Mr.SS Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hei, Prøver å finne ut hva det beste mellomklasseskjermkortet vil være til en ny PC som jeg har satt opp her. Dette er skjermkortet - et ATI FirePro V4800 1GB. PCen skal bare brukes til kontorarbeid og Autodesk Inventor. Vil et slikt skjermkort være det beste valget? Hvor mye har et profesjonelt CAD-skjermkort å si for bruken av Inventor? Er det bedre å bare kjøpe et av de vanlige kortene rettet mot privatmarkedet? Trenger hjelp her. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noen år siden jeg jobbet med Inventor. Og vi prøvde litt rundt med Quadro kort og vanlige GTX kort fra Nvidia. Forskjellene var ikke store. Og når du ser på spesifikasjonene til kortene så kommer dette klart frem. Forskjellene på f.eks. et Quadro kort er at Nvidia gir det brukerstøtte opp mot Autodesk sine produkter, og kortet er og driverne er testet opp mot de spesifikke Autodesk produktene. Så tror det er her prisforskjellen ligger. Så har du ett stramt budsjett ville jeg kjøpt ett vanlig "gaming" kort med mye minne. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Kan andre bekrefte dette? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Har hørt dette før jeg også, at et gamingkort fungerer så lenge du har nok minne. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Hmm, hvilket grafikk-kort i 1000- til 1600-klassen vil man anbefale i så tilfelle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå