Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stoppet av aspirant, følgende mangellapp:


Pluggen

Anbefalte innlegg

Blei i går stoppet med min noe lurvete 190E fra 1989 med følgende resultat:

Mangellappen sier: Sota baklys (Stylinglamper som ja, er mørkere i glasset enn enn de originale, men likavel lyser bedre enn de originale)

Speil på høyre side

Bulk høyre side

Blinklys defekt (blinker litt fortere enn de originale fordi jeg har satt inn led-pærer bak for å få skikkelig oransje lys bak igjen)

 

Jeg blei kjørt på for en tid tilbake og har ikke fått annen beskjed fra selskapet enn om å la bilen være sånn den var etter smellen fram til taksten er tatt, og uansett BULKEN er jo ikke noe problem hva gjelder trafikksikkerhet, og bilen er fortsatt tett, ruter inntakte og alt ellers greit, skjønner forsåvidt det med speilen, men det er jo heller ikke noe problem..

Hva sier dere om dette?

 

Har dere noen formening/regler om hva slags tempo blinklys skal blinke i?

Nå blinker det omtrent som om en pære er gått, men han sjekka, og alle funker jo.

 

Ellers så kunne jeg sagt sikkert ti ting som han sikkert kunne satt opp av mer reélle feil, men det gjorde jeg jo naturlig nok ikke da ingen av de gjør bilen trafikkfarlig.. (Har fjerna bakseter og satt inn bøtteseter forran bl.a)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen skarpe kanter i forbinnelse med bulken, derfor jeg ikke skjønte problemet..

 

En annen ting er jo blinklysa som jeg bare bytter pærene bak med vanlige oransje, selvom det blir ganske blast lys i de i forhold :)

 

Speil fikses i løpet av uka, samme med nytt senkesett siden jeg ikke tør dra ut på trafikkstasjonen med det som står på :p

Lenke til kommentar

Det er ingen skarpe kanter i forbinnelse med bulken, derfor jeg ikke skjønte problemet..

 

En annen ting er jo blinklysa som jeg bare bytter pærene bak med vanlige oransje, selvom det blir ganske blast lys i de i forhold :)

 

Speil fikses i løpet av uka, samme med nytt senkesett siden jeg ikke tør dra ut på trafikkstasjonen med det som står på :p

Er jo ikke bare skarpe kanter biltilsynet ser på da. Om ikke dekkene dine dekkes av hjulbuene dine lengere eller de gjør at lys ikke står korrekt så blir det heller ikke godkjennt. Men synes personlig at de kanskje har vert litt vel firkantete her. Styling som uorginale lys og senkesett må du ha papirer på. Dette skal forevises statensvegvesen hvor du får dette skrevet inn i vognkortet. Du må også ha papirer på 4 hjuls kontroll på senke settet for å få dette godkjennt. Er jo ikke bare å hive på ett senkesett å håpe på at hjul stilling ikke skal forandre seg. Men det varierer svært fra sted til sted hvor nøye de er på slikt. Aspiranter er de værste pirkene.

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Han fant noen dillefeil i forhold til hva han kunne satt op da, så egentlig bare glad til jeg da :)

 

Har bøttestoler og 4-punkts-belter i bilen, lite ratt og ingen bakseter, nye lamper forran også, med gule lys og masse ekstra dilldall, men alt i alt ville jeg kalt en av de 4 feilene han feilene han fant for riktige...

Resten er jo ikke noe han burde hengt seg opp i, bortsett fra kanskje blinklysa som blinker litt fortere enn før :p

Lenke til kommentar

Han fant noen dillefeil i forhold til hva han kunne satt op da, så egentlig bare glad til jeg da :)

 

Har bøttestoler og 4-punkts-belter i bilen, lite ratt og ingen bakseter, nye lamper forran også, med gule lys og masse ekstra dilldall, men alt i alt ville jeg kalt en av de 4 feilene han feilene han fant for riktige...

Resten er jo ikke noe han burde hengt seg opp i, bortsett fra kanskje blinklysa som blinker litt fortere enn før :p

Vel, er ikke allid logikk i hva de driver med på Statensvegvesen. :no:

Bygde om en Escort MK1 til 2,0 tic med worldcup understell og race bremser når jeg var yngere. Bremset 280 hk. Dro på Biltilsynet for godkjenning. Fikk følgene feil på bilen:

*Ikke vei godkjente bremser.

*Ikke vei godkjente seler og seter.

 

Reiv så ut selene og satt inn orginale stoler. Lånte vanlige MK2 RS2000 brenser av en kamerat. Viste så bilen uten sikkerhets seler og med standard RS bremser og fikk bilen godkjent. :D

Moralen er, så sant bilen er godkjennt selv om den er livsfarlig. Så ikke prøv å forbedre noe. For står det ikke i kjøretøys foreskriftene så vil ikke Biltilsynet godkjenne det.

 

Så i hennhold til biltilsynet var det bedre å kjøre uten sikkerhets seler. (Bilen ble levert fra fabrikk uten. Ble først på budt i 72.) Enn å montere 4 punkts seler og seter med nakke støtter. Siden disse ikke var E merket. :w00t:

 

Lykke til med visningen.

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Jo takk for det :)

 

Sier seg jo selv at det er bedre at du dør i en ulykke enn at du overlever og kanskje blir 50% ufør...?

Ulogisk ja...

 

Meeeen, nå har jeg vært å handla meg en reservebil i tilfelle de klipper skiltene av meg og gir bilen min for mange dyre mangler til at jeg greier å fikse det innen fristen, så da får vi se..

 

Bulken og speilen kan jeg ikke fikse før taksten er gjort og forsikringselskapet gir klarsignal, så kinkig situasjon akkurat den der.

 

Jaja, får prioritere et nytt senkesett til 190´n og omreg. på nybilen først, så får vi se hva turen på BT resulterer i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...