Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Det er en avsporing, som du er flink til. Jeg diskuterer "historier" om sex og det er det jeg har kommentert.

Ja, du har rett. Jeg så etterpå at du presiserte "når slikt tas opp". Når det gjelder sexskandaler kan jeg ikke komme på saker med andre partier enn Frp og Krf hvor personnavn har blitt offentliggjort. Men beviser dette at mediene dekker over alle de andre partienes sexskandaler? Hva så med Høyre? Dersom mediene virkelig var de sosialistlakeiene som frepperne påstår at de er, hvorfor gjør de ikke det samme mot Høyre? Kan det rett og slett være fordi Høyre-politikere ikke er involvert i sexskandaler?

Av det som er kommet i avisene, husker du dårlig. Det har vært historier i avisene om de fleste partier (også Høyre), men det er ikke blitt noen skandale, fordi notisen har vært liten, inne i avisen og ofte uten bilde. Da blir det ingen skandale!

Men hva slags interesse har angivelige blodrøde journalister av å dekke over eller delvis skjule sexskandaler i Høyre?

Fordi Høyre har vært og er en potensill samarbeidspartner i regjering, for de på venstresida. Og motsatt så ser de på FRP, som en hovdmotstander. Visste du ikke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondomer sprekker. Sånn er det bare.

Det ryket har jeg hørt i 40 år, men aldri opplevd det. Hvor mange har røket for deg?

Men produsenten mener tydeligvis at de gjør det av og til:

Nick White, Technical Risk Director for SSL International, which makes the Durex brand, decided to find out. After he and two other researchers examined almost 1,000 returned torn condoms, they discovered that almost all of the holes had been caused in a particular way. Instead of slipping off, the condom slips further on (imagine pulling up a sock) and in so doing, tightens around the penis. As the man keeps thrusting, the condom continues to pull on, and all the force concentrates on the highly-stretched tip, until it bursts.

Birth control 101: 7 ways to ensure better condom safety

Og, tross at det ikke er noe folk liker å skryte av: Jeg kjenner et par mennesker som er resultatet av kondomfeil. ;)

Geir :)

Lenke til kommentar

Som andre har påpekt, lite relevandt henvisning.

Da du ikke har bedre argumenter, tror du er av typen som fremdeles vasker kondomene. Ved gjenbruk øker sikkert faren for at den sprekker. :)

Nå er det ifølge Silje kondomsprekk som er grunnen til hun fikk Hiv. Det er dog en statistisk sjanse som er ganske utrolig, men det er selvsagt helt mulig.

Dessuten, bør du slutte å anse sprekk som noe som kun skjer i gamle dager. Det gjør deg rimelig sårbar og til dels latter.

Lenke til kommentar

Da du ikke har bedre argumenter, tror du er av typen som fremdeles vasker kondomene. Ved gjenbruk øker sikkert faren for at den sprekker. :)

Nå er det ifølge Silje kondomsprekk som er grunnen til hun fikk Hiv. Det er dog en statistisk sjanse som er ganske utrolig, men det er selvsagt helt mulig.

Dessuten, bør du slutte å anse sprekk som noe som kun skjer i gamle dager. Det gjør deg rimelig sårbar og til dels latter.

Da må du lese om igjen! De hadde hatt sex i flere måneder, med bruk av kondom, før de gikk over til ubeskyttet sex. Det står ingen ting aom at hun skylder på kondmsprekk! Så, lær deg å¨lese!

Jeg har ikke påstått, at en kondom ikke kan sprekke!

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Da må du lese om igjen! De hadde hatt sex i flere måneder, med bruk av kondom, før de gikk over til ubeskyttet sex. Det står ingen ting aom at hun skylder på kondmsprekk! Så, lær deg å¨lese!

Det er vel du som bør lese om igjen. I denne artikkelen er det 3 ulike jenter. Marie, Silje og Kari. Silje sin historie er midt i: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article445399.ece

Endret av festen
Lenke til kommentar

Kondomer sprekker. Sånn er det bare.

Det ryket har jeg hørt i 40 år, men aldri opplevd det. Hvor mange har røket for deg?

Men produsenten mener tydeligvis at de gjør det av og til:

Nick White, Technical Risk Director for SSL International, which makes the Durex brand, decided to find out. After he and two other researchers examined almost 1,000 returned torn condoms, they discovered that almost all of the holes had been caused in a particular way. Instead of slipping off, the condom slips further on (imagine pulling up a sock) and in so doing, tightens around the penis. As the man keeps thrusting, the condom continues to pull on, and all the force concentrates on the highly-stretched tip, until it bursts.

