Laka Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hei, har et stort problem som jeg trenger deres hjelp for å fikse. Jeg får ikke startet X serveren. Feilmeldingen jeg får er som følger: Could not open deafult font fix. Fatal server error. Problemet kom i dag, da jeg slo på maskinen. Har ikke hatt noe lignende problem før. Jeg kjører Mandrake 9.1 Noen Tips? Mvh, LasseAndreK Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har du byttet ut fonter osv. i XFree86/Fonts - for eksempel ved å bruke FreeFonts eller TrueType o.l. ? Noe rundt der, i alle fall. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Nei, det er det som er så rart. Har ikke gjort noen forandringer. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hmm. Høres ut som om at Xfs(X Font Server) ikke vil starte. På min gamle RedHat-installasjon skjedde det når jeg ikke hadde mer diskplass igjen. Løsning: Kjør xfs fra kommandolinja som root, skriv deretter startx. Voila! Slett litt fra disken din, og det phunker smertefritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå