Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ny dame, men eksen ønsker vennskap med meg.

Anbefalte innlegg

For ikke så lenge siden ble jeg sammen med ei jente etter at eksen gjorde det slutt med meg. Det var en veldig tung sorgperiode pga bruddet med eksen fordi jeg er så utrolig glad i henne. Det har liksom kun vært meg og henne i en 5 års periode, men nå vil hun være venner. Greia er at min nye kjæreste aldri vil akseptere dette vennskapet. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg liker min nye kjæreste, men etter et 5 års forhold med eksen er jeg på en måte mer glad i henne, og jeg ville verdsatt at vi hadde et vennskap, men det er nok umulig.

Noen som har vært i samme situasjon?

Postet av anonym: bfae96a5b3e8903542cd9dc54598f7f7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor gld du er i nye dama kontra xen. Om du vil videre i livet sier du til xen din at det dere hadde var vel og bra, men at alt godt også har en ende og takker for forslaget. Vil du videre er det til alles beste fordel om dere ikke praktiserte et nært vennskap, men at dere selvfølgelig kan snakkes når dere treffes tilfeldigvis. Du vil videre i livet med nyedama og hun setter pris på at dere ikke har kontakt siden det fort kan skape sjalusi.

Om du ikke vil dette har du muligheten til å beholde vennskapet til xen og fortsette uten dame. Alt er egetlig opp til deg og hvor gld du er i hver av dem.

Lenke til kommentar

Grunnen til at hun ønsker vennskap er mest sannsynlig pga. hun ikke har kommet over deg/enda har følelser for deg, og om dere fremdeles er venner, har ikke sjansen gått fra henne mtp. å vinne deg tilbake. Det er lett å få følelser for x'en igjen om man opprettholder vennskapet etter forholdsbrudd, eller i det minste være friends with benefits siden dere allerede kjenner hverandre godt intimt.

Jeg vil anbefale å si at du ikke klarer å være venner med henne nå, at du må gi det litt tid (til du er sikker på at både du og x'en ikke har følelser for hverandre lenger).

Lenke til kommentar

Grunnen til at hun ønsker vennskap er mest sannsynlig pga. hun ikke har kommet over deg/enda har følelser for deg, og om dere fremdeles er venner, har ikke sjansen gått fra henne mtp. å vinne deg tilbake. Det er lett å få følelser for x'en igjen om man opprettholder vennskapet etter forholdsbrudd, eller i det minste være friends with benefits siden dere allerede kjenner hverandre godt intimt.

Jeg vil anbefale å si at du ikke klarer å være venner med henne nå, at du må gi det litt tid (til du er sikker på at både du og x'en ikke har følelser for hverandre lenger).

Du høres nesten synsk ut. Virker som du vet hva du snakker om. Jeg har konfrontert henne med følelser, og hun sier at hun fremdeles har følelser for meg, og at hun etter alt å dømme alltid kommer til å ha det ettersom jeg var hennes første store kjærlighet. Jeg ser ikke helt sammenhengen med å gjøre det slutt med meg, for så å skulle gå rundt og erge seg over å fremdeles bli sjalu på meg og jentene jeg prater med. Det var tross alt et valg som hun selv valgte, og da burde det føles naturlig for henne å gi slipp, mens jeg som ikke ønsket dette burde få kunne slite litt mer. Vi var friends med benefits en periode, men dette dabbet etterhvert ned, og nå er det vel borte. Hun hadde nok allikevel ikke sett på overnatting i samme seng på som noe problem. Kanskje like greit, for alt det gjorde var å utsette sorgen for min del (sex altså).

Jeg er glad i min nye kjærest. Ønsker å respektere valget hennes ettersom jeg liker henne veldig mye, men det er selvfølgelig bittert å skyve unna en person jeg er så glad i. Jeg blir nok like glad i min nye kjærest dersom det blir langvarig.

Postet av anonym: bfae96a5b3e8903542cd9dc54598f7f7

Lenke til kommentar

eksen prøver å opprettholde et eierforhold til deg... hun gjorde det slutt, hun ville ikke være kjæreste med deg lenger. Det er fakta. Nå har du en ny jente, en flott en formoder jeg, og i mine øyne er du henne du bør satse på.

Hva hvis du dumper den nye damen for å beholde eksens vennskap bare for å oppdage at eksen mister interessen for deg igjen?

Lenke til kommentar

Noe som er godt kjent fra spesielt film, er at jenter vil ha det de ikke kan få (i større grad enn gutter), og du blir straks mer interessant så snart du er på "ulovlig territorium". Hun vet at hun ikke kan gjøre noe med deg nå lenger, at du er tilnærmet uoppnåelig for henne nå, så hun prøver å vinne deg tilbake. Tro meg, om du velger å gå tilbake til henne, vil hun vise lite interesse kort tid etter dere har blitt sammen igjen, for da har hun "vunnet".

Eksempelvis har du jenter som går amok over f.eks Justin Bieber (eller andre kjendiser), nettopp fordi han (/de) er uoppnåelig(e). Du så ikke jenter hyle når de så Justin Bieber synge på gata før han ble kjent, dette fordi han er alminnelig og ikke uoppnåelig.

Jenter er kompliserte vesener, men man kan jo ikke gjøre annet enn å bøye seg i støvet for dem fordi å leve uten dem ikke er et reelt alternativ. Ta vare på kjæresten du har nå, ikke bry deg om x'en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...