Birth control 101: 7 ways to ensure better condom safety

Og, tross at det ikke er noe folk liker å skryte av: Jeg kjenner et par mennesker som er resultatet av kondomfeil. ;)

At du kjenner "et par" mennesker, som har blitt til ved kondomfeil, tror jeg ikke noe på! Har ikke statestikken, men det er kanskje EN, av en milion, som sprekker og at du skulle kjenne "et par" av dem, er utenkelig.

Jeg har også hørt slike påstander, men samme folk har aldri vist frem kondomen. Ville vært sensajon, for det skjer skjelden i moderne tid. Men jeg kjenner flere som praktiserer å begynne samleie uten kondom og trer på, først når de tror det nærmer seg. Noen sædseller kan komme lenge før utløsningen. Og jeg har ved selvsyn sett flere menn, som er uforsiktige med kondomen og hva de gjør etter, at kondomen er tatt av. Så jeg tror det er blitt til flere uønskede svangerskap, ved skjødesløshet, enn ved kondom sprekk. Men det er altid godt å ha en unskyldning. :)

Å bruke kondom, er vel 1000 ganger sikrere, enn å oveleve en vandring langs en veg. Så dette er skremsels propaganda fra nevrotikere og fra religiøse.

Lenke til kommentar

Det er vel du som bør lese om igjen. I denne artikkelen er det 3 ulike jenter. Marie, Silje og Kari. Silje sin historie er midt i: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article445399.ece

Du har rett! Silje påstår at kondomen sprakk. (Leste ikke alt, lang som den var og flere artikkler). Håper for hennes del, at ikke det var hun (med skarpe negler), som skadet kondomen da den ble tredd på da. Kondomer kan sprekke, men hvor stor er sjansen, hvis en er forsiktig? Ingen "ting" er 100 % sikkert. Skal vi ikke legge oss ned for å dø, verden er farlig du. Folk får hiv, ved blodoverføring også!

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Du har rett! Silje påstår at kondomen sprakk. Håper for hennes del, at ikke det var hun (med skarpe negler), som skadet kondomen da den ble tredd på da. Kondomer kan sprekke, men hvor stor er sjansen, hvis en er forsiktig? Ingen "ting" er 100 % sikkert. Skal vi ikke legge oss ned for å dø, verden er farlig du. Folk får hiv, ved blodoverføring også!

Jeg tror en sannsynlig teori er at Silje ble tørr under akten og at det var derfor kondomet sprakk.

Lenke til kommentar
Ok, da. Jeg mener det er kriminelt å leie andres kropp.

Du leier andres kropp og deres tid hele tiden. En prostituert kan tjene minst like mye bare på ei helg som denne ville tjent på en mnd i en annen jobb. Da må denne stille sin kropp til disp over langt lengre tid for samme pengene og penger må man ha for å leve og en viss mengde. Jobber denne f.eks i helsesektoren, så er dette tungt og slitsomt arbeid. Mange får skulder og nakke problemer pga mange tunge løft de må bruke kroppen på og når de må jobbe så mye som de må pga elendig lønn, så sier det seg selv at det kan slite på. Der må de vaske kjønnsdeler og andre intime områder. Det er også endel utagering i visse deler av helsesektor - bitt, skalling, slag, ut-klining av spytt, mens-blod og avføring er også endel av det man kan være gjennom.

Ja, dette må man være igjennom pga man har leid ut sin kropp og tid til en arbeidsgiver - hadde man ikke leid ut kroppen, så hadde heller ikke kroppen fått skadene osv heller.

Så du er egentlig imot at alle jobber - det var jo også en mening - lite gjennomførbart dog.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, da. Jeg mener det er kriminelt å leie andres kropp.

Når jeg tar bussen leier jeg jo på en måte bussjåførens kropp, siden jeg er avhengig av at kroppen til bussjåfører betjener rattet og pedalene for at jeg skal få mitt behov dekket (som her vil være å bli forflyttet fra A til B)..

Alle kjøp går jo ut på at man betaler for at noen skal bruke kroppen sin for å dekke et behov du har. Hvorfor skal kjøp som involverer sex og nakenhet stilles i en klasse for seg selv, så lenge det er frivillig? Etter alt jeg vet kan jo bussjåføren kjøre buss mot sin egen vilje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke slik at Hoksrud ikke hadde sex med "Nicole" likevel?

