Gå til innhold

Terra Nova - Forhistorisk action med dinosaurer (USA sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

stock-photo-businessman-pointing-a-gun-at-his-head-54188545.jpg

 

Nå førti minutter inn i episode 12 og jeg er helt satt ut. Jeg trodde vanskelig at serien kunne bli dårligere, men det tok skribentene nok som en utfordring. Jesus, jeg er så sliten av uintelligente serier som voldtar et hvertfall lovende premiss for enkel syndikering og bred demografisk målgruppe.

 

asdlkfjasdølfkawejoiowefjaeøasdf øasædkfjawe faea

ëfæwe j

Lenke til kommentar

Sett spesifikt på siste episode og sett bort fra det som gjør selve serien dårlig (dårlig premiss, dårlige og stereotypiske roller, trist skuespill, billige effekter, dårlige historier, dårlig historieformat og mye mer) så kan jeg ved å spole gjennom de første 40 minuttene (jeg har ikke sett videre, jeg måtte ta en pause) nevne dette:

 

1: Det første "slemmingene" gjør er å parkere et par titall veldig stereotypiske "slemme soldater" i en bar..

2: ..hvor et par sitter og har en romantisk middag..

3: ..hvor den tidligere løytnanten er bartender.

4: Ingen bryr seg om hovedpersonen. Først settes det i stand en leteaksjon etter han, men når han har slått hodet er han totalt uinteressant å sikre og får gå fritt.

5: Hovedsjefen er totalt dust og tydeligvis ikke informert noe som helst om miljøet han skal til. Perfekt "slemming" å misslike som sikkert blir spist senere i episoden. Eller trampet på av en brachiosaurus eller noe annet karma-basert.

6: De setter en brannbombe som skal fjerne all vegetasjon og levende dyr som skal ha såpass stor radius at ti stykk skal kunne flate ut halve kontinentet. Det første problemet jeg har med dette sett bort fra at de tydeligvis har greid å lage vanvittig kraftige eksplosiver som ikke gjør området farlig å drive gruvedrift i er at 5% av et kontinent i flammer nok fører til _vanvittige_ mengder røyk og annet som gjør skogbranner så vanskelige å jobbe med, og det neste er det at de greier å kjøre bort fra denne gigantbombens fareradius på et par minutter.

7: Hovedpersonen kommer seg til fots fra den mest optimale plassen på kontinentet å drive gruvedrift (som forøvrig er etter asteroide-mineraler, som mot all sannsynlighet har landet i samme dal) til den vilkårlige møteplassen sjefhelten har valgt ut, selv før lyssettingen har endret seg. Heldigvis er alle de snille omtrent tyve sekunder fra denne posisjonen.

8: Bomben har ikke en stor rød knapp med "AV" på, men må deaktiveres på en måte som ligner skummelt mye på hvordan bomber deaktiveres i filmer som omhandler forrige århundre. Den bruker også 10 AWG kobberledinger til noen kritiske, men likevel eksponerte, komponenter.

9: Selv om de snille greier å peile seg frem til en bombe på meteren på hva som ser ut som minutter greier ikke "slemmingene" det samme med alt utstyret de snille har, selv om oppdraget de faktisk kom for var nettopp å overvinne den lokale militærstyrken.

10: Hele konseptet med at sønnen skal beskytte hun tidligere-spion-men-det-gjør-ingenting og at pappa løper til og slår så mange som mulig i fjeset er så konstruert at det er bare å se bort fra.

 

Og der er jeg kommet til og skal nå se videre. Ja, dette er en stor usaklig rant-post. Nei, den tilbyr ingenting konstruktivt, og det gjelder også en eventuell argumentasjon om det jeg skriver her er tull eller ikke. :)

 

EDIT:

11: «Vi fant denne personen som vi tidligere leitet etter fordi vi vet han er veldig ressursfull utenfor den bevoktende muren, så vi bare tar han med inn uten å være misstenksomme til noe som helst».

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Tja, uavhengig av klisjeer og andre ting så synes jeg faktisk at episode 11, og tildels 10, var en av de beste episodene til nå. - Det det manglet litt på var sekvensen når han plasserte bomben i fremtiden, den var ganske flau ...

 

Ellers synes jeg episode 11 manglet en god del på å være sesongavslutningen, og det var jo ikke noen skikkelig cliffhanger heller selv om vi nå vil vite hva som foregår, og ja, har nok sammenhang med bermudatriangelet :)

Lenke til kommentar

jeg er så sliten av uintelligente serier som voldtar et hvertfall lovende premiss for enkel syndikering og bred demografisk målgruppe.

 

asdlkfjasdølfkawejoiowefjaeøasdf øasædkfjawe faea

ëfæwe j

 

...fordi alle serier bør være laget spesifikk for johndoeMAKT? :wee:

 

Terra Nova er en serie for barn som forsøker å kle seg ut for å få oss til å tro at den er for voksne. Jeg satt den opp som årets skuffelse, men samtidig er det nå greit at det også lages dyre TV-produksjoner som far kan se sammen med ungene sine, eller?

 

Vi har aldri hatt flere serier som både utfordrer intellektet og som våger å utfordre stereotyp-tv rettet mot kristenkonservative amerikanere.

 

Om de ikke slutter snart vil TV a la Breaking Bad bli mainstream og jeg har ikke tid til slikt.

 

 

 

Utgangen til Bermuda trianglet?

 

Tenkte det samme. Uansett syntes jeg siste episode ga en merkelig form for mersmak. Husk, jeg heier på dinosaurene og ønsker at familien blir spist opp. Men jeg er svak for slike mysterier.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det verste med siste episoden var vel egentlig hvor håpløse disse karakterene involvert er, en åpenbar fiende som har bevist seg lojal til motstanderen din plutselig "ikke ser noen grunn til å være lojal der" og så reiser man ut med den personen helt alene? Er helt håpløst, det er ingen dybde whatsoever.

 

Skal nevnes at jeg ser på det i bakgrunnen med samme holdning som Xena og lignende, det er så håpløst, campy og teit at jeg ikke har noen forventninger og ikke takler å 100% fokus på serien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+987134

Har sammen med ei venninde sitt på dette makkverket

 

Etter å ha sitt episode tre yttra eg meg til mange og einkvar at dette var ein skikkelig kvinneserie, ein serie for småbarnsmødre og forholdsvis yngre kvinnemennesker. Sjølv om det var ein ganske mannsjåvanistisk påstand, ser det ut til å stemme ganske godt med dei eg har referert meg med, der dei fleste sa at dei såg fram til første episode men blei drit lei; men dama følger fremdeles med på serien.

 

Håpet om dinosaurar, kult plott, stilige våpen og heftig sfx døydde raskt.

 

Historien? Off.

Eg får aldri igjen timane eg brukte på å sjå serien; tid eg kunne brukt på å gjere absolutt ingenting på facebook. Eigentleg angrar eg på at eg har skrive om denne serien i det heile, då eg ikkje følar serien fortjener meir omtale.

 

--

Dinosaurar

Lenke til kommentar

Elsket de første episodene av serien, likte mysteriene og konseptet. men sånn halvveis uti sesongen så ble det litt for "barnevennlig" for min del men skal innrømme at det tok seg opp kraftig mot slutten!

 

Håper på at det kommer en sesong til, alt for mange gode sci-fi serier blir skutt ned etter et par sessonger nå for tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...