Gå til innhold

Behandler media alle politikere likt?

Anbefalte innlegg

Hva JEG mener har da ingen ting med saken å gjøre! Jeg synes loven er helt fullstendig på jordet og helt ekstremt arrogant.

Det forhindrer ikke at at fyren har oppført seg som en kronidiot. Respekterer han ikke Norsk lov kan han bli i Riga.

Eeh, OK. Det var du som presenterte eksempelet. Nå er det plutselig irrelevant.

Hvis alle som har brutt norsk lov skulle blitt sendt til utlandet, så tror jeg landet hadde vært tomt. Politiktere er mennesker de også. Dessuten gjelder ikke norske lover i Riga.

FrP er jo de som til stadighet i nøde og unøde gjentar at utlendinger må respektere Norsk lov. Det samme bør gjelde dem selv også eller? Det er akkurat her pressens interesse øker med et par hakk ovenfor FrP

Er det noen som ikke mener at utlendinger bør respektere norsk lov?

Og i eksempelet med utlendinger som bryter loven i utlandet så ville det relevante vært om han brøt latvisk lov mens han var i Latvia. Og det gjorde han jo ikke.

Veldig beleilig å være mot noen form for offentliggjøring nå da. Det er vel ikke standpunktet som står på det mest solide ideologiske fundament :)

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på denne påstanden om at Frp er for offentliggjøring av navn.

Det er en annen ting de er dårlige på: To feil blir ikke en rett.

Nei, det er ikke riktig men det blir ikke dermed riktigere å offentliggjøre andre navn av den grunn. Dessuten kan ikke sakene sammenliknes. TV2 tramper over streken så det holder. Skulle media være så vridd som dere hevder ville de klappet i hendene alle sammen. Det er det stikk motsatte som skjer og TV2 hånes og kritiseres av alt fra Aftenposten til Nytt på nytt.

Det er da flere journalister og medier som har forsvart dette.

Jeg oppfattet det bare som et skråsikker visshet men mistenkte vel at det nok en gang var noe føleri ute å gikk ja.

Det er en del linker både i denne tråden og i "er media venstrevridd"-tråden som bygger opp under følelsen min. FØLER jeg har mitt på det tørre ;)

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser poenget ditt, og skal ikke si meg helt uenig. Klart at ikke Frp-topper er hevet over loven, (selv om de stemte imot sexkjøploven) men du må huske at også disse er mennesker. Alle mennesker kan gjøre feil, i dette tilfellet gjorde Hoksrud det, dog var måten han oppførte seg i etterkant på stor, da han gikk rett ut og beklaget og innrømte alt. Husk også at for bare 3 år siden hadde dette vært helt greit, ikke ulovlig i det hele tatt.

Men mitt og mange andres poeng i denne tråden her er at saken er til de grader blåst opp. En liten fillesak, som dette egentlig er, er blitt noe stort, og preget avisene i flere dager etterpå.

Kan ikke huske at Jens Stoltenberg sine episoder,der han la ut et bilde på Twitter, der han sitter uten belte ble noen kjempesak og preget avisene i hele uka? Ei heller episoden der han la en tom lapp på bilen han kræsjet i på en parkeringsplass? Dette var jo endagsnyheter.. :dontgetit:

Jeg er helt enig i at saken er blåst helt ut av proporsjoner, dog er manglende beltebruk ikke å sammenlikne. Det er en av de billigste forenklede forelegg vi kan få i dag, så dersom du tar det til inntekt for forskjellsbehandlingen så er det du som mangler proporsjoner her.

Merk også at på tross av at FrP har lov og orden som ett hovedpunkt ligger det hele tiden en eim av mistro til dette punktet hos media og ellers i befolkningen.

Vi tror på at de mener at utlendinger må lære seg å respektere norsk lov, men vi tror også på at Hoksrud ikke synes det er så nøye med den teite sexloven.

Vi tror på at enkelte enøyde banditter ikke synes regnskapslov med mer er så viktige.

Da henger ikke liv og lære sammen lenger og den slags dobbeltmoral reagerer folkesjela i Norge på og media elsker å bevise slikt.

Det ligger også en viss arroganse over holdningen til det offisielle FrP på det samme temaet. Også noe media liker å rive ned.

Med andre ord må nok FrP belage seg på ekstraordinær eksponering av krim-saker også i fremtiden.

Lenke til kommentar
Da henger ikke liv og lære sammen lenger og den slags dobbeltmoral reagerer folkesjela i Norge på og media elsker å bevise slikt.

Det ligger også en viss arroganse over holdningen til det offisielle FrP på det samme temaet. Også noe media liker å rive ned.

Med andre ord må nok FrP belage seg på ekstraordinær eksponering av krim-saker også i fremtiden.

Logikken din stemmer ikke helt med hvordan de samme journalistene har behandlet skattesvindel og underslag fra statsminsistre fra Arbeiderpartiet.
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at saken er blåst helt ut av proporsjoner, dog er manglende beltebruk ikke å sammenlikne. Det er en av de billigste forenklede forelegg vi kan få i dag, så dersom du tar det til inntekt for forskjellsbehandlingen så er det du som mangler proporsjoner her.

Hva med misbruk av en mindreårig, slik som den anonyme ordføreren fra det anonyme partiet som styrer Norge? Personlig ser jeg mer alvorlig på manglende bilbeltebruk en et brudd på sexkjøpsloven. Fordi sexkjøpsloven er tuftet utelukkende på en kristenfeministisk seksualmoral som ikke hører hjemme noe sted.

Den eneste dobbeltmoralen her ligger hos media, og nettopp det tror jeg den norske folkesjela reagerer på. Sjelden har jeg opplevd en slik unison fordømmelse.

Lenke til kommentar

Eeh, OK. Det var du som presenterte eksempelet. Nå er det plutselig irrelevant.

Eksempelet var rettet mot hva media og folk generellt oppfatter som pikant og raporterings-verdig. På samme måte som jeg synes saken er oppblåst driter jeg vel også i om en FrP eller Høyre-topp snorter et par tstriper, det gjør ikke medias oppmerksomhet mindre av den grunn.

Hvis alle som har brutt norsk lov skulle blitt sendt til utlandet, så tror jeg landet hadde vært tomt. Politiktere er mennesker de også. Dessuten gjelder ikke norske lover i Riga.

For det første var det ment å være flåsete og overdrevent. For det andre er det ikke lovbruddet i seg selv jeg sikter til men mangelen på respekt for norske lover. Og for det tredje, norske lover gjelder i Riga, det er det vi nettopp har sett ett eksempel på her. Flytter man derimot dit, gjelder de ikke, derav den flåsete kommentaren. Forøvrig et argument FrPere har brukt maaaaange ganger ovenfor utlendinger som sliter med å tilpasse seg norske lover - de kan reise tilbake der slikt er lov.

FrP er jo de som til stadighet i nøde og unøde gjentar at utlendinger må respektere Norsk lov. Det samme bør gjelde dem selv også eller? Det er akkurat her pressens interesse øker med et par hakk ovenfor FrP

Er det noen som ikke mener at utlendinger bør respektere norsk lov?

Nei men det er bare FrP som gjentar og gjentar og gjentar og gjentar det, for å vise at det er et gedigent problem og at det bare er de som tar det seriøst nok.

En vanlig teknikk fra den kanten for så vidt.

Veldig beleilig å være mot noen form for offentliggjøring nå da. Det er vel ikke standpunktet som står på det mest solide ideologiske fundament :)

Jeg vil gjerne se dokumentasjon på denne påstanden om at Frp er for offentliggjøring av navn.

Jeg har redegjort for det i en annen post. Likefullt veldig beleilig å presisere standpunktet om offentliggjøring akkurat nå. Siden vi snakker om dokumentasjon vil du kanskje finne frem andre saker ikke knyttet til partiet selv der de har kjempet mot offentliggjøring av navn på misstenkte? Et par grove overgrepssaker f.eks ville gjøre nytten.

Skulle media være så vridd som dere hevder ville de klappet i hendene alle sammen. Det er det stikk motsatte som skjer og TV2 hånes og kritiseres av alt fra Aftenposten til Nytt på nytt.

Det er da flere journalister og medier som har forsvart dette.

Det har jeg da heller aldri benektet. Poenget er at en vesentlig andel mener at det TV2 gjorde var feil. Det er altså ikke noen ensidig vridning, noe dette viser med all tydelighet.

Lenke til kommentar

Jeg har redegjort for det i en annen post. Likefullt veldig beleilig å presisere standpunktet om offentliggjøring akkurat nå. Siden vi snakker om dokumentasjon vil du kanskje finne frem andre saker ikke knyttet til partiet selv der de har kjempet mot offentliggjøring av navn på misstenkte? Et par grove overgrepssaker f.eks ville gjøre nytten.

Når man må be andre dokumentere at man tar feil har man som regel en meget svak sak.

Dokumenter at du har rett heller.

Lenke til kommentar

Når man må be andre dokumentere at man tar feil har man som regel en meget svak sak.

Dokumenter at du har rett heller.

Det er vel når man tar et punkt ut av en lang liste og kun forholder seg til dette ene punktet at man har en svak sak. Eller mener du at jeg har misforstått helt hvorfor FrP får så mye oppmerksomhet rettet mot sine uhederlige medlemmer kontra de andre partiene?

Forøvrig var det ikke spørsmålet mitt ment slik. Uavhengig av mine tidligere påstander finner jeg det beleilig at FrP nå står på rettssikkerhetsprinsippne. Det er altså Siv's påstand jeg ønsker dokumentert. Ser ikke hvorfor det ene må utelukke det andre.

Lenke til kommentar

Forøvrig var det ikke spørsmålet mitt ment slik. Uavhengig av mine tidligere påstander finner jeg det beleilig at FrP nå står på rettssikkerhetsprinsippne. Det er altså Siv's påstand jeg ønsker dokumentert. Ser ikke hvorfor det ene må utelukke det andre.

Sivs påstand om hva? Frp har meg bekjent alltid kjempet for rettsikkerhetsprinsippene. De protesterte blandt annet heftig mot DLD.

Dersom det er slik at du mener at Frp har kjempet for å undergrave rettsprinsipper og/eller offentligjøre navn på mistenkte forbrytere, ser jeg gjerne at du kan komme med dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Han burde ikke brutt vedtatte lover når han sitter på stortinget.

Loven er jo en av de mest latterlige vi har.

Forby våre handlinger utenfor landets grenser er jo veldig logisk og lurt.

At media har en politisk agenda og en bias mot Frp er vel neppe nytt.

Frp er uten særlig betydning uansett.

De vil ikke forandre landet i noen betydelig retning uansett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...