Ludvig91 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 det har seg slik at jeg trenger noen svar som jeg sliter med å finne. håper folk kan henge med å gi meg noen svar. jeg kjørte alt for fort så lappen røk på stede, gikk rett under 3 uker så var det til tingretten. kom ut derifra uten dom, men kunne få hente førerkorte ca 3mnd etter kant. om ikke dom kom før. hørte ingen ting løpet av den tia, så jeg dro å henta førerkorte mitt. og nå har det nesten gått 3 mnd siden jeg henta det å fortsatt ikke fått noe dom, eller hørt noe som helts. så jeg lurer på om noen har svar på om jeg har beholdt lappen eller om den kan ryke igjen om jeg får en dom på meg? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Du får nok ikke beholde den, men de er ufattelig treige med å få til en dom. Så er nok bare å vente, og heller nyte tiden du har før brevet kommer. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 har han lov til å kjøre imens? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Syns det virker rart hvis han ikke har det. På papiret har han ingen direkte dom eller straff. Og han fikk jo lov til å hente det ut etter 3 mnd, så med mindre grunn førerkortet kun ses på som legitimasjon, ville jeg iallefall tuta og kjørt. Men spørs jo hva politi eller andre har fortalt deg. Lenke til kommentar
Ludvig91 Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 har jo lov til å kjøre nå, men lurer litt på om jeg har lov til å kjøre lastebil nå da, for det står på lappen, men det står ikke noe om det på skrive som følgte med lappen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Så lenge du ikke hår blitt pålagt å lever inn førerkortet og det fremdeles er gyldig så kan du kjøre alt som står på det. Avhengig av hvor lenge du mister det for når dom endelig foreligger så er det litt forskjellige regler om hva du må ta opp igjen den dagen du har "sonet" ferdig. Dette ligger på nett og skal ikke være vanskelig og finne. En kuriositet er at mister man lappen pga lovlig medisinbruk så trenger man ikke ta opp igjen noe teori eller oppkjøring samme hvor lenge kjøreforbudet er. Litt pussig egentlig og disse reglene ligger ikke tilgjengelig noe sted. Lenke til kommentar
Ludvig91 Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 sånn jeg ble fortalt når jeg var å henta førerkorte mitt var att lappen ikke ligger i systeme til polti, så da må jeg vise et fram et skriv som tilsier at jeg har lov til å kjøre. men det forteller ikke hva jeg har lov til å kjøre. men synes det hadde vært merkli vis jeg ikke kunne kjøre lastebil når det står på lappen Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Du får ikke igjen lappen hvis den er blitt beslaglagt av politiet uten at det implisitt ligger et vedtak om kjøretillatelse bak. Isåfall har noen gjort en graverende feil. Lenke til kommentar
Ludvig91 Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 jeg har lappen nå, og lov til å kjøre, mer veit jeg ikke, har ringt polti flere ganger å døm veit jo ikke mer enn meg, snakka med han som har saken min og han veit ikke mer enn meg. el så veit han mer men han kan ikke si det pga lovverk som han må følge, veit ikke jeg. har ikke klart å finni loverk som er i nærheten av den situasjonen jeg sitter i da Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Da er det bare å kjøre på, alle klasser er gyldig inntil dom foreligger. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 De har alt for mye å gjøre med terror saken så tar vel litt tid med din sak ja :s Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hvis jeg har forstått deg rett, så er situasjonen som følger: - Du ble fratatt førerkortet på grunn av for høy hastighet. - Du godtok ikke beslaget, og måtte derfor møte i tingretten. Der ble førerkortbeslaget behandlet, og førerkortet ble indratt i 3 mnd i påvente av dom i den opprinnelige saken. - Det har nå gått 3 mnd og du har fått igjen førerkortet på bakgrunn av dommen i tingretten. Dom i den opprinnelige saken er enda ikke ferdig. Slik jeg ser det, så kan du fritt kjøre alt du orker, helt til du får dom på den opprinnelige saken som omhandlet for høy hastighet. Når den foreligger, så finnes det to alternativer til hva som vil skje: - Blir dommen tap av førerrett i 3 mnd eller mindre, så slipper du å gi fra deg førerkortet igjen. Du har jo allerede vært 3 mnd uten. - Blir dommen satt til mer enn 3 mnd, så må du levere inn førerkortet for den perioden som overskyter 3 mnd. Jeg har ikke tatt meg tid til å lete opp paragrafer som underbygger det jeg sier, men det bør ikke være veldig langt unna sannheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå