Siege Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hei, jeg var på Telebutikken for 2-3 måneder siden og kjøpte den nye LG Optimus X2 for 1NOK. Dette var da med bindingstid i 12 måneder med abbonomang. Dette koster meg om lag 500NOK i måneden. Etter den første uken fikk jeg byttet mobilen til en annen av samme modell fordi den klikket. Dette var vist også et kjent problem på disse mobilene. Det jeg lurer på er om jeg kan avbryte Abonomanget og binigstiden hvis jeg viser til et produkt som ikke fungerer som det skal. Da mobil nr.2 jeg fikk, klikker i ny og ne. Er dette mulig? Å oppheve bindingen fordi mobilen ikke fungerer som den skal ? På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Nei. Bindingen med abbonnementet er en "rabatt" som du har fått på grunn av at du fikk telefonen mye billigere enn hvis du skulle kjøpt den til full pris uten binding. Du kan velge å avbryte bindingen, men da må du betale ut rabatten du fikk da du kjøpte telefonen. Hvis det er feil på mobilen kan du ikke klage til teleoperatøren, det er ikke de som har laget den, de har bare subsidiert den. Reklamer på telefonen til butikken du kjøpte den hvis den ikke virker som den skal, men du kan ikke klage til teleoperatøren. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Nei. Bindingen med abbonnementet er en "rabatt" som du har fått på grunn av at du fikk telefonen mye billigere enn hvis du skulle kjøpt den til full pris uten binding. Du kan velge å avbryte bindingen, men da må du betale ut rabatten du fikk da du kjøpte telefonen. Hvis det er feil på mobilen kan du ikke klage til teleoperatøren, det er ikke de som har laget den, de har bare subsidiert den. Reklamer på telefonen til butikken du kjøpte den hvis den ikke virker som den skal, men du kan ikke klage til teleoperatøren. Tja, jeg tror nok du har rett selv om du tar en del ting for gitt. For det første er telefonen og abonnementet kjøpt sammen på samme sted. Det gjør selger ansvarlig uahengig om han har solgt telefon eller tellerskritt. Slik jeg ser det er dette nok en sak forbrukermyndighetene bør ta tak i. Det må være et gjensidig ansvar/ønske mellom butikk og operatør at forbruker har en fungerende telekommunikasjon. Teleoperatørene har imidlertid vært flinke og forbrukermyndighetene tilsvarende passive slik at svjv foreligger ikke noe slikt gjensidig ansvar på samme måte som operatør er veldig flinke til å fraskrive seg ansvar for betaltjenester.. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Med andre ord, det er ikke noen mulighet å komme seg ut av bindingen med mindre jeg betaler meg ut? Summen tilsvarende 12 måneder ? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Nei, du må levere tlf inn hos forhandler, de har 3 forsøkt på å reparere den. får du kan heve kjøpet. Det har ingenting med bindingen på abonnementet og gjøre. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Summen tilsvarende 12 måneder ? Bruddgebyret er ikke nødvendigvis lik 12 ganger månedsavgift, og er normalt en del høyere enn dette. Hvor høyt dette gebyret er for ditt abonnement finner du informasjon om på operatørens hjemmeside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå