Mad86 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det må vel finnes en RAID kontroller som takler TRIM (når Windows støtter det en gang i fremtiden). I så fall, hvilken kontroller kan takle 4 stk OCZ Agility 3 60GB i RAID0? Vil jeg se noe ytelses reduksjon over tid? Vil det være noe forksjell ved å bruke Vertex 3 istede for system disk, og hva er den? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 TRIM er unødvendig på SSDer med skikkelig Garbage Collection. TRIM og RAID tror jeg heller aldri vil fungere, rett og slett fordi RAID behandles som en disk og ikke et array av disker. Lenke til kommentar
Mad86 Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Allright, hvilet oppsett vil du anbefale for system disk? Raid kontroller: ?? 4x SSD: Vertex 3 eller Agility 3? Burde jeg forvente 3-4x ytelse enn å bare ha 1 vanlig disk koblet til SATA-III porten? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hva er bruksområdet ditt? RAID-kontrollere og RAID av SSDer er vanligivs kun nyttig til databaseoperasjoner. Om du kun har tenkt til å kjøre OS og spill på SSD kan du heller kjøpe en enkel 128GB eller 256GB og nyte farten. Du kan oppnå 3-4x ytelse, men det er da kun med oppgaver som har ekstremt lang kødybde (over 60), i vanlig OS-bruk kjører de fleste oppgavene med en kødybde på 1-2 og 1 SSD er like god som 10 SSDer. HighPoint RocketRAID 640 4P SATA III er en brukbar RAID-kontroller etter det jeg forstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå