Gå til innhold

'Dårlig' tjenesteuttalelse?

Korken

Anbefalte innlegg

Dimmet i dag og lurte på en ting ang. tjenesteuttaelsen. Jeg fikk "Under forventet" på Ansvar, Initiativ og Framferd, noe som både jeg og de soldatene som jeg har jobbet med på avdelingen syntes var overaskende og rimlig idiotisk.

Hva kan jeg gjøre med dette? Soldatene på avdelingen er også enig om at avdelings sjefen har vært spesielt "slem" mot meg, da han alltid snakker på en aggressiv måte, og alltid kaster meg ut på alle mulige øvelser uansett om de andre ikke har vært på noen.

Plus at han har jo egentlig ikke vært involvert i arbeidet på avdelingen i det hele tatt. Den andre sjefen min var jo også i Libya i flere mnd, så han har jo heller ikke sett noe til oss. For å si det sånn så fikk en annen kar på avdelingen en veldig god attest, og både jeg og mine venner vet at det er 100% sikkert at jeg har tatt mye mere initiativ og vært med på mye enn det han har. Og jeg har alltid vært så hyggelig jeg kan mot de jeg jobber med, så hvorfor jeg fikk under forventet i Framferd er helt utenkelig.

Hva kan jeg gjøre? Kan jeg klage, og isåfall, til hvem? Med denne uttalesen er det jo egentlig et helt år bortkastet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta forbindelse med tillittsmann i avdelingen, så skal han/hun kunne sende saken videre til rette vedkommende i systemet.

Et tips kan i tillegg være å ta forbindelse med troppssjef eller annet befal som har fulgt deg opp i tjenesten og forhøre deg om du kan bruke han/hun som referanse ved jobbsøknader - enten som et supplement eller substitutt for selve tjenesteuttalelsen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...