jensosterud Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hei Jeg kjøpte en stasjonær pc hos komplett for litt under et år siden. Men nå er noe feil. jeg installerte windows på nytt for 2 dager siden det kom opp at windows versjonen ikke var ekte og fordi det var på tide. det gikk helt fint og installere og alt virket som det skulle. I går startet jeg opp PCen igjen og installerte virus program. når installeringen av virus programmet var ferdig måtte jeg starte PCen på nytt. og nå skrur den seg ikke på. den kommer til velkommmen skjermen og da kommer det bluescreen hvor det står: SYSTEM_SERVICE_EXEPTION. jeg har prøvd med en annen ram brikke og det hjelper ikke. noen som vet hva som kan være galt? pc specs er: hovedkort: asus P7h55-m pro Prosessor: intel I5 760 skjerkort: zotac gts 450 1GB ram: 4x Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB Takk for svar! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Har du muligheten til og laste opp dumpfilene? Om du har muligheten, gå til C:\windows\Minidump, og last opp alle filene derifra. Det er en detaljert forklaring på bluescreenen, og kan fortelle oss hvilken driver som krasjet. Om du ikke kommer inn i windows på vanlig måte, kan du prøve og gå inn i sikkerhetsmodus. Dette gjør du ved og trykke F8 under oppstart, før windows begynner og laste inn filer. Derreter velger du sikkerhetsmodus. Fungerer det der, er det mest sannsynelig en driverfeil. Fungerer det ikke der, er det mest sannsynelig hardware feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå