Gå til innhold

Mobilabonement i Gran Canaria - 1000 sms/ mnd - maks 1000,-

Boycandy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg flytter ut av landet om 7 dager, og jeg har et par spørsmål angående mobiloperatør/abonnement.

Jeg sender Godt over 1000 meldinger i måneden, men ringer svært sjeldent, og sjekker kun e-post 2-3 ganger om dagen (+ muligens en Facebook oppdatering)

Jeg skal flytte til Gran Canaria (som er en del av Spania)- og jeg trenger virkelig et abonnement som ikke går over 1000,- i måneden.

Noen som har tips/peiling på dette?

(Jeg bruker en Samsung Galaxy S2)

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du skal sende så mange SMS fra Spania til Norge per måned så er det mye billigere for deg å ha et norsk abonnement som lar deg sende SMS via internett, eller via tredjeparts programvare. NetCom har f.eks. programvare (pcSMS) som installeres på en Windows-maskin, og som sender SMS via Outlook. Vet ikke hvor oppdatert det er i dag.

Om du insisterer på å ha en spansk operatør så må du regne med 1,50-2,50 kr per melding, avhengig av hvilken operatør du bruker, og hva slags abonnement du har. Mange operatører er skeptiske til å gi abonnement til nylig innflyttede utlendinger, slik at du kanskje må klare deg med kontantkort eller andre forhåndsbetalte abonnement i begynnelsen. Disse er ofte de dyreste til utlandet.

De spanske operatørene som er mest brukt er Telefonica (Movistar), Vodafone, Orange og Yoigo, i tillegg til virtuelle operatører som f.eks. MASmovil, Lebara, Simyo og Pepephone. Virtuelle operatører tilsvarer de såkalte billigoperatørene vi har i Norge, som leier nett fra andre.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...