Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Laseropperasjon på øynene.

Skroll

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å korrigere synet mitt da jeg er lei av tørre linser, briller og ulempene dette medfører.

Noen som har erfaringer?

Syns egentlig det virker VELDIG skummelt. Tenk om jeg blir blind?:hmm::no:

Intralase LASIK 22 400,- per øye

ASA 15 000,- per øye

Er det slik at disse metodene er like gode? Er vel en grunn til at den ene er dyrere.

:cry: :cry: :cry: :cry:

Postet av anonym: ea7b87b83b8a0d022e9c98c0f40dbc81

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laseroperasjoner markedsføres som den enkleste ting i verden. Men mellom 2 og 4 prosent får komplikasjoner, som kan gi varige synsforstyrrelser.

Du får lese litt om akkurat hva du skal igjennom, er ikke bare å ligge på et bord i noen minutter så kan du løpe ut i skog og mark...

http://www.argus-syn.no/behandling/laseroperasjon

Men selvfølgelig, et par dager med vonde øyne og et par uker med litt varsomhet er jo ingenting i forhold til hva du får igjen. Får du skade (dårlige syn/blindhet) derimot er det jo veldig kjipt. De har vel en del forundersøkelser også så de vet hvordan akkurat du skal behandles.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Forskjelene har litt med synet man har, og om man har skjeve hornhinner eller ikke tror jeg. Min kone fikk beskjed om at hennes øyne ikke var mulig å korrigere med ASA, men da LASKIK kom til norge kunne de korrigere synet hennes.

Hvorfor det er så stor prisforskjell vet jeg ikke.

Spessielt første natta var vond etter operasjonen, men hun har ikke angret ett sekund i etterkant. Mye mer letvindt å slippe å forholde seg til å ikke sove med linser, briller som blir borte eller ødelagt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Onkelen min har hatt veldig dårlig syn (-4 eller noe sånt) gjennom nesten hele livet sitt. Han er 39 og tok en laseroperasjon som han er superfornøyd med. Perfekt resultat. Har du ikke bestemt deg før jeg får snakt med ham, kan jeg spørre hvor han gjorde det og til hvilken pris.

Selv har jeg bare - 2.5 i styrke, men skal garantert ta laser når jeg er litt eldre. Er skikkelig lei av dette handikappe.

Endret av Grøgger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...