken. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Det vil funke med et backup program som f.eks benytter windows API'et "shadow copying" Eksempler : --> Free Backup Software – Best Windows Backup Software Programs <-- Kopiere med windows explorer vil aldri funke for "hele" filsystemet av system/OS disk. Endret 22. september 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvis du laster ned EaseUS Partition Master Åpne programmet , og velg "Copy Disk" funksjonen : Da vil absolutt alt bli klonet over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå