Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Relativt sikker at samboer kommer til å være utro til helgen, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HELT feil etter min mening. Man skal og bør ikke forby en partner noe slikt - man eier ikke en person. Da bør man vurdere forholdet og heller ta sin hatt og gå.

Dama mi er dritpen og har alltid vært det - sjarmerende og grei - en drømmedame egentlig. Heldigvis ble hun sammen med meg og ikke Ruskeladd, for da måtte hun blitt holdt innenfor husets fire vegger ;)

Du skal lete lenge før du finner en mindre sjalu person enn meg. Tidligere partnere har faktisk irritert seg ihjel over at jeg ikke blir sjalu, nesten uansett hva som skjer.

Det er ikke snakk om forbud, men heller oppfordring. Det er en mann som er tydlig interessert i henne, også på en ikke-vennskapelig måte. Dette skulle ført til at vennskapet deres ikke ble så dypt som det har blitt.

Er man gammeldags hvis man ikke liker at dama møter kåte menn, alene, og i tillegg holder det hemmelig? Vel, jeg anser meg selv som veldig liberal og åpen, men akkurat DET ville jeg konfrontert. Hun kan møte hvem faen hun vil, men ikke menn som har seksuell interesse i henne.

Lenke til kommentar
Er man gammeldags hvis man ikke liker at dama møter kåte menn, alene, og i tillegg holder det hemmelig? Vel, jeg anser meg selv som veldig liberal og åpen, men akkurat DET ville jeg konfrontert. Hun kan møte hvem faen hun vil, men ikke menn som har seksuell interesse i henne.

Oppfordring og si hva man føler rundt det er noe helt annet enn et forbud - da forstår vi hverandre(?). Du kan ikke nekte noen å møte noen bare for at de er seksuelt interessert i henne - det kan være f.eks jobb. Man kan fortelle og konfrontere med at man ikke liker det, men må man, så må man. Er det kun private møter, så bør uansett det snakkes om hvorfor dette behovet er til stede, da er det noe som skurrer en plass og nekt tror jeg ikke løser bakenforliggende årsak uansett - den vil vel gjøre det verre muligens

Lenke til kommentar

... evt få ein kompis til å stikke innom for å "henta noko" .

Gi han nøkkelen og go for it.

Jeg har ikke noe imot at kjæresten min henger med andre gutter, selv om det enkelte ganger kan bli litt vel mye. Men om hun holder det skjult for meg, sier jeg klart ifra at det er ikke greit for meg. Det har delvis skjedd meg en gang, med en fyr hun hang med som likte hun. Han sendte henne masse meldinger og ville ha hun på armen når de så film osv. Ved konfrontasjon sa hun med tårer i øyne (jeg vurderte å gå fra henne) at det ikke var gjensidig og at han bare var koselig å være med. Jeg sa ifra om at det ikke var greit for meg i det hele tatt og etter det har det ikke vært noen "problemer". Dette går selvfølgelig begge veier. Om hun ikke er komfortabel med noe så sier hun ifra og jeg respekterer det. Om hun nekter eller skjuler det så respekterer hun deg ikke som partner og det er etter min mening bare å avslutte forholdet.

Personlig orker jeg iallefall ikke være med noen som ikke tar hensyn til meg. Spesielt ikke på noe så sensitivt som følelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppfordring og si hva man føler rundt det er noe helt annet enn et forbud - da forstår vi hverandre(?). Du kan ikke nekte noen å møte noen bare for at de er seksuelt interessert i henne - det kan være f.eks jobb. Man kan fortelle og konfrontere med at man ikke liker det, men må man, så må man. Er det kun private møter, så bør uansett det snakkes om hvorfor dette behovet er til stede, da er det noe som skurrer en plass og nekt tror jeg ikke løser bakenforliggende årsak uansett - den vil vel gjøre det verre muligens

I jobbsammenheng er det selvsagt en helt annen regle.

Når det gjelder private møter, slik som i topic, så ville jeg satt meg ned med dama, og sagt:

"Jeg synes ikke du skal møte den mannen alene mer, fordi blablablabla.." Og så ville jeg avsluttet med: "... men jeg kan ikke tvinge deg til noe. Det er ditt liv, og du bestemmer selvsagt over deg selv. Vit bare at jeg ikke er veldig fan av det".

Jeg tror en så "fornuftig" fremgangsmåte ville vært det beste. Hvis hun hadde planer om utroskap, så kunne dette ødelagt "stemningen" for henne. Hun kunne fått samlet tankene sine. Kanskje det bare er en fase hun går igjennom? En slik samtale kan sette ting i perspektiv.

