Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Jeg har jo ennå ikke gitt utrykk for om jeg støtter det ved lov eller ei. Alt jeg har gjort er å svare på påstander som ikke har ryggrad til å stå selv. At folk legger ditt eller datt i et utrykk spiller ingen rolle da det vil være den juridiske bruken av ordet som vil få deg frikjent eller dømt i en rettsak. Kan vel egentlig si at jeg småtroller litt når jeg henger meg opp i ordbruk, men det er mange som kommer med utrykk for å forsvare en ting, der utrykket egentlig ikke forsvarer det. Slik er tilfellet om at det kun er "frivillig sex", som vil være idiotisk å si om du ikke vet hva "frivillig" betyr.

Nå har jo 'frivillighet' (forresten ga språkråd det tipset å bruke ' på ord som ble brukt av massen, men ikke ble definert helt likt i ordbok - det gjaldt forresten et ord som ofte blir brukt på lik linje med massen og også i media ... men men .... nok om det :)) og tvang ingenting med denne loven å gjøre da. Det er så enkelt som at kjøp er ulovlig - hverken mer eller mindre. Om den som selger sex'en er offer for bakmenn og trafficking, eller om det er jeg som selger sexen har ingenting å si - kjøp skiller ikke på dette og dermed er ikke 'frivillighet' ordet berørt av en ev rettssak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har jo ennå ikke gitt utrykk for om jeg støtter det ved lov eller ei. Alt jeg har gjort er å svare på påstander som ikke har ryggrad til å stå selv. At folk legger ditt eller datt i et utrykk spiller ingen rolle da det vil være den juridiske bruken av ordet som vil få deg frikjent eller dømt i en rettsak. Kan vel egentlig si at jeg småtroller litt når jeg henger meg opp i ordbruk, men det er mange som kommer med utrykk for å forsvare en ting, der utrykket egentlig ikke forsvarer det. Slik er tilfellet om at det kun er "frivillig sex", som vil være idiotisk å si om du ikke vet hva "frivillig" betyr.

Nå har jo 'frivillighet' (forresten ga språkråd det tipset å bruke ' på ord som ble brukt av massen, men ikke ble definert helt likt i ordbok - det gjaldt forresten et ord som ofte blir brukt på lik linje med massen og også i media ... men men .... nok om det :)) og tvang ingenting med denne loven å gjøre da. Det er så enkelt som at kjøp er ulovlig - hverken mer eller mindre. Om den som selger sex'en er offer for bakmenn og trafficking, eller om det er jeg som selger sexen har ingenting å si - kjøp skiller ikke på dette og dermed er ikke 'frivillighet' ordet berørt av en ev rettssak.

Sant nok, men om dette bare ville vært sex mellom frivillige så ville ikke loven ha grunnlag.

Nå ser jeg det er en ny tråd om prostitusjon, så kan vi kanskje rette fokuset over på det som faktisk gjør denne saken så spesiell. TV2 og deres tolkning av vær varsom plakaten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sant nok, men om dette bare ville vært sex mellom frivillige så ville ikke loven ha grunnlag.

Joda, den ville ha det, for som de selv har sagt om bakgrunnen for loven ble til er å få bedre bukt med bakmenn og trafficking. Om jeg selger til deg, så har det ikke noe med dette å gjøre - selv om du ville fått bot uansett. Samtidig virker ikke loven etter hensikten og da er loven bortkastet.

Det som gjør det så spesielt er bare at det kun er ved spionering av kjentfolk den loven her er 'gyldig' i utlandet, for ellers vil ingen bli tatt for lovbruddet, så en helt bortkastet lov

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Joda, den ville ha det, for som de selv har sagt om bakgrunnen for loven ble til er å få bedre bukt med bakmenn og trafficking. Om jeg selger til deg, så har det ikke noe med dette å gjøre - selv om du ville fått bot uansett. Samtidig virker ikke loven etter hensikten og da er loven bortkastet.

Det som gjør det så spesielt er bare at det kun er ved spionering av kjentfolk den loven her er 'gyldig' i utlandet, for ellers vil ingen bli tatt for lovbruddet, så en helt bortkastet lov

Hvis det kun var frivillig sex, så ville det aldri kunne bli forbudt.

Jeg er enig i problematikken rundt særnorske lover i utlandet, men dette er som sagt ikke den eneste.

Lenke til kommentar

Joda, problemet er at de kun ser på bakmenn og trafficking, samt narkomane og andre med SVÆRT stor pengebehov som ikke dekkes av staten. De har ikke tatt innover seg at mange frivillig selger sex uten noen slike utfordringer - de vil bare selge av ulike årsaker og helt frivillig. Selv PRO senteret kritiserte akkurat dette.

Det eneste loven gjør er å bestemme over folks råderett til å bestemme selv over sine liv, for de gjør kjøp av deres tjenester ulovlig - overstyring og det er vel ikke ulikt slik kommunistisk styre egentlig er?

Problemet den skulle liksom hjelpe på er der like mye idag som når den kom - så bare fjern den, da den ikke virker uansett - eller kjør litt kommunistisk styring og la den være

Lenke til kommentar

Joda, problemet er at de kun ser på bakmenn og trafficking, samt narkomane og andre med SVÆRT stor pengebehov som ikke dekkes av staten. De har ikke tatt innover seg at mange frivillig selger sex uten noen slike utfordringer - de vil bare selge av ulike årsaker og helt frivillig. Selv PRO senteret kritiserte akkurat dette.

Det eneste loven gjør er å bestemme over folks råderett til å bestemme selv over sine liv, for de gjør kjøp av deres tjenester ulovlig - overstyring og det er vel ikke ulikt slik kommunistisk styre egentlig er?

Problemet den skulle liksom hjelpe på er der like mye idag som når den kom - så bare fjern den, da den ikke virker uansett - eller kjør litt kommunistisk styring og la den være

nå mente jeg frivillig etter ordets rette forstand.

Lenke til kommentar
nå mente jeg frivillig etter ordets rette forstand.

Som igjen ikke var bakgrunnen for loven, så det blir feil

men som igjen ville stoppet loven hvis det faktisk var tilfelle at dette regnes som frivillig. Frivillig i ordets rette forstand vel og merke.

Loven kom, så her tar du feil

? hvis det ville vært regnet som frivillig så ville ikke loven ha kommet. Det regnes ikke som frivillig og derfor kom loven.

Lenke til kommentar
? hvis det ville vært regnet som frivillig så ville ikke loven ha kommet. Det regnes ikke som frivillig og derfor kom loven.

Bakgrunnen var bakmenn og trafficking, ikke at jeg vil frivillig selge til deg. Så det var ikke selve akten å selge og kjøpe den kom av.

Nåja, realiteten er vel at "trafficking" var et påskudd. Med tanke på hvordan det norske samfunnet har behandlet de nigerianske kvinnene så ser en enkelt at det var ikke deres ve og vel man tenkte på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jo 'frivillighet' (forresten ga språkråd det tipset å bruke ' på ord som ble brukt av massen, men ikke ble definert helt likt i ordbok - det gjaldt forresten et ord som ofte blir brukt på lik linje med massen og også i media ... men men .... nok om det :)) ikke 'frivillighet' ordet berørt av en ev rettssak.

Min kommentar har ikke med tråden å gjøre. Men en kommentar om feil bruk av tegnet apostrof. Kanskje du skulle lære deg norske rettskrivnings regler. Antar Språkrådet får mange slike dustete forslag, som ditt forslag.

Ordet frivillighet, er et adjektiv og er korrekt stavet i.h.t. norske ordbøker. Så det trenger ikke noen hjelpetegn!

Og hvis en bruker ord som ikke er i.h.t. norsk rettskrivning, men en etterligning av "gateutrykk" (eller ord, der en er usikker på staving), så skal det benyttes anførselstegn og ikke apostrof! Så din bruk av apostrof er feil og ditt tips til språkrådet, var tullete. Min komentar kommer fordi du selv, poengterte noe tull. Ellers ville jeg ikke brydd meg.

Endret av geco5
Lenke til kommentar
Min kommentar har ikke med tråden å gjøre. Men en kommentar om feil bruk av tegnet apostrof. Kanskje du skulle lære deg Norske rettskrivnings regler. Antar Språkrådet får mange slike dustete forslag, som ditt forslag.

Ordet frivillighet, er et adjektiv og er korrekt stavet i.h.t. norske ordbøker. Så det trenger ikke noen hjelpetegn!

Og hvis en bruker ord som ikke er i.h.t. norsk rettskrivning, men en etterligning av "gateutrykk" (eller ord, der en er usikker på staving), så skal det benyttes anførselstegn og ikke apostrof! Så din bruk av apostrof er feil og ditt tips til språkrådet, var tullete. Min komentar kommer fordi du selv, poengterte noe tull. Ellers ville jeg ikke brydd meg.

Nå er jeg på grensen til dyslektiker og sliter med språket, så du har nok rett i at jeg kan ta endel feil. Du har rett i at det var anførselstegn og ikke apostrof (sjekka e-post fra mai 2009, så husken er litt dårlig) Dreide seg om ordet «kvelning» og at det egentlig er med døden til følge, men at massen, media osv bruker det feil, men kunne altså brukes med anførselstegn Eksempel på feilbruk siste 48 timer.

Forøvrig tipset jeg ikke eller kom med forslag til språkrådet. Jeg spurte de et spørsmål - hvem skal man spørre for å avklare språk-spørsmål, hvis man ikke skal kunne spørre de? (var en stor diskusjon om ordet og jeg ville ha klarhet)

Lenke til kommentar

Lol... typisk norsk nisse politikk ... fy flate så tragisk

Typisk Norge ass. Bare tull her i landet. Skulle heller hatt et politisk klima som i Italia, og en økonomisk politikk som i Hellas. Nisseloven og jantelua ass, river landet i filler.

Føler meg ikke helt truffet her siden det du snakker om nissepenger og jeg snakker om nisselover..

Lenke til kommentar

Typisk Norge ass. Bare tull her i landet. Skulle heller hatt et politisk klima som i Italia, og en økonomisk politikk som i Hellas. Nisseloven og jantelua ass, river landet i filler.

Det er vel ganske urealistisk å anta at årsaken til at Norge gjør det bedre økonomisk enn Hellas og Italien, er at det er ulovlig for nordmenn å benytte prostituertes tjenester i utlandet. Norge hadde ikke fått en mindre trygg økonomi om idiotiske og undertrykkende lover som denne ble fjernet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...