Gå til innhold

[Løst] Er jeg ond visst jeg er nysgjerrig på satanisme?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ganske wierd interesse, jeg liker å lese om helvete og om andre universer med demoner. Jeg tror ikke på gud, men jeg tror på at vi bør følge den kristne levemåten, de 10 bus osv. Bortsett fra og kaste bort livet på å be da.

 

Jeg har lest to serier av Darren Shan og jeg likte alle bøkene veldig godt. (tilsammen 22 bøker) De handler om Vampyrer og demoner. Jeg syntes det er så interessant, det er mye bedre enn virkeligheten. Den er så kjedelig.

Jeg mener ikke å bli med i en kult som dyrker en eller annen ond skapning, men jeg syntes det veldig digg og lese om den kulten. F.eks så er jeg veldig nysgjerrig på helvete og djevelen og demoner. Jeg har lest en del om Chtulhu selv om dette bare var en bok av Lovecraft.

Jeg syntes også det interessant og lese om massemordere, uten å støtte dem på noen som helst måte.

 

Jeg vet ikke om noen av vennene mine som har samme sans.

Så jeg har en syk sans for ondeskapninger, gjør dette meg ond, eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om du ikke ser på satanisme som en synd, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å legge det fra deg. Du aner ikke hvor hårfin gud er på synder. Gud reagerer og ser på små ting som veldig syndefullt. Så ikke rot deg bort i dette med satanisme, selv om det ikke nødvendigvis er noe vondt i det i dine øyne, Gud ser veldig sannsynlig på det som en synd. :ermm:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Lonelyman, jeg bare leser om satanisme. Men jeg har litt problemer med å tro på Gud. Jeg skulle ønske jeg kunne tro på det, og leve i fred resten av livet mitt. Det å vite at det er noe fint etter døden osv. Men jeg klarer ikke det, og nå lever jeg jo bare for å dø igjen om ettpar tiår. Og når det skjer, det sekundet hjertet har sluttet å pumpe og hjernen har sluttet å virke, da er det over.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å tro, jeg hadde ikke sjanse til å tro ett sekund, nei jeg var fullstendig overgitt til fornuften.

 

Du klarer faktisk ikke tro hvis du ikke får en åpenbaring av noe slag. Iallefall ikke hvis du er en oppegående fyr. De fleste oppegående mennesker sliter og sitter fast i vantro fordi de er så veldig intelligente.

 

Det eneste som kan hjelpe deg er en åpenbaring slik som jeg fikk. Hvis jeg forstår ateister rett, jeg mener å kunne si jeg forstår dem fordi jeg selv har vært en, veldig lenge og med veldig god argumentasjon for hvorfor. Men det er en ting ateister sliter med og det er å komme over kneipa med vitenskapen, evolusjon, ondskapen i verden, alt fra dinosaurer til utviklingen av sola vår. 200 tusen år med menneskeutvikling, utvikling fra fisk, amfibier, menneskeaper og det er så vanvittig mye som sperrer for troen på Gud.

 

Jeg vet nøyaktig hva det er, jeg var i den bobla i 15 år. Jeg har brukt disse 15 årene til å tenkt så mye at hodet var på tur til å sprenge. Og når kjedsomheten var på sitt verste og håpløsheten var enda verre, så ble tingene bare enda verre, du mister lysten til å jobbe for denne verdenen, for du ser ikke noe godt i det. Jeg vet nøyaktig hva ateister går gjennom.

 

Men tro du meg, jeg tok ikke en helomvending for intet, jeg garanterer deg at oppe i himmelen, der sitter det en fyr som vi kaller Gud. Og han er ekte.

 

Og tro du meg jeg har gravd meg gjennom vanskelig informasjon, logikk, vitenskap, sannsynligheter.

 

Jeg kan ikke hjelpe deg dog, du behøver en åpenbaring fra Gud. Og hvis du tror den åpenbaringen jeg fikk fra Gud var bare noe svada, tull, illusjoner, hallusinasjoner, forvrengt logikk eller sinnsykdom, så får du tenke om igjen.

 

Det er faktisk forskjell på meg og kristne, kristne har vokst opp med kristendommen som noe naturlig, men for meg handler det om noe som er ekte, noe som jeg har fått verifisert.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke du er ond nei, har noe av de samme interessene dine bortsett fra at jeg ikke gidder å lese bøker.

 

Nå var jo sansynligvis djevelen ikke ond i utgangspunktet heller siden han var nestkommanderende for Gud , han ville jo egentlig bare bli tilbedt selv.

