Locci Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Heisann, vurderer ett nytt kabinett da jeg har oppgradert maskina ganske mye siden kabinettet først ble tatt ibruk. Kabinettet som er i bruk idag er et Lian Li PC-6070Scand V1. Noe som har ført til høyere en ønsket tempraturer pga dårlig plassering av vifter og generelt trangt. Har følgende hardware som trenger plass. Corsair H80 cpu kjøler. Da helst ett kabinett der jeg kan montere den i toppen eller bak så det kan suge kald luft utenfra og helst ut igjen med engang. Lengde nok til et GTX570 kort. Og plass til minimum 5 disker, 5.25" og 3.5" kortleser Krav: Fordel om det er ferdig støydempet, evt ett skikkelig solid kabinett fra før hvor det er mulig og legge inn matter. God luftflyt, men helst rolig og ikke noe glorete "kan overleve med vindu om det er vel gjennomtenkt". Pris kan vurderes etter hvilken nytteverdi kabinettet har. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Støydempet og luftig er en selvmotsigelse. Fractal Design R3 er et av de mest anbefalte ferdig støydempede kassene på markedet, men siden det er dempet er det jo ikke direkte luftig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hei. Ellers så er vel Fractal Design XL noe å se på. Der har du plass i bøtter og spann. CPU Kjøleren din Cosair Hydro80 er det mer enn nok plass til i det kabinettet. Ellers er det brutalt mye plass inni det kabinettet, men kablene kan fort bli for kortet. Har 4 kabler for ble for kortet selv, så jeg må kjøpe 4 nye kabler. 2 til skjermkortet, 1 til den lange kontkaten på hovedkortet og en til den på venstre sia av hovedkortet. Ellers er jo XL Kabinettet veldig solid og tungt. Tilogmed dørene er jo tunge. Hehe. Lenke til kommentar
Locci Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Joa, klar over at det er en trade-off mellom kjøling og støy, men jeg tenkte mest på ett kabinett med god plassering av vifter, samt at det ikke er laget tynt som pappir. Skal ikke flytte noe på det så plager meg ikke noe om det veier litt. Fractal kabinettene virker litt slaskete om jeg kan si det sånn.. Ser det er flere som sliter med at plastikken til vifterammene knekker o.l Men kom gjerne med flere forslag. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Her er det ultimate kabbis for deg.. : Lenke til kommentar
Locci Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Her er det ultimate kabbis for deg.. : Kult men kanskje litt i overkant.. Trur ikke dama bli imponert om jeg henger opp den i stua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå