Gå til innhold

Sensurering av tv-serier

Anbefalte innlegg

Hei

La merke til at TV3 sensurerte (eller "ufokuserte") skjelettet i NCIS (eller hva det er for en serie).

Er dette vanlig i Norge? Kan ikke huske å ha lest noe sted at dette ble innført..

Isåfall: På tide å fyre opp pc'en og "hente" serier derfra istedenfor...

PS. Det kan ikke være for barnas skyld. Har selv to barn og de ser ikke annet på tv enn det jeg vil de skal se..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samboeren min mener at TVNorge også sensurerer noe. Et søk på tv3 sine sider sier:

Hvorfor sender dere sensurerte episoder av Bones?

Vi er underlagt streng, britisk lovgivning som forbyr eksplisitt innhold som sex, vold, banning og blod før det såkalte vannskillet, som er 21.00. Episodene som sendes 18.30 er derfor redigerte versjoner.

Latterlig..

Lenke til kommentar

Ha ha dritbra. Antar at det klippet ville:

1. Få veldig mange til plutselig å finne ut av hva 2 piker og en uskyldig kopp kan finne på

2. Få noen flere til å prøve dette i virkeligheten. (ikke anbefalt)

edit: mener at noen opplever at programmer er sensurert etter 21 også, jeg...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Nei, Gunfreak. For CBS viser slikt både på NCIS og CSI. Derfor seriene sendes ved 9 PM eller etter 9 PM. CBS sensurerer ikke slikt når de sender de originale sendingene eller i reprise (som regel seint i helgene).

Det er mye, faktisk en del tull og tøys når det kommer til TV i Norge og. For å ikke snakke om egentlig alt den dritten vi i Norge og produserer til TV. Saker som dette, fremhever blant annet hvor mye tull og tøys de norske tv-kanalene gjør innimellom og.

Lenke til kommentar

Nei, Gunfreak. For CBS viser slikt både på NCIS og CSI. Derfor seriene sendes ved 9 PM eller etter 9 PM. CBS sensurerer ikke slikt når de sender de originale sendingene eller i reprise (som regel seint i helgene).

Det er mye, faktisk en del tull og tøys når det kommer til TV i Norge og. For å ikke snakke om egentlig alt den dritten vi i Norge og produserer til TV. Saker som dette, fremhever blant annet hvor mye tull og tøys de norske tv-kanalene gjør innimellom og.

Det blir som om jeg skal klage på at "Sykehuset" viser at en gammel mann dør dagen etter at morfaren min døde. De skulle vist hensyn og sensurert det vekk av hensyn til alle som har opplevd sånt.

Selv om Utøya var tragisk så må livet gå videre - skal tv-kanalene sensurere vekk ting av hensyn til titteren så ser vi snart bare værmeldingen...

Men jeg driter litt i det - enda en grunn til å se ting via andre kanaler som internett og bukta.. Først fotballen og nå tv-serier. Snart sier jeg opp hele tv-aboet mitt og omgjør tv'en til monitor så jeg slipper lisensen til nrk på toppen av det hele.

Lenke til kommentar

Ha ha dritbra. Antar at det klippet ville:

1. Få veldig mange til plutselig å finne ut av hva 2 piker og en uskyldig kopp kan finne på

2. Få noen flere til å prøve dette i virkeligheten. (ikke anbefalt)

edit: mener at noen opplever at programmer er sensurert etter 21 også, jeg...

Det ligger MANGE reaction snutter til det filmklippet på YouTube, var en "trend" en gang. Alt fra bestemødre til Kermit the frog(parodi) der ute, folk som spyr og brekker seg, hehe. De kastet seg nok bare på trenden...

EDIT: Snakker selvsagt om 2 girls 1 cup klippet, ikke FamGuy klippet...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...