 

Jeg vil nå heller si at man ønsker at andre skal tilbe en er ondt jeg da (Diktatur) og hvorfor var likksom Gud den gode? han nektet oss jo å spise av kunnskapets tre.

 

Bare fordi Djevelen eller Lucifer var imot Gud så var han ond?

 

Å nei til dere som tror at djevelen er en mann med 2 horn i pannen, så tviler jeg nå egentlig på det, det er jo bare media/fanatsiens fremstilling av han.

 

Når det er sagt så tror jeg verken på Gud eller djevelen ei heller tilber jeg noen av de eller har planer om det.

 

Å hvorfor forbindes djevelen med ondskap, jo det er ganske enkelt fordi han gjorde opprør mot Gud og derfor må alle som driver faenskap være ond å tilbe djevelen, men hva om han egentlig er god? er det noen som med sikkerhet kan vite at han liker at andre går rundt å gjør faenskap i hans navn (Satanister, okultisme, osv..)

 

 

Jeg vil bare si at det alltid er 2 sider av samme sak.

 

Dette er ikke på noen måte noen oppfordring til å tilbe hverken Gud eller djevelen.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke du helt vet hva satanisme er, har du lest deg opp på temaet?

 

Filosofisk satanisme

 

Filosofisk satanisme, også kjent som LaVeyensk satanisme er stort sett ansett å ha blitt grunnlagt av Anton Szandor LaVey med hans stiftelse av Church of Satan i 1966. Denne typen satanisme er den eneste som er akseptert som en ekte og seriøs tro. Anton Szandor LaVey er forfatter av de sataniske verker, dvs. The Satanic Bible med dens tillegg som The Satanic Rituals. Han har også forfattet de 11 jordiske sataniske regler, De ni sataniske erklæringer og De ni sataniske dødssynder.

 

Filosofisk satanisme er i stor grad en egoistisk livsstil. Filosofiske satanister ser på en selv som det subjektive senter i universet, og de høyest strebende og ærbare er de som søker opphøyelse og forberedelse på den individuelle satanist framfor andre. Istedet for kirkelige lover, naturlige grunnregler, underkastelse for en guddom eller en samling av moralske lover, fokuserer satanismen generelt på jeg-ets åndelige fremgang uten å trenge veiledning fra ytre og høyere grunnregler. Av denne grunnen unngår mange satanister i samtiden tradisjonelle religiøse overbevisninger, holdninger og tilbedelse, til fordel for mere egoistiske, selvsentrerte verdenssyn, naturlige lover, den sterkestes rett og skikker som materialisme, individualisme og «magi». Uansett velger noen satanister frivillig moralske lover, for eksempel De ni sataniske erklæringer eller LaVeyan-satanistens 11 lover. Det finnes likevel visse leveregler for satanister. Noen av syndene innen satanismen er dumhet, å uprovosert gå til angrep på noen og å ta noe som ikke er ditt. Mange av normene er like de ti bud, men uten innblanding av noen gud. Man skal ta ansvar for egne handlinger, ikke skylde på en gud eller en tro.

 

Satanismen aksepterer alle former for seksuelle legninger, hvor alle parter er med på det. Voldtekt er noe satanismen tar stor avstand fra. Man skal vise kjærlighet for sine kjære og respektere de som fortjener respekt. Men hvis noen gjør deg eller noen av dine noe vondt skal man straffe dem. Et kjent sitat fra den Sataniske Bibelen er «Hate your enemies with your whole heart, and if a man smite you on one cheek, SMASH him on the other!; Smite him hip and thigh, for self-preservation is the highest law!». Man skal ikke akseptere at noen behandler deg uverdig og dette skal man gi klart signal for, i den formen man selv føler er riktig. Man skal være stolt og direkte, stå for det man sier og mener, og være oppriktig. Satanismen oppfordrer også til å følge sine lyster, uten å føle noen skyld for det. De syv dødssyndene er eksempler på hva satanismen mener man skal gjøre, mens den katolske kirke mener dette er synder. Man skal ikke føle skyld om man spiser mer enn nødvendig, er lat, er sint eller misunnelig. Man må gi utslipp for sine lyster, følelser og fristelser.

 

I Norge er Det Norske Sataniske Samfunn etablert for å fremme filosofisk satanisme.

Lenke til kommentar

Har ikke lest meg opp på temaet nei, men jeg hadde en liten tanke om at det kunne være noe sånn ja, for det meste man ser på tv og film fremstiller jo satanisme som kirkebrenning, offring av mennesker/dyr, voldtekt, drap, krig osv...

