Gå til innhold

Clean install - lion

Anbefalte innlegg

Tenker det er på tide med en clean install da alt har suppet seg til her.

Hvordan går jeg frem?

Hittil har jeg kommet til det punktet at jeg er ferdig med backup av musikk, filmer og dokumenter. Hva med programvare? Jeg har en del kjøpt programvare (ikke fra AppStore). Er det bare å laste dette ned på nytt og skrive inn produktnøkkelen? I tillegg har jeg jo kjøpt OSX Lion fra AppStore. Er det da sånn at jeg må først installere Snow Leopard fra cd før jeg oppgraderer til Lion? Og vil det være gratis å laste ned på nytt fra AppStore?

Kan jeg forresten ta installeringen fra Snow Leopard-disken, eller er det kun en oppgraderingsdisk? Må jeg leite frem Leoparddisken?

Hvordan pleier dere å gjøre det med gratis programvare? Skrive en liste over alt dere har og laste ned på nytt?

Takker for alle svar....

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter videoer på Google eller Youtube om hvordan man lager USB-penn/CD av Lion og gjør en clean install. Det finnes hauger av guider på nettet.

Antar at man kan kopiere Application-mappen og legge de over på ny installasjon? Har ikke hatt Mac så lenge, jeg har derfor ikke fått prøvd det enda. Andre kan avkrefte/bekrefte om det fungerer greit å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...