Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

La oss holde oss for gode for personangrep da 2xjohn. Eneste det vitner om er uansett at du er i ferd med å gå tom for argumenter.

Hvordan skal man svare en som sammeligner sex med kannibalisme, og som kun argumenterer ut fra moralsk synsing?

Det er ikke mulig å ha en seriøs diskusjon med sånne folk. Det blir som å diskutere vitenskap med en som tror jorden ble skapt på seks dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klapp deg selv på skulderen for at du først mener jeg strekker meg for å finne eksempler, bare for å komme tilbake med dette.

At Hoksrud måtte til riga for å hindre mentale problemer og psykoser mener jeg er argument nok for at han ikke har noen som helst å gjøre på stortinget.

Nei, det er ikke slik at sex utelukkende er til for å hindre mentale problemer og psykoser. Det er ganske digg også.

Prøv det en gang, så skal du få se :thumbup:

Regner med at det var det som var motivasjonen til Hoksrud.

The United Nations estimates that between 800,000 and 4 million men, women and children are deceived, recruited, transported from their homes and sold into slavery around the world each year. Eighty percent are women, girls and young boys trafficked into commercial sexual exploitation. Of these, more than 200,000 women and children from Russia and Eastern Europe are forced into prostitution each year.

Vil ikke si at begrepet "noen" passer inn i disse tallene. Videre for din egen seriøsitets skyld bør du lære deg hva anekdote betyr.

Som sagt, dette er noe man bør bekjempe. Men det er INGEN grunn til å forby frivillig kjøp og salg av sex. Den beste måten å forhindre dette er å opprette statlig kontrollerte bordeller. Er du for det?

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar
At du får en reaksjon på brudd av fartsgrense har ingen ting med at vi ikke har veier med høyere grense enn 100km/t. Reaksjonen er relativ til den gjeldende fartsgrensen på den vegen, som kan være alt fra 30 til 100 km/t

Ok, du får fram poenget i at dette var et dårlig eksempel, men du skjønner hva som ble prøvd å poengtere. Mange eksempler, f.eks at jeg vil kjøpe lovlig dop i andre land som er ulovlig her.

Nå er det slik at det ikke kun er denne loven som også gjelder i utlandet (om du leste lovteksten jeg postet tidligere?).

Må innrømme at jeg ikke fikk den med meg - overså den bevist eller ubevist. Uansett mener jeg dette er et overtramp på andre lands suverenitet - Samme mener jeg selvfølgelig andre veien. Når noen er her i landet og følger norske lover og så skal de bli straffet i eget land - det er prinsippet det er snakk om.

Igjen er jeg enig i deg på mye, men prinsipielt uenig i en del andre ting du sier. Å få kjøpe sex er ingen menneskerett og jeg ser ingen grunn til at nordmenn skal gråte over at de ikke får dra til andre land å forgripe seg på jenter i nød. Hvorfor ikke dra på byen i utlandet å sjekke opp ei dame på den vanlige måten? lovlig og gratis.

Det å selv frivillig selv vil selge er en menneskerett - Så lenge det er frivillig, så ser jeg absolutt ingen grunn til at folk ikke skal få kjøpe en vare på lik linje med alt annet når tilbudet er der.

Det har ingenting med å gråte over å ikke få kjøpe fra 'nødende' personer. Det fins også i andre land de som HELT frivillig selger sex også der. Det er prinsippet det er snakk om og at det er disse landene som må sørge for å ha forhold som gir minst mulig missbruk av folk.

Hvis alle land har gjort det, så hadde Norge som sagt prøvd å gjøre noe innenfor grensene FOR disse personene istedet for å lage lover som ikke virker. Joda, EN(1) sak som ikke hjelper noen er det snakk om og loven blir ikke fulgt opp og det er kun en hvilende lov (hvis ikke TV2 eller annen media forfølger noen og det blir sjeldent) som skal være med på å bedre samvittigheten til politikerne.

Kanskje på tide de gjør noe reelt for de som nevnt xx ganger. Legaliser bordeller, GOD kontroll, la de betale skatt og komme inn i 'varmen' om at det er en respektert og vanlig omsorgs jobb og endre mentaliteten til folk om at disse også er minst like mye verdt som alle andre mennesker i samfunnet.

