Gå til innhold

[Løst] Katodelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det noen som har erfaring med katodelys hær ?

lurte på hvor lenge de varer, noen som vet ?

noen andre som har billige muligheter for lys i kabinettet ?

Jeg har litt erfaring med dem.

Katodelys varer lenge. Jeg vil ikke si at variheten er noen betydelig faktor for PC-mod bruk. Den største risikoen er at det blir knust ved et uhell heller enn at det slites i stykker. Hvis det er noe som ryker så er det vel heller inverteren før røret.

Det sagt - jeg vil nesten påstå at katoderør er litt gammeldags nå. Det finnes nå så sterke og billige LED lys at det er et helt gyldig alternativ. Fordelen ligger i at du kan få mye mer fleksibel belysning i forhold til plassering, og du kan også customize det eldig enkelt ved å kjøpe løse LEDs og en kontroller. Med katoderør er du helt låst til hvilken lengde det er på dem osv. samt at de må bruke invertere. Katoderør er dog gjerne hakket billigere. Med LED får du dem i alle slags formfaktorer om du skal ha noe ferdiglaget - inkludert fleksible remser som du bare kan tape fast osv. Mulighetene for slikt er mye større med LED.

Jeg ville tatt en titt her i lys-kategorien for frozencpu:

http://www.frozencpu.com/cat/l1/g6/Lighting.html?id=SVtxxzn5

De har alt mulig - og selv om det er en USA forrestning så får du en veldig god oversikt her over hva som finnes på markedet slik at du vet hva du skal se etter senere.

Begge deler fungerer fint og det kommer egentlig mest ann på hva du skal bruke det til. Om du har plass til et rør der du hadde tenkt å ha lyset likevel så er kald-katoderør greit, men med LED kan du altså få til mye mer finurlige løsninger.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...