Smestad Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hei Jeg har to dimmer brytere som har mistet selve delen du vrir rundt. Det runde hjulet. Går det an å bare få kjøpt den delen? På en grossist eller annen butikk? Også mistet den stålviren for å holde spotter pærene oppe. Er det noen mulighet for å bare å få kjøpt den? Vet ikke om dere klarer å se den, prøvde å lage sort "ramme" rundt den. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Låseringer er generelt vanskelig å skaffe/finne løse. Jeg har tidligere skaffet denne hos Eurolys i Oslo. http://www.eurolys.no/ Når det gjelder dimmeren, så er jeg redd jeg aldri har sett selve justerhjulet til salgs løst. Det enkleste er å kjøpe en ny og, om du finner samme merke, flytte over justerhjulet. Dimmere er ikke så veldig dyre. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 elektriskere har tilgang til begge deler, stikk innom en elektriker og spør om du har mulighet å kjøpe delene av de.. Kan hende de må bestille, men burde ikke ta lange tiden Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Elektrikere har faktisk ikke tilgang til disse delene, da de stort sett ikke blir solgt løse. Låseringen kan du gjerne finne hos en elektriker. De er ofte standardstørrelse, og de har gjerne noen delespotter liggende på lager. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Elektrikere har faktisk ikke tilgang til disse delene, da de stort sett ikke blir solgt løse. Låseringen kan du gjerne finne hos en elektriker. De er ofte standardstørrelse, og de har gjerne noen delespotter liggende på lager. Beklager, men jo... Jeg er elektriker og har tilgang til begge deler... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Elektrikere har faktisk ikke tilgang til disse delene, da de stort sett ikke blir solgt løse. Låseringen kan du gjerne finne hos en elektriker. De er ofte standardstørrelse, og de har gjerne noen delespotter liggende på lager. Beklager, men jo... Jeg er elektriker og har tilgang til begge deler... Grossistene lagerfører ikke dette (har konto hos flere), men importør/produsent kan lagerføre reservedeler. Låseringen er jo ganske standard, slik at man alltids finner noen som kan selge/gi deg noen (linket til en ovenfor, henvist dit av grossist). Eller man kan kjøpe billige spotter hos Biltema eller Clas Ohlson, pelle ut låseringen og pæra, og kaste resten. Reservedeler til dimmer vil være avhengig av produsent. Det finnes i dag så mange ulike dimmere, at man ikke kan si at det finnes reservedeler. Dessuten vil spesialbestillinger ofte koste så mye, at det fort er billigere å kjøpe nytt. Det er fint du er elektriker, men vi vet hvor dere har best avanse. Avtal derfor pris inkl. frakt, før spesialbestillinger. Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Takk for alle svar Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hos Elko kan du iallefall få løse ratt til dimmer. [LINK] Du kan kjøpe de hos el-handel [LINK] Nå vet ikke jeg om din dimmer er fra Elko, da. Men antar andre produsenter også har dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå