Tunky Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Heisann. Jeg har forhåndsbestilt to spill fra Absoluttspill.no, det ene hadde release 20. september. Har ikke fått det enda, derfor gikk jeg inn på sidene deres. Dvs. jeg prøvde, men den er tatt ned. Prøvde å sende mail, men fikk autosvar fra gmail at de ikke kunne levere til adressen. Hva gjør jeg nå? Har brukt 900 kroner på forhåndsbestillinger, det er mye for en student. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Jeg bestilte også et spill der nylig. Sidene deres var oppe for et par dager siden, ihvertfall. Hva gjør jeg nå? Har brukt 900 kroner på forhåndsbestillinger, det er mye for en student. Du har en angrerett som du kan bruke. I angrerettsloven (eller hva det nå heter) står det at dersom du forteller dem at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager etter kjøpet, vil de betale tilbake summen. Dette forbeholder at produktet ikke er blitt pakket opp eller fått skader, tror jeg. Selv sendte jeg en mail til dem med mail-tjenesten på siden deres. Anbefaler å gjøre det samme, eventuelt prøve å kontakte dem direkte. Endret 22. september 2011 av LandePlage Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Her er det også oppført noen telefonnumre som du kan prøve. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Jeg bestilte også et spill der nylig. Sidene deres var oppe for et par dager siden, ihvertfall. Hva gjør jeg nå? Har brukt 900 kroner på forhåndsbestillinger, det er mye for en student. Du har en angrerett som du kan bruke. I angrerettsloven (eller hva det nå heter) står det at dersom du forteller dem at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager etter kjøpet, vil de betale tilbake summen. Dette forbeholder at produktet ikke er blitt pakket opp eller fått skader, tror jeg. Selv sendte jeg en mail til dem med mail-tjenesten på siden deres. Anbefaler å gjøre det samme, eventuelt prøve å kontakte dem direkte. Jeg har ikke fått noen varer, så jeg har jo sånn sett ingenting å returnere. Men jeg har betalt. Det er også en måned siden jeg bestilte. Jeg kan ikke sende mail på siden deres, når siden ikke funker.. Lenke til kommentar
MartinSJ Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Har samme problemet selv. Forhåndsbestilt Fifa 12. Har prøvd å skrive på Facebook siden til Absoluttspill.no, men kommentaren blir bare fjernet. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Dette forbeholder at produktet ikke er blitt pakket opp eller fått skader, tror jeg. Du kan fint pakke det opp. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hvis du har betalt med kredittkort kan du få igjen pengene fra Visa/Mastercard. De retter nok krav videre til Absoluttspill. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Fra Brønnøysundregsitrene: Ved KONGSBERG TINGRETT er det åpnet konkurs i boet til: Navn/foretaksnavn: ABSOLUTT SPILL AS Adresse: Karsches gate 3 3611 KONGSBERG Organisasjonsnummer: 991 621 784 Bransje/stilling: Postordre-/Internetthandel med annet spesialisert vareutvalg Konkurs åpnet: 23.09.2011 Saksnr: 11-125611KON-KONG Krav i boet meldes bostyrer, Adv. Arild Raaen, Møllebakken 4, 3611 KONGSBERG, E-post [email protected] innen 28.10.2011. Fristdagen er 05.08.2011 . Første skiftesamling blir holdt 10.10.2011 kl. 09:30 i Kongsberg tingrett, rettssal 2, Storg. 30, Kongsberg Alle henvendelser om konkursen rettes til bostyrer Adv. Arild Raaen. Ser at samme person også har et DA: Organisasjonsnummer: 989 108 034 Navn/foretaksnavn: ABSOLUTT SPILL OG DVD DA Organisasjonsform: Ansvarlig selskap med delt ansvar Forretningsadresse: Veungsdalsveien 25 3615 KONGSBERG Kommune: KONGSBERG Postadresse: Postboks 578 3605 KONGSBERG E-postadresse: - Internettadresse: - Telefon: - Mobil: 918 31 343 Telefaks: - Registrert i Enhetsregisteret: 03.01.2006 Stiftelsesdato: 05.12.2005 Daglig leder/ adm.direktør: Jørn Rudi Bjerkan 4 Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) ojj... Aldri bestilt derfra jeg, men har da hatt intrykk av at det har vært seriøst Håper det løser seg Endret 23. september 2011 av Belfez Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hvis du har betalt med kredittkort kan du få igjen pengene fra Visa/Mastercard. De retter nok krav videre til Absoluttspill. Hvordan går man frem for å gjøre dette? Aldri bestilt derfra jeg, men har da hatt intrykk av at det har vært seriøst For min del har de vært en super butikk. Helt siden rundt 2005 og helt til for noen dager siden. Bra service og relativt lave priser. Men, måten de driver på nå er helt horribel. Lenke til kommentar
