Gå til innhold

iPhone 5 - Rykter, fakta og diskusjon!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal bli spennende å se hva Apple kommer med denne gangen.

Har testet iOS 5 siden første beta, og det er definitivt mange gode nyheter der. Tipper også det dukker opp litt mer når Apple lanserer det. Det viktigste med beta-versjonen av iOS 5 var uansett å gi utviklere tilgang til API'er og iCloud.

Edit: Har noen spørsmål rundt iOS 5, eventuelt tekniske detaljer i API'ene så er det bare å spørre! :)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Vet du om man får endret SSIDen for Wifi Hotspot i iOS5? Og evt. sette at den ikke skal broadcastes?

SSID-en er navnet på telefonen, så den får du ikke endret uten å endre navnet. Det eneste du kan endre er passordet.

Redigert: Ja, jeg kjører iOS 5. ;)

Endret av Runar waits for alice
Lenke til kommentar

Hvor likt er apple sitt notifkasjonssystem i forhold til slik man kjenner det fra android? Om du har noen kjennskap til sistnevnte.

Det er naturlignok likt, men Apple har vel sin vanlige vri. Nå har jeg solgt Desiren for 2 måneder siden ca så får ikke testet opp mot siste android versjon.

Lenke til kommentar

Hvor likt er apple sitt notifkasjonssystem i forhold til slik man kjenner det fra android? Om du har noen kjennskap til sistnevnte.

Jeg jobber med utvikling på begge plattformene nå jeg har litt tid til overs.

Notification Center ligner ganske mye på det i Android, men det er endel Apple har gjort på sin egen måte. iOS er det også enkelt å konfigurere i hvilken rekkefølge ting kommer opp, samt hvordan de forskjellige app'ene skal gi deg nofifications, og ikke minst om de forskjellige applene skal gi deg notifications.

Standard i iOS 5 er også to widgets som skal kan kjøre i Notification Center, ut i fra hvordan API'ene rundt Not. Center er bygd opp så er nok dette et område Apple kommer til å jobbe mer med fremover.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1316855336' post='18352602']

Standard i iOS 5 er også to widgets som skal kan kjøre i Notification Center, ut i fra hvordan API'ene rundt Not. Center er bygd opp så er nok dette et område Apple kommer til å jobbe mer med fremover.

Ble det ikke laget widgets du kunne bruke hvis du jailbreaket, eller var dette manipulerte bilder?

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1317137038' post='18367810']

Intereessant! Husker Siri videoane dei viste fram for eit år sidan. Håpar det blir godt gjennomført - om det kjem. Tvilar forøvrig på norsk støtte.

Stemmestyringen som allerede er iPhone 4 støtter jo allerede norsk, og fungerer helt ok for meg.

Ja, men den er mykje enklare. Siri teknologien er ein ny, heilt forskjellig teknologi.

Lenke til kommentar

WP7 Mango oppdateringen har denne stemmestyringen allerede, med mulighet til å svare sms osv. Har bare testet med engelsk, men nå som norsk versjon av windows phone kommer, så kan den kanskje forstå norsk? Gleder meg dog til iPhone5. Hvis telefonen får større skjerm, så er det et sikkert kjøp for min del. Hvis fortsatt samme design, så må jeg vurdere nærmere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...