Gå til innhold

Overklokking av AMD XP2100

dkvam

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har følgende system.

ASUS A7N8X (nforce2-SPP/MCP chipset)

DDR-DIMM PC2700 CL 2.5 256MB x 2

AMD Athlon XP2100+ 1.733 266Mhz Bus

Er dette et system jeg kan overklokke på noe vis? Har ikke peiling på overklokking i hele tatt borsett fra en Celeron jeg klokka fra 300mhz til 450 en gang i tida.

Etter å ha kikket inne på noen sider fant jeg en guide til å lese av prosessorinformasjonen.

Det stod i guiden at tydingen ikke var 100% pålitelig , men ifølge den guiden så er min athlon egentlig en XP2800 som er klokket ned til XP2100 grunnet at den ikke var stabil på 2800..

(Stemmer dette eller er jeg helt på bærtur?)

Koden var som følger:

AXDA2100DUT3C

9724974281149

Lurte bare på om hvis dette systemet takler litt overklokking så skal jeg løpe og kjøpe meg en bedre vifte enn den dritten som kjøler CPU'en akkurat nå.

og , BTW , hva er "normal" CPU temp?

Takker for alle svar!

Mvh

Daniel K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er en nedgradert XP2800+ tviler jeg på, for jeg tror AMD lager alle cpuene helt like, og at det kun er etterspørsel som avgjør hva de skal bli. Noen klarer riktignok ikke kravene, og blir testet på en lavere klokkefrekvens. Uansett så har du en chip som pleier å være meget OC venlig. Hovedkortet ditt er ikke av de beste til OC, men til moderat OC så duger det.

Start med å finn max stabile FSB.. sett ned MultiPlier først du vet at det ikke er cpu som stopper deg. Når du har funnet max stabile FSB så øker du MP for å presse mer ut av CPU. Når du stopper så må du nok øke spenningen litt til cpu. Bare pass på temperaturen når du holder på.

Om du bare vil klokke veldig forsiktig til å begynne med så setter du FSB til 166.. pøv gjerne høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...