Hvis hun allerede har vært utro, eller har bestemt seg for at forholdet til trådstarter allerede er dømt, så kan en slik samtale få fart på prosessen. Hvis forholdet allerede er dømt, så er det bedre å få det overstått så fort som mulig.

Hvis hun verken har vært utro eller har planer om det, så kan det allikevel være fint med en slik samtale. Jeg tror det er sunt for forholdet.

Endret av Ruskeladd
  • Liker 4
Lenke til kommentar

...når jeg spurte om hun hadde noen spess planer til helgen sier hun at hun ikke har noen.

At man har tenkt å ta et par øl med venn er vel ikke akkurat "noen spess planer" dersom hun pleier å være ute og feste i helgene.

Spørsmålet mitt blir:

Bør jeg nevne at jeg vet å evnt forhindre et utroskap, eller vente å se?

Tja, det enkleste vil vel være å spørre hva hun gjorde i helgen når du kommer hjem igjen. Siden du allerede vet at hun kommer til å få besøk, vet du jo raskt om hun lyver til deg eller ikke.

Verdt å nevne vi er 28 år å har vært samboere i 7 år.

To voksne mennesker som har bodd sammen så lenge bør kunne klare å kommunisere med hverandre uten å leke detektiv, og hvertfall uten å ty til barnslig tull som blir foreslått av en del andre i tråden.

Snakk med samboeren din. Dersom du ikke klarer å prate med henne uten å tro at hun lyver til deg, så er realiteten at hun ikke kommer til å være samboeren din om kort tid. Mangel på tillit dreper forhold ekstremt raskt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS:

Jeg har nettopp vært i samme situasjon som din. For å gjøre en lang historie kort så oppdaget jeg at hun hadde et forhold med en fyr siden desember 2010. Jeg leste mobilen og facebooken hennes, konfronterte henne med det jeg hadde lest og skjøt ned alle forsøkene hennes på å moralisere over at jeg hadde lest hennes private ting. Vil du lese hele historien kan du følge linken

Jeg synes du skal konfrontere henne. Hvis hun innleder et følesesmessig forhold til en annen gutt, selv om ikke sex er involvert, prøver å holde det skjult og lyver om hva hun gjør er det som utroskap å regne. Hvis hun da prøver å vri fokus til at det er du som ikke stoler på henne, fortell henne hvorfor du gjorde som du gjorde og at det er hun som har trakket over streken.

Det er to faresignal som ikke har blitt nevnt her. Nr. 1 er at hun har gjort en adferdsforandring. En større del av henne sosiale liv inkluderer ikke deg. Nr. 2 er at hun fortsetter å ha kontakt med en som hun vet er seksuelt interessert. Det pleier damer aldri å gjøre hvis de selv ikke er interessert. Da trekker de seg som regel vekk.

Men før du gjør noe dumt, vær sikker på at hun går bak ryggen din.

Postet av anonym: 98fdd155a0f9bcaeee2bc7c27819d527

• Liker 4
Lenke til kommentar

I mai i år begynte samboer å dra mye på byen med en venninne. Nesten hver helg og det var sjelden hun kom hjem. altså at hun overnattet hos henne, noe som kan være forståelig da vi bor utenfor byen.

Gjennom en kjede av tilfeldigheter fikk jeg nyss på at det var en annen kar involvert og jeg endte opp med å konfrontere henne. Hun forklarte at han var interessert men at det ikke var gjensidig. Kun at hun kom godt overens med han da han visstnok minnet henne mye om meg.

Etter dette ble det rolig og ting har egentlig gått på skinner, bortsett fra det faktum at jeg ikke har klart å stole 100% på henne i ettertid.

Jeg endte da opp med her om dagen å gjøre det de fleste gjør da de misstenker utroskap, jeg logget meg inn på facebooken hennes..

Til helgen skal jeg reise bort, og det viser seg da at de har planer om å møtes, der de begge foreslår at de tar et par øl eller fler sammen, ingenting nevnt om en sosial sammenkomst så her ser det ut som at det er kun de to som skal møtes...

Hun vet ikke at jeg vet... og når jeg spurte om hun hadde noen spess planer til helgen sier hun at hun ikke har noen.

Spørsmålet mitt blir:

Bør jeg nevne at jeg vet å evnt forhindre et utroskap, eller vente å se?

dette her dreper meg langt inne..

Oppdatering?

Verdt å nevne vi er 28 år å har vært samboere i 7 år..

takker for tilbakemeldinger

Postet av anonym: ffdb4a5eadb9b210974589e940bcabbe

Lenke til kommentar

De fleste har som regel en god grunn til å sjekke kjæresten sin private Facebook eller mobiltelefon. Jeg gjorde det etter mistanke om utroskap, og ble ikke akkurat sjokkert over det jeg fant.

