Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows copying files 0 %-> Nye pcer med ganske like speccs

Anbefalte innlegg

Hei, kopierer bare min tråd og de besvarelsene jeg fikk fra et annet nettforum, siden jeg tror det er flere aktive og datakyndige folk her. :- )

"Hei, har nå bygd to nesten tilsvarende pcer, og på begge har jeg nå hatt et problem. Alt funker feilfritt og booter osv, også når jeg skal starte å installere windows, og kommer til at windows skal kopiere filer, så kommer jeg aldri lengre enn 0 %. Etter hvert får jeg en error. Dette har nå skjedd på 2 pcer med nesten tilsvarende specs. Det som er så rart er at på den første disken, så fikk jeg det til å fungere med å sette inn et gammelt optisk drev via IDE. Noen tips om hva som kan være galt?

Er det jeg som setter noe feil? Jeg har brukt den samme windows 7 CD'en, kan det være den det er noe galt med??

Speccsa som muligens har noe å si i pcene:

Asus P8P67 Deluxe

I5 2500k

Vengeance RAM

Barracuda 7200 rpm 1 TB disk

Random SATA drev

Asus P8P67 LE

I5 2500k

Vengeance RAM

WD Caviar Green 1 TB

Random SATA drev"

Besvarelse1:

Test en annen windows disk? Lite sannsynlig at det er PCene når du har 2 stk.. En av de burde jo fungere.. Det er jo også mulig at du har koblet i feil en plass. Første SSD'en min glemte jeg å koble til en strømkabel xD. Fikk den ikke til å fungere på noen timer før jeg så det. xD

Så greit å bare passe på at du har koblet i alt rett også.

Bruker du AHCI på diskene da? Når du sier at det fungerte med IDE..

Mitt svar tilbake:

Har sjekket at de sto på AHCI ja. Den ene pcen fungerte når jeg bytta om til IDE, den andre har jeg ikke prøvd enda. På min egen pc brukte jeg selv IDE til å installere windows i starten, så har ikke fått testa med mitt nyere SATA drev (Det er samme windows CD).

Jeg skjønner ikke helt hvor jeg kan ha koblet feil. Er det noen spesifikke porter på HK da? Jeg vet at det kortet har 2 porter til enklere RAID oppsett, så jeg har unngått de, så har jeg prøvd med HDD i både 6GB/s portene, og 3 GB/s portene. Jeg har ikke prøvd med drevet i 6 GB/s portene tho.

Det jeg synes er rart er at alt ble bra etter at jeg prøvde med IDE på den andre pcen. Jeg fikk opp en error der det sto "No harddisk is detected" med SATA drevet, med IDE drevet gjorde jeg ikke det. Sto også en slags melding på den nyeste pcen, men jeg husker ikke helt hva det sto.

Besvarelse2:

Det kan jo være firmware til hovedkortet som er noe iveien med? Har du prøvd å flashe hk med nytt firmware? Kan laste ned ifra hovedkort-produsenten sin hjemmeside og så bruke f.eks usb til å flashe. Har selv gjort det på en av mine maskiner. (fraskriver meg ansvar om du gjør dette. Om det gjøres feil, så ryker hele HK :p)

En del hovedkort har også forskjellige typer SATA porter. jMicron-SATA porter f.eks som skal gjøre et eller annet og ha spesielle instillinger (f.eks ekstra fart eller raid osv). Så finnes det mange forskjellige varianter av disse spesielle typene utifra hvilken produsent som har HK. Så har du jo selvfølgelig vanlig SATA II og SATA III. Dersom du har koblet i jMicron eller tilsvarende, så er det ekstra instillinger i bios for bare de spesielle SATA portene.

Ellers er det bare til å installere med IDE modus :p er ikke såååå nøye, selv om AHCI skal være litt raskere.

Mitt svar tilbake:

Skal se på det. Synes bare det er så rart at det skal være slik med 2 hovedkort. Men tror du alt skal fungere greit om jeg installerer windows med IDE, så kobler på SATA drevet? For på den første pcen jeg bygde, så sto det "No harddisk is detected", selv om jeg fant den i BIOS. Denne meldingen kom bort når jeg koblet på IDE..

Er det noen som vet hva som kan være galt?? På forhånd, takk! :- )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd men en annen dvd drive?

Ikke på den nyeste builden, nei. Jeg vet ikke om du har leste alt jeg skrev i første posten, der skriver jeg at det har vært samme problemet på 2 pcer nå, og på den første gikk det med en gang jeg satte inn et IDE drev. Skal prøve med et IDE drev på den nyeste pcen i dag, hvis det går med IDE drevet, hva kan være feil??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...