bamse87 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Har ein Asus RT-N16 med DD-WRT som eg kunne tenkt meg å opprette eit trådløst gjestenettverk på. Fikk dette til ved å opprette eit "Virtual Interface" under Wireless -> Basic Settings. Derimot vil eg gjerne at alle som er inne på dette nettet ikkje har anledning til å "sjå" pc'ar og andre einheiter på det vanlige nettverket mitt. Er det nokon som kan hjelpe meg med dette? Om det er anledning til å begrense hastigheiten mot internett på dette nettverket, er det også veldig fint. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 En løsning er å sette opp DHCP på Asusn i et annet nett enn ditt hjemmenett. For eksempel gjester i 10.10.10.xx og hjemmenett i 192.168.1.xx. Du kan og sette på 'AP isolate' i DD-wrt for å forhindre kontakt mellom trådløse klienter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Tror jeg ville ha flashet RT-N16 med Tomato for de funksjonene du ønsker. Her finner du tips for gjestenettverk. QoS er enklere å styre på Tomato enn DD-WRT. http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3800416/How-to-Manage-Traffic-Using-Tomato-and-QoS.htm Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 En løsning er å sette opp DHCP på Asusn i et annet nett enn ditt hjemmenett. For eksempel gjester i 10.10.10.xx og hjemmenett i 192.168.1.xx. Du kan og sette på 'AP isolate' i DD-wrt for å forhindre kontakt mellom trådløse klienter. Takk for det. Du har kanskje oversikten over kor eg kan sette opp dette? I Setup -> Basic Setup kan eg sette opp DHCP, men eg kan ikkje sjå at eg kan sette dette opp i begge netta kvar for seg? Eg er kanskje på villspor? Tror jeg ville ha flashet RT-N16 med Tomato for de funksjonene du ønsker. Her finner du tips for gjestenettverk. QoS er enklere å styre på Tomato enn DD-WRT. http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3800416/How-to-Manage-Traffic-Using-Tomato-and-QoS.htm Takk for det Eg trur ikkje det blir aktuelt å legge inn Tomato, har endelig begynt å få litt kontroll på DD-WRT, samt at dette er mest ein "kjekt å ha" funksjon. Om det ikkje lar seg gjere i DD-WRT, vil eg nok legge saken på is. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 QoS i DD-WRT gratisversjonen er hvertfall litt begrenset. De selger prolisens for 20€ med bedre kontroll. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Ok, takk for svar. Blir nok til at eg legg det på is inntil vidare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå