Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

De fleste mannlige prostituerte må også finne seg i at de fleste potensielle kundene deres er homofile menn.

Nå finnes det jo også gutter som selger kroppen sin til kun jenter...

Av en eller annen grunn er det visst sett på som en ære og noe å være stolt av..

Merkelig logikk om man samtidig ser ned på en kvinnelig prostituert..

Sett på som ære av hvem?

Jeg ville aldri hatt sex med prostituerte fordi jeg bare ville hatt sex med mennesker som oppriktig ønsket å ha sex med meg fordi vi liker hverandre, fordi å ha sex av feil grunner kan føre til alvorlige psykiske skader.

Menn som blir voldtatt (blir sugd av mens de sover av noen andre enn partneren for eksempel), vil like ofte få traumer som kvinner som blir voldtatt i søvne.

De fleste voldtektsofre uansett kjønn vil få en eller annen form for traumer, skjulte eller livskvalitetsødeleggende.

Prostituerte ofre for trafficking er serievoldtektsofre.

Horer sin viktigste jobb er å få mannen til å føle at hun gjør det frivillig og få mannen til å føle at det er bra (noe som i de fleste tilfeller er lureri), så man kan ikke stole på hva prostituerte forteller til deg.

Å bli voldtatt < å ha frivillig sex mot sin vile ~= å ha sex med noen som ikke egentlig liker deg <<<<<<<<<<<<<<<<<< Å ha frivillig sex med noen som liker deg uten at du ødelegger moralske forpliktelser til andre.

(Ja, der sa jeg det; Jeg fatter ikke hvordan mennesker kan ha sex med horer når de vet, eller burde vite, at bare en liten minoritet av sexoholikere uten omtanke for hvem de har sex med kan nyte å være horer og dermed vise ekte følelser -- resten risikerer man at man skader.)

For ikke å nevne at ingen her, selv ikke dem som sier at de ville godkjent det, ville godkjent at deres søsken eller foreldre solgte musa, munnen og puppene til menn med en gjennomsnitssalder på 35+ på Karl Johan hver fredag, lørdag og søndag.

[/rant]

Ja, for ikke å nevne at sikkert halvparten av horebukkene har en partner fra før som de lyver til.

...

Til sist; Jeg tror på sannhet og kjærlighet, og hor dreier seg hovedsakelig om løgn og ulykke.

Derfor liker jeg ikke hor.

Men for all del -- jeg har aldri sagt at det er galt å bedra kona si for å ha sex med en prostituert slik som BH gjorde, jeg ville bare aldri gjort det selv og vil argumentere mot dem som synes at det er greit.

edit: [/rant 2]

Jeg er i litt dårlig humør fordi fire-åringen min har knust venstrearmen sin ved albuen og kommer til å bli halveis cyborg med alt metallet de putter inn i armen hans for at dem skal kunne fungere i framtiden...

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man like alt bare fordi det er lovlig og frivillig? Merkelig holdning du har da.

Jeg har fortsatt ikke sagt noe om jeg mener det bør være lov eller ikke.

Jeg syns folk som kjøper sex er en uting, og jeg syns salg av sex er en uting. Jeg kan fortsatt mene at det skal være lov, dersom konsekvensen av å gjøre det illegalt er større, samtidig vil jeg ikke gå ut å si at jeg støtter prostitusjon.

Lenke til kommentar
Jeg er overbevist om at menn hadde foretrukket prostituert som de visste i alle fall gikk til en sjekk en gang i måneden og hadde papirene i orden.

Det tror jeg også damer ville ha foretrukket, selv om markedet er så lite at muligens trafficking osv er heller fraværende der. Det at de har fått helsesjekk og det at de har vært så friske som mulig f.eks.

Selvfølgelig burde de betalt skatt og fått like rettigheter som ellers i jobb-markedet.

Salg og kjøp utenom disse bordellene burde kanskje være forbudt, for den vanlige mann og kvinne ville nok da hatt ennå ett grunnlag for å velge bordell framfor en som kan være offer for trafficking og dermed bidra til bakmenn og utnyttelse.

Kanskje pga det kan jo ha vært du(eksempel) som ville prostituere deg og jeg ville være din kunde, men samtidig har alle jobbene/plassene ved bordellene vært opptatt? - for jeg har liten tro på lisens utenom i selve bordellene, for disse ville bli forfalsket. Måtte nesten vært egne folk som har gitt ut lisenser/jobber på selve bordellene og kjent til sine 'ansatte' - de som har hatt lov å jobbe derfra.

Lenke til kommentar

(Kun kjøp kan være forbudt, eller kan 16-åringer fra latvia bli truet med fengsel av bakmenn med bakgrunn i loven, og faktisk risikere straff (tilbakesendelse til landet de ble kidnappet i hvor de ikke har noen framtid eller fortid) dersom bakmennene ikke blir tatt. Kun hallikvirksomhet og kjøp av ulisensierte prostituerte kan være ulovlig, mener jeg.)

Lenke til kommentar

Legaliser det og få det under statens kontroll. Da blir det som en vanlig bedrift å regne, og de kriminelle vil miste sin nisje. Det samme gjelder lettere typer narkotika. Får man bort kriminal-stempelet på dette, får man gjort mye for samfunnet. Samt at staten tjener mer penger på det, og kan be politiet gjøre andre ting, som å stoppe voldtekter.

Hva slags avgifter tror du staten ville tatt på en sånn bedrift? ville avgiftene gjort prisen så høy at et gatemarked fortsatt ville eksistert? Det samme gjelder vel også lettere typer narkotika, at etter staten har satt avgift for å dekke det samfunnsøkonomiske tapet (slik det er med alle produkter), så vil prisen være så høy at de fleste fortsatt vil handle på gata.

Endret av traveldag
Lenke til kommentar

Kondomer sprekker. Sånn er det bare.

Det ryket har jeg hørt i 40 år, men aldri opplevd det. Hvor mange har røket for deg?

Selvfølgelig kan det skje, ingen ting er 100%, men kondomer de siste ti-årene sviker sjelden. Ryket oppsto vel heller for 90 - 100 år siden, da folk vasket kondomene og brukte dem flere ganger. Det hente de røk!

Det skjer. Dessuten beskytter kondomet kun de områder der det faktisk dekker. Man regner med i helsevesenet at kondom har en beskyttelsesgrad på 98-99%, og differansen til 100 er en gedigen sekkebetegnelse, der blant annet sprekk er med, men også avglidning, feil satt på, dekker ikke nok etc. F.eks ved sprekk kan kondomet få en mikroskopisk rift når det settes på, og de mekaniske bevegelsene sex inneholder gjør at latexen sprekker. Latex er et sterkt og fleksibelt materiale, men det tåler veldig dårlig rifter og skarpe ting.

Lenke til kommentar
Hva slags avgifter tror du staten ville tatt på en sånn bedrift? ville avgiftene gjort prisen så høy at et gatemarked fortsatt ville eksistert? Det samme gjelder vel også lettere typer narkotika, at etter staten har satt avgift for å dekke det samfunnsøkonomiske tapet (slik det er med alle produkter), så vil prisen være så høy at de fleste fortsatt vil handle på gata.

Ja, det skulle ikke forundret meg at de har lagt på avgifter osv slik at hele hensikten har falt bort og ikke virket ... DET hadde ikke vært en stor nyhet akkurat :)

Men de skulle nok kun tatt skatt pga rett til sykepenger, ferie osv ... og ev heller gitt et lite tilskudd for å fremme tiltaket som er med på å hindre trafficking og grov utnyttelse av personer. Så kunne de heller bøtlagt ulovlig kjøp og salg og gitt disse midlene til drifting av bordellene

Lenke til kommentar

Ja, det skulle ikke forundret meg at de har lagt på avgifter osv slik at hele hensikten har falt bort og ikke virket ... DET hadde ikke vært en stor nyhet akkurat :)

Men de skulle nok kun tatt skatt pga rett til sykepenger, ferie osv ... og ev heller gitt et lite tilskudd for å fremme tiltaket som er med på å hindre trafficking og grov utnyttelse av personer. Så kunne de heller bøtlagt ulovlig kjøp og salg og gitt disse midlene til drifting av bordellene

Tenk den tanken; sexarbeidere dekkes av arbeidsmiljøloven.

Tenk at man kan behandle sexarbeidere som mennesker.

For en revolusjonerende tanke.....gjøres på New Zealand forresten, der legaliseringen skjedde i 2003.

Lenke til kommentar

Tenk den tanken; sexarbeidere dekkes av arbeidsmiljøloven.

Tenk at man kan behandle sexarbeidere som mennesker.

For en revolusjonerende tanke.....gjøres på New Zealand forresten, der legaliseringen skjedde i 2003.

Hva slags prisniva ligger tjenestene bordellene tilbyr på i forhold til tidligere og i forhold til nåværende gatepris?

Lenke til kommentar

Hva slags prisniva ligger tjenestene bordellene tilbyr på i forhold til tidligere og i forhold til nåværende gatepris?

Vet ei enda, men her er et sammendrag av revisjonskomiteens leder, en politimann fra 2008 (5 år etter loven ble vedtatt)

Summary of findings of the Review Committee

One of the most common criticisms of the PRA before it was enacted was that numbers of sex workers – particularly street-based sex workers – were likely to increase as a result of decriminalisation. Unsubstantiated claims to this effect continued to be made following the enactment of the PRA, despite the fact that the baseline estimates of the number of sex workers in New Zealand at the time of decriminalisation (PLRC,2005) and estimates by the CSoM both prior to and post-decriminalisation (Abel et al, 2007, 2009) showed that the PRA had had little impact on the numbers of people working in the sex industry.

In terms of the health, safety and well-being of sex workers, the committee acknowledged the research findings of the CSoM and CJRC, both of which reported high use of condoms and high levels of safe sex within the industry, and awareness by the majority of sex workers of occupational safety and health requirements.Although the committee concluded that there was little the PRA could do in terms of addressing violence in the sex industry,it acknowledged that the improving relationship between sex workers and the police made it easier for sex workers to make complaints following violent encounters.

Another of the tasks required of the PLRC had been to look at how to help people avoid sex work or leave the sex industry if they so desired.The research findings indicated that the predominant reasons for entering the industry were economic and that many sex workers in New Zealand enjoyed and were happy in their jobs and did not want help to leave the industry.The committee nevertheless recommended that a model for best practice to assist people wishing to leave the industry be adopted in New Zealand, as there is currently little support available.

In its 2008 report, the committee also considered the brothel operator certification system. It recommended that the eligibility criteria for holding a certificate remain the same, but that the certificate holder be required to facilitate inspections of their premises as a condition of holding such a certificate.The committee also advised that certificate holders be provided with information on good employment practices.The research indicated some improvement in employment practices of brothel owners/managers, but there were continuing reports of some unfair management practices.The committee recommended that representatives from the sex industry work with the Department of Labour to develop best practice employment contracts that would strengthen the human rights, employment conditions, and health, safety and well-being of sex workers.

With regard to the involvement of under-age people in sex work, the committee considered that the minimum age of 18 years should remain. Despite concerns expressed by some commentators, the committee did not believe that the PRA had increased under-age involvement in sex work.After considering the CSoM findings on under-age sex workers (Abel and Fitzgerald, 2008), the committee;

recommended that the Ministry of Social Development develop strategies to assist young people considered at risk of entering the sex industry to access alternative sources of financial support.

The PLRC was concerned that some territorial authorities were enacting bylaws within their regions that contravened the intentions of the PRA. In enforcing areas in which brothels were allowed to operate, no distinction was made between small owner-operated brothels (SOOBs) and larger brothels.The committee considered that a SOOB should be regulated in the same manner as any other home-run business.

With regard to street-based prostitution, the PLRC concluded that while such activity was inherently unsafe, it should not be criminalised, as that would be likely to cause the activity to go underground. Instead, street workers should be encouraged to find alternatives such as working from brothels or other premises. Local government,NGOs and the police should also work with those on the street to maximise their safety and adopt practical solutions to minimise public nuisance.

While the PLRC focused on the rights and well-being of sex workers, little emphasis was placed on their clients.There was a feeling that further research was needed to provide a fuller picture of clients’ motivations and reasons for buying sex. The committee did, however, comment that there was evidence to suggest that criminalising clients does not appear to deter demand for sex and an unintended consequence of this may be to increase the vulnerability of sex workers.

Other issues that warranted comment were the links between prostitution,gangs and crime, coercion and drug use within the sex industry, and the influence of the media on public perception.These issues were grouped under the heading ‘Misconceptions about prostitution’, as the research challenged or refuted commonly held perceptions. In summary, the committee found no specific link between crime and prostitution – rather, sex workers were more likely to be victims of crime rather than offenders. In respect of ‘coercion’, even though there is a perception that all sex workers are made to work by someone else, the CSoM research found that only 4.3% of survey participants had been made to work by someone else. Contrary to popular perception, only 16.7% reported working to support alcohol or drug usage, while 82.3% said they needed the money to support household expenses.

The committee looked at an analysis of media reporting following the implementation of the PRA carried by the CSoM and presented in Chapter Twelve of this book. This analysis showed that the most frequently cited commentators on the PRA in the print media were politicians and that ‘crime, drugs and prostitution’ were portrayed by the print media as being synonymous with sex work.There was also clear evidence of exaggeration when numbers of sex workers were cited.

In concluding its report, the PLRC felt that the PRA had been effective in achieving its purpose and that the majority of people involved in the sex industry were better off under the PRA than they were under a criminalised system.The PRA has had a marked effect in safeguarding the right of sex workers to refuse particular clients and practices, chiefly by empowering sex workers through removing the illegality of their work.The PLRC acknowledged that progress in some areas was slower than hoped for, but that attitudes and perceptions developed over a number of years could not be changed overnight simply by changing legislation. It may take a long period of relationship building between people involved in the sex industry and those working in organisations that deal with the sex industry before the rights and responsibilities of sex workers and others involved in the sex industry are fully realised.The committee’s final recommendation was that the impact of the PRA should thus be assessed again 15 years after its enactment, that is, by the year 2018.

Fra boken; http://www.amazon.com/Taking-Crime-out-Work-Decriminalisation/dp/1847423345

(side 113-115)

Kondomer sprekker. Sånn er det bare.

Det ryket har jeg hørt i 40 år, men aldri opplevd det. Hvor mange har røket for deg?

Les her du: http://www.klikk.no/helse/dinkropp/samliv/article445399.ece

Hva har den artikkelen med kondomsprekk å gjøre?

Artikkelen er også direkte feil på enkelte punkter som f.eks der det påpekes smitteveiene for HiV.

Og hvis du vil vite hvordan Marie har det? Hun giftet seg i sommer.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Artikkelen er også direkte feil på enkelte punkter som f.eks der det påpekes smitteveiene for HiV.

Du må lese den bedre. Silje ble smittet i Thailand av en gutt fra Thailand da kondomet de brukte sprakk.

Leste det, beklager.

Bloggen til "Marie" forresten; http://jentamedhiv.blogg.no/

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Du må lese den bedre. Silje ble smittet i Thailand av en gutt fra Thailand da kondomet de brukte sprakk.

Leste det, beklager.

Antageligvis hadde hun maksimalt med uflaks, ved at gutten sikkert nylig hadde blitt smittet selv og derfor ikke hadde fått bygd opp antistoffer og derfor hadde skyhøye nivåer av viruset i kroppen.

Lenke til kommentar

Antageligvis hadde hun maksimalt med uflaks, ved at gutten sikkert nylig hadde blitt smittet selv og derfor ikke hadde fått bygd opp antistoffer og derfor hadde skyhøye nivåer av viruset i kroppen.

Jupp. Om du skulle være intressert i spørsmålsstillingen så har CDC en utmerket seanse angående

der et av spørsmålene er akkurat det du tar opp.
Lenke til kommentar

Prostitusjon i seg selv er 100% ufarlig, dersom man tar forholdsreglene mot sykdommer.

Hvilke forhåndsregler skulle det være? Å avstå fra Sex? Kondom er ikke sikkert for den som måtte tro det.

Hva er det kondom ikke beskytter mot da?

Kondomet beskytter kun der det dekker. Om du har dongen halvveis ned på tissemannen, vil du allikevel være i risiko for å få SOI, selv om det er en mindre risiko. All prevansjon har en feilrate, som det meste annet. Selv fravær av et seksuelt liv gir ikke 100% sikkerhet mot SOI. Så det er forsåvidt for folkehelsen en teoretisk akademisk interesse, foruten de få enkeltindivider som får en SOI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...