 

Kan jo nesten si at mesteparten av det Norske folk lever litt etter satanisme da:

 

Tenker på, sitat "Man skal ikke føle skyld om man spiser mer enn nødvendig, er lat, er sint eller misunnelig. Man må gi utslipp for sine lyster, følelser og fristelser."

Lenke til kommentar

Jeg syntes man bør tenke på seg selv og sine nærmeste, men også ha respekt for andre og eldre mennesker. Jeg syntes også at man ikke bør tenke så mye på å leve etter en spesifik relligion, at man slipper å beskymre seg for å komme til helvete fordet du forsov deg til kirken på søndag.

 

Vi bør være oss selv men samtidig ha respekt for andre.

Følge samfunnets regler.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en ganske wierd interesse, jeg liker å lese om helvete og om andre universer med demoner. Jeg tror ikke på gud, men jeg tror på at vi bør følge den kristne levemåten, de 10 bus osv. Bortsett fra og kaste bort livet på å be da.

 

Jeg har lest to serier av Darren Shan og jeg likte alle bøkene veldig godt. (tilsammen 22 bøker) De handler om Vampyrer og demoner. Jeg syntes det er så interessant, det er mye bedre enn virkeligheten. Den er så kjedelig.

Jeg mener ikke å bli med i en kult som dyrker en eller annen ond skapning, men jeg syntes det veldig digg og lese om den kulten. F.eks så er jeg veldig nysgjerrig på helvete og djevelen og demoner. Jeg har lest en del om Chtulhu selv om dette bare var en bok av Lovecraft.

Jeg syntes også det interessant og lese om massemordere, uten å støtte dem på noen som helst måte.

 

Jeg vet ikke om noen av vennene mine som har samme sans.

Så jeg har en syk sans for ondeskapninger, gjør dette meg ond, eller ?

Hei,

Personlig kjenner jeg ikke bøkene du leser, og kjenner deg heller ikke personlig naturligvis. Men ut fra det du skriver kan jeg jo gi noen råd jeg også.

 

Det er bare Gud som vet hvordan du er innvendig. Jeg mener du bør passe deg for overdreven interesse for demoner og satanisme, som du kaller det. Bibelen beskriver også demoner, så den er ikke "kjedelig", men den sier at vi som kristne skal stå imot demoner og det onde. Det interessante blir det motsatte; Gud og hans rike.

 

Synes du har et godt utgangspunkt du kan ta tak i: de 10 bud som du nevner. Bra egentlig at du stiller spørsmålet hvorvidt det du driver med kan karakteriseres som ondt eller ikke. Jesus kom jo for å frelse oss fra det onde, så søk Ham. Du kan lese mer om Ham i Bibelen/Det Nye Testamente. Der beskrives også hva man må gjøre for å bli frelst.

Lenke til kommentar

Selv om du ikke ser på satanisme som en synd, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å legge det fra deg. Du aner ikke hvor hårfin gud er på synder. Gud reagerer og ser på små ting som veldig syndefullt. Så ikke rot deg bort i dette med satanisme, selv om det ikke nødvendigvis er noe vondt i det i dine øyne, Gud ser veldig sannsynlig på det som en synd. :ermm:

 

Isåfall er det jo bare å peise på med satanisme. Ingenting er bedre enn å spytte gud i hans ynkelige ansikt.

Lenke til kommentar

Selv om du ikke ser på satanisme som en synd, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å legge det fra deg. Du aner ikke hvor hårfin gud er på synder. Gud reagerer og ser på små ting som veldig syndefullt.

Selv om du ikke ser på alle andre religioner enn din egen som sanne, så anbefaler jeg deg på det sterkeste at du legger fra deg Bibelen. Du aner ikke hvor hårfin mange guder er på andre religioner enn sine egne.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Selv om du ikke ser på satanisme som en synd, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å legge det fra deg. Du aner ikke hvor hårfin gud er på synder. Gud reagerer og ser på små ting som veldig syndefullt.

Selv om du ikke ser på alle andre religioner enn din egen som sanne, så anbefaler jeg deg på det sterkeste at du legger fra deg Bibelen. Du aner ikke hvor hårfin mange guder er på andre religioner enn sine egne.

Forskjellen mellom deg og meg er at jeg ga anbefalinger i en religion hvor vedkommede som jeg svarte til hadde bekymringer til denne religionen og denne spesifike guden.

