fotogigen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Himmel åpning. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg synes at det sjeldent fungerer med midtstilt horisont, men det er sikker de som er uenig med meg om det Hvis du jobber med PS, er det en enkel sak å lage en ny kopilayer av himmlen, markere den, og trykke den sammen. Hvis du da også drar ut denne nye layeren i perspektiv, gir det en fin dybdefølelse. Men det jeg reagerer mest på er at det er en del mørke klippinger i skyggenepartiene i forgrunnen. Dette ville du sett hvis du sjekker histogrammet (hvis du bruker PS da) Ellers synes jeg det er et godt motiv og fargene er harmoniske og godt balanserte Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Takk Wasco for utfyllende kommentar! jeg er ingen kløpper i ps selv om jeg bruker det til enkle korrigeringer... ser de mørke partiene nå når du nevner de, tenkte ikke på de når jeg fremkalte råfilen.. jeg er heller ikke tilhenger av midtstillte horisonter, men her ble det slik.. synest det var vanskelig å finne et annet komp som funket. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Når jeg ser motivet så skjønner jeg godt du ville ha med forgrunn og hullet i himmelen, det er et flott motiv. Har aldri satt mine sko i PS, så kan ikke gi deg tips der, men lurer på om ikke midtstillingen kunne vært ungått under opptak ved å snu kameraet til høydeformat i stedet for liggende? Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Flotte farver og lys, men ville skære noget af himlen!! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Slik ville jeg gjort det Dette tar mindre enn to minutter i PS Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 har du lagt ut en redigert fil Wasco? kan ikke finne den i prøverommet ivertfall... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Funker forsåvidt godt dette ja! Det tekniske sitter også bra her. Mulig et ørlite kutt nede... ! Klar 4'er herfra! Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Denne scene skrik etter HDR, etter mi meining. Liker godt komposisjonen, men refleksen i den gryta der. Den midtstilte horisonten plagar meg egentleg ikkje. Eg har berre fått det brent inn at den skal ikkje vera midtstilt, så er nok litt skada av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg