Gå til innhold

Passer strømforsyningen til skjermkortet?

Gviten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske ny her, og prøver å se om det er noen som har lyst å hjelpe meg.

Jeg har prøvd meg på litt selvbygging(nybegynner), og får problemer med at PC`en slår seg av like etter oppstart. Kommer såvidt inn i BIOSen før den kvelder. I forhold til skjermkortet, som krever 8 og 6-pin, manglet strømforsyningen tilstrekkelig med tilkoblinger, men jeg hadde en 6pin jeg skjøtte på. Jeg lurer på om jeg kan ha koblet feil fra strømforsyningen til skjermkortet, går det an? Eller at strømforsyningen rett og slett er for liten?(550W) Og hvor mye har det å si at kabinettet er trangt? Har prøvd å gi så god plass som mulig rundt prosessor og ram.

Hovedkort: NVIDIA nForce 780i SLI

Skjermkort: NVIDIA GeForce GTX 280

Strømforsyning: LC-Power Super Silent LC6550 V2.2 550W

Hovedkort, prosessor, minne og skjermkort har fungert i en annen pc tidligere.

Det står at skjermkortet trenger minimum 550w strømforsyning, kan det være noe helt annet som er galt?

Setter veldig pris på om det er noen som vil hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det den som er linket til under, kan det tenkes at du kan få problemer.

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Strømforsyninger/ATX/500W-699W/LC-Power-550W-Super-Silent-12cm-vifte-41247-p0000142749.aspx

Den skilter med maks 14+15A på +12V, som tilsvarer 348 watt. Det er ikke en PSU bygd for dagens PC'er, der forbruket stort sett ligger på +12V. Er den i tillegg noen år gammel, så tyder prisen på at kvaliteten er så som så, og den er neppe lenger istand til å levere det som står i spec'en.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Den var noe billig ja, og det er den fra netshop... :( skal prøve med det gamle skjermkortet før jeg kjøper ny kanskje.. bare for å være sikker. Det var jo ikke så gøy å kjøpe ny strømforsyning som ikke gir seg ut for å være det den skal være..

Tips om hva jeg bør kjøpe som passer til det jeg har til en ok pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...