Gå til innhold

DSTT i brikke funker plutselig ikke på DSI?

Jenta31

Anbefalte innlegg

Sønnen min kjøpte seg DSI nylig. TTDS i brikka vi hadde funket i begynnelsen, men nå funker den plutselig ikke.

Får beskjeden:

"An error has occured. Press and hold the POWER button to turn the system off. Please refer to the Nintendo DSi operations manual for details"

Han har koblet DSI'n til internett, kan han ha lastet ned noe sperre av noe slag? Kjøpte brikka hos Nordicimport, og fant dette der:

VIKTIG Info for Nintendo DSi-eiere.

Nintendo har lansert ny fimware, IKKE last ned dette, det er ikke noe mer enn å immobilise spillebrikker!

Vi anbefaler at du skrur av WiFi tilkobling, men dette er ikke helt nødvendig p.g.a. du må godkjenne oppgradering manuelt.

Hvordan evt. fjerne denne sperre/få kortet til å virke igjen?

Er veldig takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal hjelpe deg: Det du driver med er ulovlig, derfor har Nintendo hindret det. Jeg anbefaler deg i tiden fremover å gjøre slik som oss andre - kjøpe spillene i butikken. Så får de som har laget disse spillene noe igjen for det de har gjort, og sikre arbeidsplasser i tiden fremover. Du ville vel ikke ha stjålet klær, brød eller bøker?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Auto oppdateringer til DSI "ødelegger" for slike DSTT/R4U brikker. Det er piratkopiering.

Er uansett ikke på sin plass her på forumet å beskrive metoder for dette.

Lær heller ungen din verdien av å ha spillene fysisk, istedet for å å bare laste ned ubegrenset fra internett, ha 90 spill på et kort som er ulovlige + han bare gidder å spille 10% av dem uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...