Jo, hun sier det nå, og det bør vi tro henne på. Hoksrud sier han tilsto i ren forfjamselse overfor pågående presse, men nå har han fått tenkt seg om.

Så det har ikke skjedd noe som helst ulovlig. Hoksrud må straks få tilbake vervene sine og Frp-ledelsen må slippe ham inn i varmen igjen, tverrt.

Der ser vi hvor feil vi kan ta noen ganger!

• Liker 2
Lenke til kommentar

At du kjenner "et par" mennesker, som har blitt til ved kondomfeil, tror jeg ikke noe på! Har ikke statestikken, men det er kanskje EN, av en milion, som sprekker og at du skulle kjenne "et par" av dem, er utenkelig.

Av hele innlegget mitt, inklusive en troverdig kilde som du glatt ignorerer, var det den kommentaren du hang deg opp i? På tross av at jeg la til en smiley som indikerte at det måtte tas som en morsom anekdote. Det må bety mye for deg dette...?

Og ja, jeg har bare annenhånds "bevis" for at det var slik med mine bekjente. Jeg var ikke tilstede når det skjedde. Så det ligger i sakens natur at det blir påstand mot påstand her. Men istedet for å diskutere min troverdighet kanskje du kan kommentere at Durex selv har forsket på det. Her er en link til et abstrakt av undersøkelsen (jeg antar man må ha en bruker på de lenkede sidene for å få lese hele:

Male condoms that break in use do so mostly by a "blunt puncture" mechanism.

Blunt puncture appears to be the mechanism of breakage responsible for more than 90% of condom breakage not attributable to misuse. Knowledge of the main mechanism of breakage should help develop better user instructions, better test methods and, ultimately, better condoms.

Jeg har også hørt slike påstander, men samme folk har aldri vist frem kondomen.

Nå vet jeg ikke hva slags kretser du vanker i, men er de som mine så synes jeg det er helt naturlig at folk ikke viser fram sine brukte kondomer, selv i denne sammenheng.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da er jeg en av disse, for jeg kom til av en feiltagelse - kondomet sprakk og det har mine egne foreldre fortalt meg. Jeg betviler at de lyver om noe slikt. Det kom fra pga en liten missnakking i en diskusjon rundt prevensjon og jeg spurte rett ut.

Lenke til kommentar

Hvordan fant TV2 ut at det «kunne komme til å foregå noe ulovlig»? Kan ikke se noen annen mulighet enn at det i FpU ble snakk om at de som ble med til Riga ville få gode muligheter til å få utløp for alle sine lyster om de husket å dra med kredittkort. Vitner om en ganske spesiell partikultur.

På den positive siden: at det er behov for slike turer viser at FpU-piker flest må være langt prektigere enn mange sikkert hadde sett for seg.

Lenke til kommentar

[så det har ikke skjedd noe som helst ulovlig. Hoksrud må straks få tilbake vervene sine og Frp-ledelsen må slippe ham inn i varmen igjen, tverrt.

Jeg visste ikke at Hoksrud var ute i kulden i partiet? Ei heller at han har bedt om å få vervene tilbake...

Frp.no 22.09 12:20

"Bård Hoksrud har i dag meddelt at han trekker seg fra tillitsverv i partiet og i stortingsgruppen.

FrPs nestleder, Per Sandberg, sier han er fornøyd med Hoksruds beslutning og tar den til orientering."

Siden det alikevel ikke har skjedd noe ulovlig iflg. nye opplysninger, bør det slås strek over hele greia.

Det er bare TV2 som diktet opp alt! Typisk at media driver med forfølgelse av Frp!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var det ikke slik at Hoksrud ikke hadde sex med "Nicole" likevel?

Jo, hun sier det nå, og det bør vi tro henne på. Hoksrud sier han tilsto i ren forfjamselse overfor pågående presse, men nå har han fått tenkt seg om.

Så det har ikke skjedd noe som helst ulovlig. Hoksrud må straks få tilbake vervene sine og Frp-ledelsen må slippe ham inn i varmen igjen, tverrt.

Der ser vi hvor feil vi kan ta noen ganger!

Ja, den beste sannheten kommer alltid fram i ettertid når partene har fått tenkt seg om. Moralen er vel at vi ikke skal legge så stor vekt på hva folk faktisk gjør og sier i gjerningsøyeblikket, men heller sette lit til den reviderte versjonen de kommer med etter at skandalen er et faktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...