Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min kommentar har ikke med tråden å gjøre. Men en kommentar om feil bruk av tegnet apostrof. Kanskje du skulle lære deg Norske rettskrivnings regler. Antar Språkrådet får mange slike dustete forslag, som ditt forslag.

Ordet frivillighet, er et adjektiv og er korrekt stavet i.h.t. norske ordbøker. Så det trenger ikke noen hjelpetegn!

Og hvis en bruker ord som ikke er i.h.t. norsk rettskrivning, men en etterligning av "gateutrykk" (eller ord, der en er usikker på staving), så skal det benyttes anførselstegn og ikke apostrof! Så din bruk av apostrof er feil og ditt tips til språkrådet, var tullete. Min komentar kommer fordi du selv, poengterte noe tull. Ellers ville jeg ikke brydd meg.

Nå er jeg på grensen til dyslektiker og sliter med språket, så du har nok rett i at jeg kan ta endel feil. Du har rett i at det var anførselstegn og ikke apostrof (sjekka e-post fra mai 2009, så husken er litt dårlig) Dreide seg om ordet «kvelning» og at det egentlig er med døden til følge, men at massen, media osv bruker det feil, men kunne altså brukes med anførselstegn Eksempel på feilbruk siste 48 timer.

Forøvrig tipset jeg ikke eller kom med forslag til språkrådet. Jeg spurte de et spørsmål - hvem skal man spørre for å avklare språk-spørsmål, hvis man ikke skal kunne spørre de? (var en stor diskusjon om ordet og jeg ville ha klarhet)

Ok, da missforstod jeg! Regnet ikke med at språkrådet hadde gitt rådet om bruk av apostrof, i en slik sammenheng og at det måtte være du som ordla deg noe feil.

At du benyttet feil tegn, er lett å gjøre, når en diskuterer på div forumer. Det kan jeg gjøre også, men i denne sammenhengen ble tegnet viktig. Og det var derfor jeg kommenterte det. :) Men da er missforståelsen oppklart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...