Vi skal respektere de og sørge for at de ikke blir utnyttet osv ... da hadde folk kanskje lært seg at man bør se på om disse blir utnyttet på det groveste andre plasser og DET ville de da kanskje ikke bidratt til, for i Norge har de lært å respektere disse personene og yrket. Noen ville jo uansett dritte i det og prøvd å utnytte det, men som med arbeidsinnvandring der folk får luselønn, det liker ikke den generelle hopen - at folk blir utnyttet. JEG tror uansett en holdningsendring kan hjelpe mye mer enn slike lover som er helt unyttige/bortkastet og som folk driter en lang f... i uansett. DET hjelper ingen, kun selvfølelsen til enkelte.

Lenke til kommentar

klapp deg selv på skulderen for at du først mener jeg strekker meg for å finne eksempler, bare for å komme tilbake med dette.

At Hoksrud måtte til riga for å hindre mentale problemer og psykoser mener jeg er argument nok for at han ikke har noen som helst å gjøre på stortinget.

Nei, det er ikke slik at sex utelukkende er til for å hindre mentale problemer og psykoser. Det er ganske digg også.

Prøv det en gang, så skal du få se :thumbup:

Regner med at det var det som var motivasjonen til Hoksrud.

Så i stede for å kose seg med sin egen kone, slik vi andre gjør med damene våre, så betalte han 1600 kroner for noe som med sannsynlighet er mafiavriksomhet, var utro, brøt norsk lov og pådro seg 25 000 kroner i bot. Med all sannsylighet så var dette planlagt på forhånd da tv2 ble tipset (jeg støtter på ingen måte tv2 sin framgangsmåte og journalistikk i denne saken) og var alt annet enn et tåpelig stunt på fylla.

The United Nations estimates that between 800,000 and 4 million men, women and children are deceived, recruited, transported from their homes and sold into slavery around the world each year. Eighty percent are women, girls and young boys trafficked into commercial sexual exploitation. Of these, more than 200,000 women and children from Russia and Eastern Europe are forced into prostitution each year.

Vil ikke si at begrepet "noen" passer inn i disse tallene. Videre for din egen seriøsitets skyld bør du lære deg hva anekdote betyr.

Som sagt, dette er noe man bør bekjempe. Men det er INGEN grunn til å forby frivillig kjøp og salg av sex. Den beste måten å forhindre dette er å opprette statlig kontrollerte bordeller. Er du for det?

Problemet er at du oppfatter dette som frivillig fordi de samtykker til prostitusjonen, når alle eksemplene jeg har vist tidligere viser at dette kun er et spill og ved å ikke samtykke setter de sitt eget liv i fare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så i stede for å kose seg med sin egen kone, slik vi andre gjør med damene våre, så betalte han 1600 kroner for noe som med sannsynlighet er mafiavriksomhet, var utro, brøt norsk lov og pådro seg 25 000 kroner i bot. Med all sannsylighet så var dette planlagt på forhånd da tv2 ble tipset (jeg støtter på ingen måte tv2 sin framgangsmåte og journalistikk i denne saken) og var alt annet enn et tåpelig stunt på fylla.

Hoskrud og kona sitt sexliv angår ikke deg, selv om du innbiller deg det. Den norske loven er like ugyldig som om Iran skulle vedta at sharia-lover skal gjelde i Norge.

Problemet er at du oppfatter dette som frivillig fordi de samtykker til prostitusjonen, når alle eksemplene jeg har vist tidligere viser at dette kun er et spill og ved å ikke samtykke setter de sitt eget liv i fare.

Problemet er at du på grunn av din egen forknytte moral og holdning til sex, ikke klarer å forstå at mange, sannsynligvis de aller fleste, prostituerer seg helt frivillig. Like frivillig som at folk sitter i kassa på Rimi og vasker dasser på et gamlehjem.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Selv om ingen peker mot hodet på dem med pistol, så kan det jo alikevel være "ufrivillig" i den forstand at det "eneste utvei" for noen. Enten pga. narkotikamisbruk, eller i andre land som ikke har like mye sosialhjelp som oss, for å overleve & ha mat på bordet

Det er med andre ord like ufrivillig som et hvilket som helst annet yrke.

Jada, vi hører jo så ofte når tenåringsjenter snakker om fremtidsplanene, at "prostituert" er like aktuellt valg som frisør eller sykepleier..

Grunnen til at folk jobber er nettopp for å overleve og ha mat på bordet. Betyr det at folk jobber ufrivillig? Det er det du skriver.

Du evner åpenbart ikke å forskjellen og at det er noe som heter "verdighet"

Det kan selvsagt føles som et pes å gå hver morgen til en eller annen A4 jobb, men du har i allefall følelsen verdighet nogenlunde intakt, og har ikke solgt "sjela di"

Så vil du sikkert kverulere om at "er det ikke verdig å være hore liksom?"

• Liker 2
Lenke til kommentar

Den norske loven er like ugyldig som om Iran skulle vedta at sharia-lover skal gjelde i Norge.

Du kan jo prøve å få en rettskjennelse på dette, til den tid er den nok gyldig, om du vil eller ei.

Problemet er at du på grunn av din egen forknytte moral og holdning til sex, ikke klarer å forstå at mange, sannsynligvis de aller fleste, prostituerer seg helt frivillig. Like frivillig som at folk sitter i kassa på Rimi og vasker dasser på et gamlehjem.

forstår du ikke engelsk? forstår du ikke tall? les artikkelen jeg postet en gang til. at 200 000 østeuropeiske damer og barn blir tvunget inn i dette vært år burde være høyt nok tall alene.

Lenke til kommentar

Det kan selvsagt føles som et pes å gå hver morgen til en eller annen A4 jobb, men du har i allefall følelsen verdighet nogenlunde intakt, og har ikke solgt "sjela di"

Det er jo synd at du ser på horer som uverdige mennesker bare fordi de har sex som yrke. Tror faktisk ikke de ser slik på seg selv.

Lenke til kommentar

Det er jo synd at du ser på horer som uverdige mennesker bare fordi de har sex som yrke. Tror faktisk ikke de ser slik på seg selv.

"In a 5-country study on sex trafficking done by the Coalition Against Trafficking in Women and funded by the Ford Foundation, most of the 146 women interviewed strongly stated that prostitution should not be legalized and considered legitimate work, warning that legalization would create more risks and harm for women from already violent customer and pimps (Raymond et al, 2002). "No way. It's not a profession. It is humiliating and violence from the men's side. Not one woman interviewed wanted her children, family or friends to have to earn money by entering the sex industry. One stated: Prostitution stripped me of my life, my health, everything."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å få en rettskjennelse på dette, til den tid er den nok gyldig, om du vil eller ei.

Ja, man får håpe at Hoksrud tar denne saken videre. Han har vel signalisert at han ikke vil vedta boten.

forstår du ikke engelsk? forstår du ikke tall? les artikkelen jeg postet en gang til. at 200 000 østeuropeiske damer og barn blir tvunget inn i dette vært år burde være høyt nok tall alene.

Jeg er skeptisk til artikler som har en tydelig politisk agenda og er full av anslag og antagelser. Men jeg er enig i at trafficking må bekjempes. Ser ikke hva det er å diskutere.

Lenke til kommentar

Må du ikke legge ord i munnen på meg. Jeg har antageligvis vært innom flere horestrøk i europa enn det du har. Jeg har ikke skrevet ett negativt ord om prostituerte.

Det vi diskuterer her er årsaker. Og der er vi åpenbart uenig siden du sammenligner å være prostituert med hvilket som helst annet yrke man velger

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du at Norge har myndighet til å bestemme hva som er lov eller ikke i Latvia?

Jeg mener at myndighetene ikke skal blande seg opp i hva folk gjør på soverommet verken i Norge eller i Latvia, men nå har vi en gang et lovverk og det må folk følge.

Der er vi uenige. Lover som strider i mot menneskrettighetene behøver ingen å følge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du at Norge har myndighet til å bestemme hva som er lov eller ikke i Latvia?

Jeg mener at myndighetene ikke skal blande seg opp i hva folk gjør på soverommet verken i Norge eller i Latvia, men nå har vi en gang et lovverk og det må folk følge.

Der er vi uenige. Lover som strider i mot menneskrettighetene behøver ingen å følge.

men det er da ingen menneskerett å kjøpe sex. Du kan fortsatt dra til Riga å finne deg ei pen jente på byen og kose deg med helt gratis. skru på sjarmen 2xjohn, dette klarer du!

• Liker 2
Lenke til kommentar

men det er da ingen menneskerett å kjøpe sex. Du kan fortsatt dra til Riga å finne deg ei pen jente på byen og kose deg med helt gratis. skru på sjarmen 2xjohn, dette klarer du!

Jo, frivillig sex mellom to voksne mennesker er en menneskerett.

Det er også et brudd på menneskerettighetene at et land innbiller seg at innbyggerne er statens eiendom.

Lover som strider i mot menneskrettighetene behøver ingen å følge.

Så du mener Norge ikke har myndighet til å bestemme hva nordmenn gjør i Latvia, men at FN har myndighet til å bestemme det? FN er ikke en verdensregjering, mister :)

Det er vel nettopp det FN er...

I Latvia gjelder latviske lover, ingen andre lands.

Endret av 2xjohn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...