Om man faktisk føler behov for å sjekke Facebook- eller mailkonto til kjæreste/samboer/kone er det et godt tegn på at forholdet allerede er i store problemer, siden det viser at tilliten som skal være der i et godt forhold ikke er tilstede. Om man da heller ikke klarer å snakke sammen, men må ty til faktiske ulovligheter så er det egentlig like greit å innse at forholdet ikke har noen fremtid uten å snoke i andre menneskers privatliv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De hjernevaskede SV-fotformsko-kjønnsløse fornekter seg ikke.

Det er selvfølgelig mannens feil dersom kona skjuler hemmelige elskere og man lukter ugler i mosen.

Man er selvfølgelig den som har gjort noe feil, ved å ta en nærmere titt på hva det er som forsøkes holdt skjult.

Hersketeknikkene er mange.

Folk kan med fordel gjennomskue disse argumentene som det de er - hersketeknikker.

Man skal påføres en skyldfølelse som forhindrer deg fra å avsløre utroskapet.

Man skal stigmatiseres, slik at man skal tenke "jeg er psykopat hvis jeg tar en titt....."

"det er ikke voksent"

"hvis man ikke stoler på" - hørt sånt piss, hvis kona er utro er det jo ikke mannens tillitt som er problemet her - nok en hersketeknikk, kun designet for å forhindre at man avslører utroskapet.

Det verste er at en masse mannfolk går rundt og er så hjernevasket av dette pjattet, at de selv prøver å hjernevaske andre mannfolk med det samme våset.

Våkn opp! Dere er hjernevaskede fjols!

• Liker 4
Lenke til kommentar

De hjernevaskede SV-fotformsko-kjønnsløse fornekter seg ikke.

Det er selvfølgelig mannens feil dersom kona skjuler hemmelige elskere og man lukter ugler i mosen.

Man er selvfølgelig den som har gjort noe feil, ved å ta en nærmere titt på hva det er som forsøkes holdt skjult.

Hersketeknikkene er mange.

Folk kan med fordel gjennomskue disse argumentene som det de er - hersketeknikker.

Man skal påføres en skyldfølelse som forhindrer deg fra å avsløre utroskapet.

Man skal stigmatiseres, slik at man skal tenke "jeg er psykopat hvis jeg tar en titt....."

"det er ikke voksent"

"hvis man ikke stoler på" - hørt sånt piss, hvis kona er utro er det jo ikke mannens tillitt som er problemet her - nok en hersketeknikk, kun designet for å forhindre at man avslører utroskapet.

Det verste er at en masse mannfolk går rundt og er så hjernevasket av dette pjattet, at de selv prøver å hjernevaske andre mannfolk med det samme våset.

Våkn opp! Dere er hjernevaskede fjols!

Det er jo nesten litt søtt av deg å beskylde andre for å bruke hersketeknikker :)

Lenke til kommentar

Altså, den politisk korrekte greia er jo å være en kjønnsløs evnukk og godta alt.

[...]

Dra til Jernia og kjøp ny låsesylinder til utgangsdøren, etc. Parker bilen et sted hun ikke finner den. Skift låser.

Kast tingene hennes ut i hagen. Undertøy osv kan du med fordel tenne fyr på.

[...]

Vær mann. Vær stolt.

[...]

En liten selvmotsigelse her...

Lenke til kommentar

Der kom du jo med et primaeksempel nok en gang :D

Jeg er stolt av å være mann og stå for det jeg sier, og jeg driter i hva slike kjønnsløse SV-ektemenn mener om saken.

Dine poster er jo nesten som å høre Kristin Halvorsen på direkten.

Du burde ha forstått nå at pisspreiket ditt ikke fungerer på meg. At du presterer å insinuere at jeg er SV-er viser bare ekstremt godt at du ikke har den fjerneste anelse om hva du prater om ;)

Men å forsøke å tillegge noen meninger de ikke har er jo ganske klassisk for mennesker som egentlig ikke har noe særlig å komme med. At du foretrekker lovbrudd fremfor tillit i et forhold sier egentlig nok.

Det er jo nesten litt søtt av deg å beskylde andre for å bruke hersketeknikker :)

Det er jo hersketeknikk å si at andre bruker hersketeknikker også da? :D

Det heter å påpeke noe. Om jeg ville brukt hersketeknikker hadde jeg gjort det på en ganske annen måte enn å påpeke selvmotsigelsen i en annen persons innlegg :)

Men nå tror jeg ikke hverken diskusjon rundt eller bruk av ulike hersketeknikker hjelper TS stort, så kan vel være en ide å holde seg til emnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...