Gå til innhold

Terra Nova - Forhistorisk action med dinosaurer (USA sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra emnetittel, klart at serien vil selge på dette. Det gjør den allerede for enkelte. Ser fram til serien selv. 6 seasons and a movie...

 

Men jeg er mer sikker på at den "tanker" enn at den overlever slik TV-sesongen er i år. Men mirakler kan skje, og budsjettet kan muligens også kuttes ned for en ny sesong. Det skal litt til for at den skal bli fornyet. Den er nødt til å gjøre det bra iløpet av de første episodene for at de skal forsette med en sesong til.

 

Det er bare 13 episoder av sesong 1, som er ferdigsendt iløpet av desember i år. Sesong 2 starter da ikke igjen før til høsten 2012, hvis serien blir fornyet.

 

 

Nevntbart at Dennis Haysbert (fra 24 og The Unit) skal ha en gjesterolle over flere episoder av sesong 1.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Jeg leste noe slikt som at serien må ha 17-18 millioner seere i snitt gjennom sesongen for at den skal være verdt prisen.

Fallhøyden på denne serien er stor, det har jeg skrevet og sagt mange ganger.

 

Fin introduksjon i tråden også. Jeg postet en rekke trailere og klipp fra serien i Seriehøsten 2011-tråden, quoter meg selv her.

 

Jeg har sittet og sett igjennom litt klipp og bak scenen materiale fra Terra Nova, må si jeg gleder meg til denne serien, ikke bare fordi det er masse dinosaurer og vanvittige våpensystemer som vil oss masse store smell, slik som jeg kan se ut fra disse klippene, men også fordi det virker som det er lagt mye jobb ned i denne serien.

 

Det jeg frykter mest er at piloten vil skuffe, den er på 2 timer og å holde på meg som seer i en så lang tid krever mye av serien, fallhøyden er vanvittig stor, om det blir en braksuksess eller ikke, gjenstår å se!

 

 

Lenke til kommentar
Fox’s long-in-the-making Terra Nova on Monday night premiered to solid (though not astoundingly dino-mite) numbers — 9.2 million total viewers and a 3.1 demo rating — and held steady throughout its two-hour run.

Kan ikke akkurat være så imponerende egentlig. Tror de må opp på et desto høyere seertall om serien skal klare seg i lengden, tipper vi ikke får mer enn en sesong av serien.

Lenke til kommentar

At Charlie Sheen gikk batshit-crazy og Ashton Kutcher kom inn, er vel det verste som kunne skjedd Terra Nova. Two And A Half Men har hatt enorme tall i to episoder nå.

 

 

Terra Nova holder jeg på å skrive førsteinntrykk om. Hjernen min er ganske delt, alt etter hvordan det skal vinkles.

 

På sitt beste veldig god, på sitt verste elendig. At Dennis Haysbert får rolle fremover lover derimot godt. Stephen Lang og Jason O'Mara hadde det travelt med å rette opp inntrykket fra en haug med middelmådigheter av andre skuespillere.

 

Josh Shannon vinner premien for mest irriterende nye karakter på TV i høst.

Lenke til kommentar

Terra Nova var helt meh. Noen bra actionscener, men for mesteparten kjeda jeg meg. "humoren" var skikkelig lame til tider, og Josh var kanskje en av tidens slitsomme karakterer.

 

Starten var som forventet gjørrkjedelig, men tok seg opp i andre episode.

 

Kommer til å følge med videre på Terra Nova, men tror fokuset her er litt for generisk og uinspirert for at det kan bli noe stort for min del.

 

Mytologien var interessant, men tror neppe dette er en serie som kommer til å leve lenge nok til å få utviklet den mer (eller om skaperne i det hele tatt har peiling hva mytologien virkelig er).

 

At David Fury ble kasta ut av en så elendig forfatter som nå er og serieansvarlig (Brannon Braga) er ikke veldig betryggende. Fury er en av favoritt-forfatterne mine innenfor TV, og kasting av han ut får meg til å tvile om framtiden til serien er noe god med han som sjef for en såpass dyr serie.

 

Fury skrev vel andre episode med Braga, så det virker som kanskje Fury skrev mer av mytologi delen og Braga sikkert det meste rundt den gørrkjedelige Shannon-familien. Skulle ikke vært lov å ha så irriterende karakterer som Josh og de andre tenåringene der.

 

Liker Jason O'Mara fra før, men karakteren hans var nok et hinder for noen gode deler av O`Mara. Og fyren har en forbannelse over seg, alle seriene med han i hovedrollene blir kansellert nærmest.

 

Dennis Haysbert inn betyr ikke nødvendigvis heller at han får servert en bra rolle. Han kan liksom kanskje også dukke opp som en talsmann for Allstate Insurance Company for å sponse Fox med litt bucks med denne kostbare serien. Selv om det virkelig neppe skjer. :!:

Lenke til kommentar

Jeg synes også piloten var veldig generisk, og det virket ikke helt som regissøren hadde retningen på serien klar, men skulle prøve å selge inn mange forskjellige ting samtidig.

 

Men når det er sagt så ser jeg masse potensiale her, jeg tror at hvis de klarer å finne litt "lost" stemning å putte inn, og samtidig ikke la det bli for mye mellom-mennesklig drama men mer action-fokusert så kan det bli bra.

Håper også at de ikkke faller i "fella" med å ha annenhver action-episode og annenhver drama/samle-trådene episode ^^

 

Når det gjelder motprogrammeringen mot twoandahalf-men som nevnt her, så har jeg etter å ha sett de først to episodene av denne ikke sett helt potensialet med Ashton i rollen han har. Synes begge episodene var utrolig svake, med overdreven bruk av latterboks på ting som overhodet ikke var morsomme, og dårlig samspill mellom skuespillerne. (Fikk litt married with children følelse innimellom)

Men mulig det kan ta seg opp nå når de flytter sammen igjen.

Lenke til kommentar

Tror de skal slite med å holde interessen oppe for denne serien. Det skal tydeligvis kjøres ei safe linje da ingen av disse ungdommene ble drept, knapt nok skadet. Her skulle de tatt en "Game of Thrones" hvor ingen er fredet og lett latt et par stykker stryke med. Dessuten er det jo så forutsigbart og håpløst gammeldags med "crazy rebellske" ungdommer som skal trosse lover og regler for så å havne i trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...