Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvilke vitamintilskudd skal jeg kjøpe?

lokeland

Anbefalte innlegg

Har et stort problem med underernæring og lav vekt (173 høy, 45-50kg) og var nylig hos ernæringsfysiolog.

Hun nevnte at jeg burde ta vitamintilskudd og tenkte nå å begynne med det. Problemet er bare at det er så utrolig mange forskjellige produkter på markedet og jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal velge. Med pris i bakhodet, hva burde jeg gå for om jeg ønsker å dekke det meste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pasientforholdet til ernæringsfysiologen er egentlig avsluttet og hun var ganske generell da jeg var hos hun uansett.

Dessuten er jo ikke det til mye hjelp ettersom det finnes hundre-og-ørten forskjellige multivitamintilskudd med de samme ingrediensene, som alle påstår at det er bedre enn det neste produktet.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Å spørre folk som lever av å selge deg ting om råd har aldri fungert for meg. Jeg ønsker kun noe som generelt dekker alle behov, spesielt D-vitamin ettersom jeg i følge legen av et veldig lavt nivå av det.

Jeg er mer ute etter et eller flere produkter som ikke er overpriset og inneholder det man vanligvis trenger. Multivitamin av noe slag. Ja, jeg kunne valgt det første jeg fant på butikken, men utvalget er så stort at jeg gjerne vil vite hvilke produkter som gir deg mest for pengene og dekker de normale behovene. Jeg har jo ikke peiling på eksakt hvilke vitaminer jeg trenger, annet enn D-vitamin, derfor spør jeg etter et multivitamintilskudd som dekker de vanlige behovene.

Lenke til kommentar

Siden dette kan hjelpe deg, skal jeg drite i retningslinjene og anbefale deg et produkt. Du får det via selvstendige distributører, og du finner garantert en i din by.

Prøv Herbalife Formula 1 og 2. Det vil garantert ordne opp.

Det er så vidt jeg kan huske ingenting i retningslinjene som sier at det ikke er lov til å anbefale produkter, men jeg takker uansett for tipset! :) Heldigvis er bestekameraten min Herbalife-selger, så får sjekke med han.

Kall meg dum, men hva er egentlig mikronutrienter? Jeg er totalt kunnskapsløs på dette området.

Edit: Og hva er egentlig forskjellen på kosttilskudd og vitamintilskudd? Merker jeg blir litt flau, men er totalt blåst.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Det er vel mot retningslinjene å anbefale MLM relaterte ting.

Formula 1 er jo en måltidsshake som kan tas flere ganger daglig, i stedet for mat eller i tillegg. Den inneholder gode proteiner, fett og karbohydrater, samt vitaminer og mineraler.

Formula 2 er multivitamintilskudd, og sikrer at du får i deg akkurat de vitaminene og mineralene du trenger.

Jeg bruker produktene daglig selv, og de er utrolig gode.

Lenke til kommentar

Mikronutrienter er næringsstoffer som vitaminer, minerlaer etc.

Så lenge du VET at du får i deg nok av disse og spiser nok mat så VIL du gå opp i vekt...

Ah, takk!

Nok mat spiser jeg ikke, men tenkte å begynne med litt tilskudd.

Det er vel mot retningslinjene å anbefale MLM relaterte ting.

Formula 1 er jo en måltidsshake som kan tas flere ganger daglig, i stedet for mat eller i tillegg. Den inneholder gode proteiner, fett og karbohydrater, samt vitaminer og mineraler.

Formula 2 er multivitamintilskudd, og sikrer at du får i deg akkurat de vitaminene og mineralene du trenger.

Jeg bruker produktene daglig selv, og de er utrolig gode.

Isåfall er det en teit retningslinje etter min mening. Skal uansett sjekke med bestekameraten min, så får vi se om jeg prøver meg på de produktene. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...