Gå til innhold

Se hva Apple stjeler fra Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo vel og bra for de som liker iOS, selv om vi kan kalle det rip-offs. Alle store selskaper som driver innen samme bransje stjeler/låner/etterlikner funkjsoner av hverandre. Og når det kommer til iOS eller Android, skal jeg være førstemann til å innrømme at jeg er en Android-type. Hadde en iPhone en gang, men synes det var rett og slett stusselige saker. Liker ikke at du ikke kan personliggjøre telefonen din i det hele tatt, men misliker først og fremst hvordan Apple som selskap holder på, selv om jeg ser at det de gjør er helt genialt, men det blir så tåpelig at et selskap mener det skal ha monopol på ting!

At de er frekke nok til å etterlikne ting fra Android som dette etter stormreaksjonene deres ved Samsung sine telefoner og nettbrett viser bare at de har frekkhetens nådegave og at de er hyklerske som få.

Men, som sagt, dette er bare min kopp te, folk får kjøpe det de vil, har bare merket en fremgang i Android og at folk som er mer tekno-nerder (som meg) velger Android fremfor iOS. Så skjønner jo at Apple blir litt svette i nakken av det som skjer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke kopiering, dette er å komme seg et skritt lengre frem i teknologien.

Nei, jeg er IKKE apple fanboy, er det noe jeg hater så er det apple (fordi de saksøker alle sammen for ting de tror de eier/oppfant, latterlig, de oppfører seg som barn som går til foreldrene sine fordi en annen kid tok leketøyet h*nnes...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det "tekno-nerder" som bruker iOS også, bare ser at det er fler av de som bruker Android, og det blir stadig fler. Og jeg mener ikke å være frekk nå, men jeg må spørrre: Hva får en som er tech-head til å velge iOS fremfor Android?

Sannheten er vell at folk flest velger Android fremfor iOS. Det er riktig at iOS hadde økning også i år, men hvis vi ser på markedsandeler taper Apple stort. På få år har ikke android bare hentet inn iOS, men også parkert motstanderen.

Apples store fordel har vært at "alle" skulle lage apps til iPhone, og "alle" skulle lage tilbehør og docking, det samme gjelder apps.

Det store problemet til Apple er at utviklere og HW produsenter nå ser et marked mye større enn Apples, og dermed også flere potensielle kjøpere. Dette fører til økt fokus på utvikling til androidtelefoner enn iPhone, som i gjen fører til et potensielt dårligere relativt sett tilbud til iPhone, og dermed mindre salg.

Eneste fordelen Apple nå sitter tilbake med er standarisering av telefonen, der det er lettere å lage en iPhone dock, enn en dock for alskens androidtelefoner. En liten smule standarisering på androidtelefonene nå så er det gjort.

Videre kommer WP seilende som en mulig utfordrer til underdogsegmentet iOS og WP7 befinner seg i for tiden.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det "tekno-nerder" som bruker iOS også, bare ser at det er fler av de som bruker Android, og det blir stadig fler. Og jeg mener ikke å være frekk nå, men jeg må spørrre: Hva får en som er tech-head til å velge iOS fremfor Android?

Sannheten er vell at folk flest velger Android fremfor iOS. Det er riktig at iOS hadde økning også i år, men hvis vi ser på markedsandeler taper Apple stort. På få år har ikke android bare hentet inn iOS, men også parkert motstanderen.

Apples store fordel har vært at "alle" skulle lage apps til iPhone, og "alle" skulle lage tilbehør og docking, det samme gjelder apps.

Det store problemet til Apple er at utviklere og HW produsenter nå ser et marked mye større enn Apples, og dermed også flere potensielle kjøpere. Dette fører til økt fokus på utvikling til androidtelefoner enn iPhone, som i gjen fører til et potensielt dårligere relativt sett tilbud til iPhone, og dermed mindre salg.

Eneste fordelen Apple nå sitter tilbake med er standarisering av telefonen, der det er lettere å lage en iPhone dock, enn en dock for alskens androidtelefoner. En liten smule standarisering på androidtelefonene nå så er det gjort.

Videre kommer WP seilende som en mulig utfordrer til underdogsegmentet iOS og WP7 befinner seg i for tiden.

Sant det du sier med docking, men på en annen side er jo det noe av det fine med Android at du velger selv hvilken telefon du vil ha, men du vet likevel at du får et meget bra operativsystem. Og tror ikke dockingproblemet kommer til å vedvare etter hvert som NFC blir mer standarisert.

Lenke til kommentar

Synes Steve Jobs sier det som det er. Man MÅ bruke gode idéer fra andre selskaper, ellers taper man. Apple er de flinkeste på å ta noe som allerede eksisterer, men perfeksjonere det for maksimal brukervennlighet. Det har gjort dem til verdens største selskap. Ikke verst :)

En annen diskusjon er patentsystemet som finnes. Der er det rom for gode forbedringer. For eksempel er det en tragedie at man ikke får like gode pekeenheter på laptops som de har på Macbooks. Vil tro det er en patent som rett og slett hindrer konkurransen fra å gjøre noe lignende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

At firmaer kopierer er ikke noe nytt, men forskjellen er at Apple har lett for å kalle det sin egen innovasjon. Det var for en lang tid siden en person som laget en app som brukte en av volumknappene til å ta et bilde. Denne ble slettet av Apple og nå lanserer de den som sin egen ide og innovasjon. Apple gjør som mange andre, men de er bare litt mer råttene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom det ikke kommer klart frem hva jeg mener:

Jeg synes det er helt greit at Apple "hermer" etter andre, men da kan de ikke være såpass til hyklere at de skal saksøke andre for å "herme" etter dem. Det er det som blir for dumt. At de låner av hverandre er bare positivt for oss forbrukere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk Apple, nå kan iFanboys ta argumentet om at Apple er så innovative og alltid kommer med ting først og stappe det en viss plass ;)

Dette er sånn industrien fungerer. Gode og populære idéer fra et firma kopieres, og i mange tilfeller forbedres, av andre.

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar

Dette er jo så langt fra trist som det går an å få det. Først laget apple noe som var temmelig bra, så kopierer hele mobilverden omtrent alt de laget, men forbedrer det de mente manglet. nå kopierer apple tilbake for å gjøre systemet sitt mer komplett enn det var. og rundansen fortsetter. dere ser vel at dette gagner forbrukere?

Helt enig med deg. Hadde ikke Apple etterhvert begynt å låne/stjele/kopiere mer fra Android nå etterhvert, så hadde det vært helt utelukket for meg å kjøpe flere iPhones. Hvis de blir litt flinkere på dette det kommende året, så er det ikke helt utelukket for meg å kjøpe en ny iPhone i 2012 når jeg har tenkt å kjøpe ny mobil (pleier å kjøpe hvert 2. år, og nå har jeg en iPhone 4). Ærlig talt, så syntes jeg de burde ha kopiert mye av dette for flere år siden...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke kopiering, dette er å komme seg et skritt lengre frem i teknologien.

Jo dette er kopiering. Apple går ikke et museskritt frem med disse implementeringene. De er jo allerede gamle. Apple=copycats.... :D

Apple er sikkert copycats på andre ting, men akkurat i dette tilfellet (widgets) så er det noe alle burde ha.

Hvis f.eks. toyota skaffer seg en heftig bil med en V8 motor så kan det jo ikke kalles kopiering hvis Lamborghini også lager en heftig bil med V8 motor :)

Lenke til kommentar

At bilindustrien kopierer og "låner" fra hverandre er jo et velkjent fenomen. Men det er ingen som går rundt og sutrer av den grunn. Slik jeg opplever det er det kun epleleiren som bortforklarer og sutrer når apple kopierer og "låner".

På min android så driter jeg egentlig en lang marsj i hvor google har hentet "inspirasjon" for sitt ui, så lenge jeg får det jeg vil ha. Ikke noe å grine over at Apple=copycats

Lenke til kommentar

At bilindustrien kopierer og "låner" fra hverandre er jo et velkjent fenomen. Men det er ingen som går rundt og sutrer av den grunn. Slik jeg opplever det er det kun epleleiren som bortforklarer og sutrer når apple kopierer og "låner".

På min android så driter jeg egentlig en lang marsj i hvor google har hentet "inspirasjon" for sitt ui, så lenge jeg får det jeg vil ha. Ikke noe å grine over at Apple=copycats

Ironien er når samme firmaet anklager alle andre for å kopiere demns ideer. De kan liksom ikke anklage andre for å ta ideer fra dem, og så snu seg rundt og stjele som ravner rett etterpå.

Lenke til kommentar

Hva får en som er tech-head til å velge iOS fremfor Android?

I mitt tilfelle handler dette i stor grad om stabilitet. Har altfor mye "ting og tang" som er samlet opp over mange år, og som ikke skal / må "lekes" med. Forsvinner dette på et eller annet vis, ja da blir det leit å være meg...

Mange år med mobil "leking" for å få ting til å fungere og synkronisere har dessuten også satt sine spor; Er gått lei det evindelige maset og kjaset for å få ting til å fungere, samt at jeg har altfor mye "viktig" som ikke må bli borte (ref. ovenfor).

Har dessuten full infrastruktur med Apple i bunn hjemme, slik at lyd og bilde henger sammen og fungerer optimalt på alle hjemmets enheter.

Er også lei av at mobilen - som for meg er et viktig verktøy i det daglige - ikke fungerer som den skal med alle info som ligger der. Må funke ellers er helvete løs...

Derfor Apple!

*Rebooter telefonen*

I dette øyeblikk, ett eller annet sted i verden, er det en Android-bruker som må resette telefonen for 4de gang i dag. Vakkert!

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...