 

Mens du kommer med en random anbefaling som ikke hører hjemme noen steder.

 

:D

 

For å konkludere hva dette bunner ned til:

 

1: Jeg svarte på forespørsel. (Ikke preiking)

2: Du svarte random og uten forespørsler (Preiking)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Forskjellen mellom deg og meg er at jeg ga anbefalinger i en religion hvor vedkommede som jeg svarte til hadde bekymringer til denne religionen og denne spesifike guden.

Feil, jeg gjorde kun narr av din arrogante kommentar til trådstarter, som baserer seg på at din virkelighetsoppfatning er korrekt, og at trådstarter sin ikke er korrekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Forskjellen mellom deg og meg er at jeg ga anbefalinger i en religion hvor vedkommede som jeg svarte til hadde bekymringer til denne religionen og denne spesifike guden.

Feil, jeg gjorde kun narr av din arrogante kommentar til trådstarter, som baserer seg på at din virkelighetsoppfatning er korrekt, og at trådstarter sin ikke er korrekt.

 

I begge tilfeller, om du mente det du sa, så har jeg forklart at måten du tenkte på var feilaktig. Slik som jeg skrev i mitt forrige innlegg.

 

Hvis du mente å gjøre narr av noen, så hadde du dog likevel ett poeng i ditt referat, dette poenget er basert på en feil måte å tenke på da vedkommede var direkte bekymret for den guden jeg ga anbefalinger for.

 

I begge tilfeller om du gjorde narr eller ikke så tenkte du feil.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke... ble det spurt hva gud syntes? Ble det sagt at denne tråden handler om hva den kristne guden mener? Eller ble det sagt at man tror på den kristne guden her?

 

Veldig arrogant å ta utgangspunkt i at alle tror på på din gud. Kan ikke se at det er tilfelle.

 

Hvis vedkommede skriver "Gud" uten å formulere hvilken gud det er, så er det riktig av meg å anta at han ønsker generelt innspill, ikke ett spesifikt innspill. Da er det heller arrogant av deg å tro at det IKKE måtte være ett eksempel av den kristne guden, da denne guden er definitivt den mest relevante i verden.

 

Det neste punktet er at hvis vedkommede assosierer satanisme opp mot en gud, så er det også veldig relevant å nevne den kristne guden.

 

Det tredje punktet er at det var ikke "for alle" slik som du sa, det var mellom meg og vedkommede.

 

:)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

TS: Hva er ondskap for deg? Når er man ond? Er det når man tenker feil, og hva er i så fall lov og ikke lov å tenke? Eller er det handlinger? Og hva gjør en handling ond?

 

Personlig mener jeg at tanker ikke kan være onde. Det er først når man omsetter tanker til handling at de kan defineres som onde eller gode. Så hvis du synes det er spennende å lese om vampyrer, demoner o.l. kan ikke dette defineres som ondt etter min mening. Men dersom du i din fasinasjon om disse emnene begynner å handle på en måte som får negative konsekvenser for andre, så kan vi begynne å diskutere hvorvidt det er ondt eller ikke.

 

Jeg har for øvrig liten forståelse for ekstremistiske kristnes angst for demoner og onde krefter. For det første tror jeg ikke demoner finnes. Jeg tror det onde finnes i mennesket, i vår evne til å handle på bekostning av våre medmennesker. Og for det andre: hvis demoner nå skulle finnes, er det ikke tidenes fallitterklæring å hevde at mennesket har null motstandskraft mot disse og skulle gå lange omveier i livet pga. frykten for dem? Hvor rettroende kan du være hvis det å lese en eventyrbok er nok til å gjøre deg frafallen...?

Lenke til kommentar

I begge tilfeller, om du mente det du sa, så har jeg forklart at måten du tenkte på var feilaktig. Slik som jeg skrev i mitt forrige innlegg. I begge tilfeller om du gjorde narr eller ikke så tenkte du feil.

Du velger å opplyse trådstarter om den kristne guds følelser, etter at trådstarter allerede i førstepost etablerte det faktum at han/hun ikke tror på eksistensen til nevnte gud. Dette er like effektivt som å fortelle deg om konsekvensene av å ikke tro på diverse ikke-kristne religioner. M.a.o. 100% ueffektivt.

 

Du bryr da deg ikke en kjeft om hva Vishnu eller Odin synes om at du leser bibelen.

Men på en eller annen måte føler du at DIN guds følelser betyr noe for ikke-kristne.

Derfor oppfattes du som arrogant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...