hean Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Hei Har nettopp kjøpt en ny bærbar PC på tilbud (5995 kr) hos Elkjøp og lurer på om noen har forslag til spill. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRQ002027/acer-aspire-15-6-barbar-pc-as5755g-2638g75mnks Er egentlig en typisk Super Mario type, elsker Tetris og har spilt en del Pacman tidligere. Har tidligere også eid en Nintendo Wii som jeg egentlig ikke husker grunnen til at jeg solgte. Ja dere skjønner... er ikke en typisk gamer men vil gjerne ha forslag til spill på litt høyere nivå enn på de spillene jeg har spilt tidligere. Likevel vil jeg at de skal være enkle og rett frem, typisk Super Mario. Håper på hjelp her.... på forhånd takk! Endret 21. september 2011 av Nasciboy Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Counter-Strike 1.6, TrackMania, og Battlefield 2. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Trackmania 2 som karen over nevner! Du kan også prøve Magicka og Terraria. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Takke for svarene her.... har sett litt på Trackmania og det virker bra. Linket til maskinen jeg skal spille på, husk at spillene ikke bør blir for tunddrevne for den maskinen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 TrackMania bør du dra relativt bra, og det samme med både CS 1.6 og BF 2. TrackMania er veldig morsomt, men også et spill som er avhengighetsskapende. Tror heller ikke det er mange spill som har irritert meg så mye som TrackMania Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Anbefaler Civilization eller Total War. De er ganske bra som inngangsbillett til nye spillere. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 TrackMania bør du dra relativt bra, og det samme med både CS 1.6 og BF 2. TrackMania er veldig morsomt, men også et spill som er avhengighetsskapende. Tror heller ikke det er mange spill som har irritert meg så mye som TrackMania Akkurat det er jo egentlig ganske bra... tyder på at det er min type spill. Akkurat som Tetris men mer avansert... hvorfor skal man egentlig bli avhengig av noe flashdritt som går ut på å plassere klosser. Da må jo ett bilspill være MYE bedre, håper bare det ikke er tilsvarende mer avhengighetsskapende for da blir jeg sittende foran PC-en hele døgnet Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 På Steam burde du finne masse spill til en billig penge som passer for deg. Hvilken sjanger er du ute etter? Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 På Steam burde du finne masse spill til en billig penge som passer for deg. Hvilken sjanger er du ute etter? Som du sikkert har sett har jeg allerede fått tips om ett bilspill som jeg tror jeg vil prøve meg på. Kunne nok tenkt meg ett fotballspill også kanskje, helst ett litt enkelt ett der jeg ikke drukner i muligheter. Også vil jeg gjerne ha ett spill typisk Super Mario... Et skytespill må man jo ha (kanskje) og jeg har jo fått forslag på dette som jeg ikke har sjekket ut enda men kom gjerne med flere. Lenke til kommentar
ZERO6237 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hva med Braid eller Limbo? Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 http://www.gog.com/ Masse gode klassikere som er omtrent garantert il å kunne kjøre på PC'en din. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
CWH Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det hjelper hvis du forteller noe om dine interesser. Interesser og spill går godt sammen. Er du fotballfan? Footbal Manager eller Fifa Krigshistorie: Heart of Iron, Company of Heroes + 3000 andre titler. Sci-Fi: UFO -serien, 4X spill Und zu weiter Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Om du er ny til gaming: Call of Duty. Ingen skill involvert. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Det hjelper hvis du forteller noe om dine interesser. Interesser og spill går godt sammen. Er du fotballfan? Footbal Manager eller Fifa Krigshistorie: Heart of Iron, Company of Heroes + 3000 andre titler. Sci-Fi: UFO -serien, 4X spill Und zu weiter Selvsagt intressert i fotball ja så ett fotballspill er så klart aktuelt. Husker siste jeg var hekta på ett fotballspill på PC. Tror det heter PC-liga eller noe og vi spilte det på PC-en til en kamerat av meg, eller det var vel farens PC... en 286 eller noe slikt Ikke spesielt intressert i krigsspill men ett litt rett frem skytespill kan man ikke forakte. Trenger ikke masse ekstra dill og dall og historie og slikt. Om du er ny til gaming: Call of Duty. Ingen skill involvert. Skal sjekkes ut... Takker alle sammen for all hjelp. Er litt vanskelig for en som ikke har peiling og er mest vant med noen enkle flashspill på nett. Men med slike folk på forumet ser det ikke ut som om det er noe problem Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 Anbefaler Civilization eller Total War. De er ganske bra som inngangsbillett til nye spillere. Hehe, skjønner ikke helt hvordan jeg har klart å oversett innlegget her. Har lest litt om spillene og minner meg litt om noen enkle PC spill jeg spilte for en god del år siden. SimCity var også populært på den tiden, var ett annet spill i omtrent samme sjanger men i en annen tidsepoke eller verden da man kunne bli angrepet av noen slags skapninger. Hva med Braid eller Limbo? LOL, jeg spør etter ett SuperMario lignende spill og du tipser om ett spill som omtrent er Super Mario i en annen innpakning. Kan det bli bedre? Må sette meg ned å tenke på hva jeg skal kjøpe, blir nok 3-5 spill i første omgang tenker jeg Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det kan jo kanskje gå an å ta en titt på Trine også. Det anbefaler jeg på det sterkeste. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Nybegynner? vell mange spill der, mange nevner Cs 1.6 men jeg ville også ha prøvd ut Counter Strike: Source Battlefield 2 er også en god gammeldags slager Portal 1 er vell gratis, last ned!(Steam) Half Life 2 er magisk last også ned Team fortress 2 som også er gratis på Steam Minecraft gir deg vell noen timer med morro Call of Duty 4 er den beste i serien(ingen kan motsi det, med mindre de er under 14 år) men jeg anbefaler Counter Strike som nummer en, da får du kommet deg raskt inn i gaming miljøet! Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Nå er det år og dag siden jeg spilte CS (beta 5.2 er nymotens i min bok), men å starte med CS må jo føre til at at han mister lysten på alt som har med spill å gjøre for all fremtid? Det er vel et spill hvor konkurransen er temmelig hard og mange av motstanderne er fryktelig/frustrerende gode. Mange av dem har jo tross alt spesialisert seg noen år. Å hoppe inn i slikt i ettertid kan jo være temmelig frustrerende også for en "gamer". Trackmania er jeg imidlertid enig i. World of Tanks kan jeg også anbefale, det er til og med gratis. Ganske lett å komme inn i, og tilbyr noe av det samme gameplayet som typiske FPS, uten at det kreves den samme sinnsyke reaksjonen for å lykkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå