Gå til innhold

HTC Desire HD - Fuktskade?! HJELP!

Hatleberg

Anbefalte innlegg

Jeg har vært vannvittig uheldig med min Desire HD. Hatt den på rep 3 ganger nå. Jeg sendte den inn pga at høytalleren skrudde seg på automatisk når jeg ringte, den opptok andre samtaler samtidig som jeg var i en samtale samt at den sendte automatisk meldinger når jeg startet den på nytt(det vil si at den sendte ut melding til de 5 siste på meldingslista, en melding jeg har sendt de før. SVÆRT irriterende).

Dette er småting som er veldig irriterende. Mobilen funket ellers i god stand. Jeg fikk tilbakemelding om at mobilen har fått væskeskade?! Da skjønner jeg ikke at mobilen har funket så bra som den gjør. Noen som kan hjelpe meg med å se på bildene? Tegn til fuktskade? Hva burde jeg gjøre? Jeg ringte HTC og de sa at hvis mobilen har fuktskade skal den være defekt, det er den IKKE. Ikke fått den tilbake fra delta ennå, men håper å få den tilbake i morgen.

post-260577-0-20386900-1316681578_thumb.jpg

post-260577-0-15003600-1316681592_thumb.jpg

post-260577-0-63778500-1316681596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært vannvittig uheldig med min Desire HD. Hatt den på rep 3 ganger nå. Jeg sendte den inn pga at høytalleren skrudde seg på automatisk når jeg ringte, den opptok andre samtaler samtidig som jeg var i en samtale samt at den sendte automatisk meldinger når jeg startet den på nytt(det vil si at den sendte ut melding til de 5 siste på meldingslista, en melding jeg har sendt de før. SVÆRT irriterende).

Dette er småting som er veldig irriterende. Mobilen funket ellers i god stand. Jeg fikk tilbakemelding om at mobilen har fått væskeskade?! Da skjønner jeg ikke at mobilen har funket så bra som den gjør. Noen som kan hjelpe meg med å se på bildene? Tegn til fuktskade? Hva burde jeg gjøre? Jeg ringte HTC og de sa at hvis mobilen har fuktskade skal den være defekt, det er den IKKE. Ikke fått den tilbake fra delta ennå, men håper å få den tilbake i morgen.

Fuktskade betyr ikke at telefonen ikke fungerer. Problemet er at repartør/produsent vil skylde på fuktskade i forbindelse med nesten alle andre feil og det er vanskelig å motbevise at fuktskade ikke kan ha medvirket til feilen. Tror det var en sak for ikke lenge siden der en prodsent tapte en slik sak så det kan være verd å sjekke.

Det som nok er avgjørende her er historikken. Du gir en veldig dårlig fremstilling av hendelsesforløpet her. Har den vært på repp tre ganger for de samme feilene? Meldte de som fuktskade de første to gangene? Feilene du beskriver høres ut som software problemer, er telefonen resatt eller ahr du rootet den....

Her er det MYE som mangler, men som sagt, fuktskade er tungt å argumentere mot.

Lenke til kommentar

Før har den vært inne for batterifeil, den ville ikke lade også har den vært inne for automatisk sending av sms, slik den fortsatt gjør. Når den var inne for denne "sms-feilen" fikk jeg tilbake at den var i orden etter de hadde restarta systemet. Jeg kan reise bortom butikken og få hendelsesforløpet, så kan jeg forklare litt mer. Det som var vannvittig snodig ved denne reparasjonen er at det skjedde det samme når de hadde tlf på rep, altså at den sendte ut sms automatisk fra det sim kortet reparatørene hadde satt inn, så samboeren min og ett par kamerater fikk meldinger fra denne tlf mens den var på rep. De forklarte at dette ikke var mulig siden det ikke var mitt sim-kort, men meldingene ble sendt via et annet sim-kort som de har hatt i min tlf for å sjekke om det var noe feil. Syns dette begynner å bli veldig rart... Men skal få tak i hendelsesforløpet.

Lenke til kommentar

Det vanligste nå for tiden når man leverer inn en telefon med feil er at de finner "fuktskader" som da verkstedene mener kan være skyld i alle tenkelige typer feil. Som nevnt tidligere så har det vært flere suksessrike klager på slikt der det har vist seg at verkstedet har tatt "feil" og at de faktisk har måttet reparere telefonen. Nå er det jo temmelig vanlig å få litt korrosjon på deler av telefonen da vi jo som regel har en tendens til å bruke den utenfor testlaboratoriet. Men når det er sagt, så er det ikke dermed konkludert at litt irr på en metalldel i telefon fører til feil. Det du burde gjøre er å be om en konkret spesifisering av at de områdene de har tatt bilde av og hevder er fuktskadet, også er den direkte årsaken til feilen på telefonen. Hvis de ikke kan gjøre det, så har de en heller dårlig sak i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...