darket Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 ingen marginer å hente i et (super)presset marked, spesielt når alle kjører kampanjer hele tiden der de selger produkter billigere enn innkjøpspris bare for å få nye kunder inn i systemet. sikkert flere større firma som går dukken i løpet av etpar års tid. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hvis du har betalt med kredittkort kan du få igjen pengene fra Visa/Mastercard. De retter nok krav videre til Absoluttspill. Hvordan går man frem for å gjøre dette? Lurer jeg også på. Jeg finner ikke noe informasjon om dette på visa.no sine sider. Lenke til kommentar
Kong fotsopp Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hvis du har betalt med kredittkort kan du få igjen pengene fra Visa/Mastercard. De retter nok krav videre til Absoluttspill. Hvordan går man frem for å gjøre dette? Lurer jeg også på. Jeg finner ikke noe informasjon om dette på visa.no sine sider. Jeg vil anbefale dere å ta kontakt med banken deres. Dersom de ikke kan hjelpe kan de helt sikkert sende dere i riktig retning. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Jeg ringte akkurat banken og ho visste ikke noe om noe sånt, men anbefalte meg å heller sende de en mail, så da gjorde jeg det. Lenke til kommentar
ARTO85 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Bedriften er under konkurs. Alt av verdier er samlet i konkursboet som administreres av advokaten nevnt over her. Som dere ser har dere to dager på å melde evetuelle krav (innbetalt kjøpesum for vare som ikke kommer osv). Dersom dere ikke gjør det mister dere kravet deres. Sjansen for at kunder vil få tilbake småpengene sine er nok dessverre små. Bruk kredittkort neste gang.. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Som dere ser har dere to dager på å melde evetuelle krav (innbetalt kjøpesum for vare som ikke kommer osv). Dersom dere ikke gjør det mister dere kravet deres. Sjansen for at kunder vil få tilbake småpengene sine er nok dessverre små. Bruk kredittkort neste gang.. Jeg sendte en mail for noen dager siden. Hva mener du med "småpenger"? Jeg betalte rundt 450 kroner. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg sendte en mail for noen dager siden. Hva mener du med "småpenger"? Jeg betalte rundt 450 kroner. For deg er det kanskje ikke småpenger. Men for konkursboet er det småpenger, siden det er andre som vil ha krav på et mye større beløp. Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 For en spillbutikk vil dine 450 kroner være et vesentlig beløp. Send inn ditt krav, bekreftet av kvittering fra banken din. Det blir sjelden utbetalt 100% av det de skylder. Oftest tar de alle gjeldsbeløp og ordner det slik at alle får litt tilbake. Nå vet jeg ikke om de har stor gjeld til banker, da bankene oftest får sitt tilbake først, så får staten sitt om de skylder skatt o.l. Når hele konkursboet er oppgjort får alle som har lagt inn krav en liten del av sitt tilbake. Dersom noen kjøper opp boet til en bra penge kan det hende du får hele ditt krav tilbake. Kontakt konkursboets advokat og ha tålmodighet. Lenke til kommentar
Peplie Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Jeg forhåndsbestilte Fifa 12 i midten av August og fant ut akkurat nå at de er konkurs. Jeg har betalt 450kr og har kvittering og bekreftelsesordre. Men er det noen som kan si akkurat hva de gjør for å løse problemet her? (Navn, Nr eller mail jeg skal sende til osv) Beskrive så enkelt så mulig. Takk! Endret 28. september 2011 av Peplie Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 For en spillbutikk vil dine 450 kroner være et vesentlig beløp. Send inn ditt krav, bekreftet av kvittering fra banken din. Nei 450,- er og blir småbeløp i denne sammenheng. Selv beløp på 50.000,- vil være småbeløp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå