Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

[så det har ikke skjedd noe som helst ulovlig. Hoksrud må straks få tilbake vervene sine og Frp-ledelsen må slippe ham inn i varmen igjen, tverrt.

Jeg visste ikke at Hoksrud var ute i kulden i partiet? Ei heller at han har bedt om å få vervene tilbake...

Geir :)

Frp.no 22.09 12:20

"Bård Hoksrud har i dag meddelt at han trekker seg fra tillitsverv i partiet og i stortingsgruppen.

FrPs nestleder, Per Sandberg, sier han er fornøyd med Hoksruds beslutning og tar den til orientering."

Siden det alikevel ikke har skjedd noe ulovlig iflg. nye opplysninger, bør det slås strek over hele greia.

Det er bare TV2 som diktet opp alt! Typisk at media driver med forfølgelse av Frp!

At han trakk seg betyr ikke at han ble utstøtt. Det var hans eget valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fant TV2 ut at det «kunne komme til å foregå noe ulovlig»? Kan ikke se noen annen mulighet enn at det i FpU ble snakk om at de som ble med til Riga ville få gode muligheter til å få utløp for alle sine lyster om de husket å dra med kredittkort. Vitner om en ganske spesiell partikultur.

Det må være en snodig verden dette, hvor jeg forsvarer FrP, men: Jo, det er en annen mulighet. Det er at noen i omgangskretsen lokket ham i fella. Og siden de tipset TV2 på forhånd, må det ha vært planlagt.

Lenke til kommentar

Men det er like fullt beklagelig at han følte at han måtte trekke seg - med tanke på at han er uskyldig, altså.

Vi vet alle hvordan det går med politikere som havner i rampelyset på den måten. Det kan mange politikere og embedsmenn fra alle partier vitne om, enten det er Haga, Syse, Moland, Strauss-Kahn, you name them...

At man ikke ønsker å være en belastning betyr ikke at man er skyldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er like fullt beklagelig at han følte at han måtte trekke seg - med tanke på at han er uskyldig, altså.

Vi vet alle hvordan det går med politikere som havner i rampelyset på den måten. Det kan mange politikere og embedsmenn fra alle partier vitne om, enten det er Haga, Syse, Moland, Strauss-Kahn, you name them...

Nei, selvsagt. Er det noe jeg har lært meg her i livet så er det å stole på østeuropeiske horer og Frp-politikere. Og spesielt andreutkast av informasjon fra disse. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, selvsagt. Er det noe jeg har lært meg her i livet så er det å stole på østeuropeiske horer og Frp-politikere. Og spesielt andreutkast av informasjon fra disse. :)

Som sammenfaller? Eller mener du at han ringte til riga og avtalte hvordan de skulle forklare seg etterpå? Og du stoler mer på TV2 sin sensasjonsjournalistikk?

Her har vg intervjuet dama, og politiet avhørt han, og begge har uavhengig av hverandre gitt samme info?

Lenke til kommentar

Som sammenfaller? Eller mener du at han ringte til riga og avtalte hvordan de skulle forklare seg etterpå? Og du stoler mer på TV2 sin sensasjonsjournalistikk?

Her har vg intervjuet dama, og politiet avhørt han, og begge har uavhengig av hverandre gitt samme info?

Neida, jeg vil ikke gå så langt som å antyde at en person som er villig til å betale horer for sex er uanstendig nok til å bestikke horen i ettertid, når han blir avslørt, for å få henne til å endre forklaringen som hun først ga gratis. Horer har vel også standarder, og det er vel ikke slik at en kan betale dem for å lyge?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden ingen så langt i denne tråden har gjengitt Martin Schanches syn på saken, føler jeg at det er på sin plass å gjøre dette nå:

– Om noen har blitt sugd eller ronka eller har hatt sex i Riga er vel ikke noe å lage sak på nyhetene av. Verden er så full av elendighet og dette er et slag i trynet på alle de som sulter i Afrika, sier Schanche.

Kloke ord...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, jeg vil ikke gå så langt som å antyde at en person som er villig til å betale horer for sex er uanstendig nok til å bestikke horen i ettertid, når han blir avslørt, for å få henne til å endre forklaringen som hun først ga gratis. Horer har vel også standarder, og det er vel ikke slik at en kan betale dem for å lyge?

Det er slik at du - som alle her - spekulerer fritt, og helst slik at det passer med din agenda. Men dette er ikke sannsynlighetsregning, om han var uskyldig er det irrellevant om det var sannsynlig eller ikke, og det samme gjelder om han er skyldig.

At bare "uanstendige" mennesker betaler for sex får være din påstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er slik at du - som alle her - spekulerer fritt, og helst slik at det passer med din agenda. Men dette er ikke sannsynlighetsregning, om han var uskyldig er det irrellevant om det var sannsynlig eller ikke, og det samme gjelder om han er skyldig.

At bare "uanstendige" mennesker betaler for sex får være din påstand.

Jeg vil ikke akkurat si at uttrykket "spekulere fritt" er særlig dekkende her med tanke på at Hoksrud har innrømmet seksuell omgang med en prostituert på riksdekkende TV, samtidig som den prostituerte selv har innrømmet seksuell omgang med mannen - også på riksdekkende TV. Når jeg ikke godtar den samkjørte "forklaringen" til politikeren og horen som fremkommer etter at skandalen er et faktum, så bedriver jeg spekulering? Det er vel grenser for hvor naive og åpne vi kan være?

Ja, jeg anser det som uanstendig for en familiemann å kjøpe sex hos horer i Øst-Europa. Men dette er kun relevant for å sannsynlighetsberegne hva som er sant og ikke sant, fordi det sier mye om hans karakter.

Når det gjelder min agenda, har jeg ingen problemer med å innrømme at jeg misliker Frp og fryder meg hver gang deres representanter dummer seg ut (og det er ikke sjelden), men jeg er likevel opptatt av sannheten. Og i motsetning til visse andre forveksler jeg ikke politikk med fotball, der det er om å gjøre å heie på "sine" uansett utfall. Hvis det var slik at jeg innerst inne trodde at Hoksrud var uskyldig i denne saken, hadde jeg sagt dette rett ut.

Endret av Spenol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen har tid så får de fotfølge journalister gjerne fra TV2 dag og natt og ta alt opp på video.

Muligens det også lar seg gjøre å montere noen små spionkamera inne i hjemmet hos disse.

Kunne blitt mye moro å laste opp på Youtube osv etterhvert.

Både bekjentskaper, kontakter, familie, sexuelle aktiviteter, krangel, brudd på diverse Norske lover, både ved bruk av bil, luring i kø osv kunne ha kommet på "tape" og blitt lagt ut for å vise hvor fæle disse journalister er - ikke minst deres dobbeltmoral.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Siden ingen så langt i denne tråden har gjengitt Martin Schanches syn på saken, føler jeg at det er på sin plass å gjøre dette nå:

– Om noen har blitt sugd eller ronka eller har hatt sex i Riga er vel ikke noe å lage sak på nyhetene av. Verden er så full av elendighet og dette er et slag i trynet på alle de som sulter i Afrika, sier Schanche.

Kloke ord...

Drøyer vel ikke lenge før sitatet havner i kategorien presseklipp på frp.no fordi noen der synes det var knakende godt formulert :!:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så den eneste grunnen til å reise ut av landet er å gå på horehus?

For Hoksrud & c. var det nok det. Tror ikke de reiste til Riga for å gå på museum..

Kanskje de reiste dit av samme grunner som alle andre nordmenn? Nemlig fest og moro?

Nope. Tv2 fikk tips på forhånd om at de skulle dit for å kokkelimonke

btw, en kan jo f.eks. mistenke noen i Oslo Frp siden det vel var snakk om at Siv skulle "sparke" en velkjent figur der når hun kommer hjem fra ferie. Og dermed skulle noen være smarte å rette fokus annet sted/person :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som om tipset kom fra en annen FrP-er, og det får meg til å lure på hvilke motiver denne personen har ettersom han må ha visst at saken ville få konsekvenser for sitt eget parti.

Man har to fløyer i Frp, den ene er "bruke penger på vei og sprit, og mindre skatter" og den andre er en oppbygging av "liberalister" etter Dolkesjø i 1994 som knakk den ryggen. Hoksrud er i første kategori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...