Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Og hva er poenget med sitatet ditt?

Poenget er at Lov & Orden-partiet vil ha nulltoleranse for kriminalitet, inkludert prostitusjon, mens deres egne politikere støtt og stadig blir avslørt som kriminelle - nå også som kjøpere av prostituertes tjenester - uten at partiet en gang vil ta avstand fra ugjerningene. Hvor er Per Sandbergs retorikk om å "ta det onde ved roten" i Hoksrud-saken?

- Vi er nødt til å føre en hardere linje mot småkriminelle. På dette området må vi ha en nullvisjon.

Ja, riktig. Per Sandberg kan begynne med å føre en hardere linje mot de kriminelle i Fremskrittspartiet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TV 2 har ikke brutt loven; de har kun oppfylt sin rolle som vakthund. Mediene har nok en gang avslørt en stortingspolitiker som ikke respekterer det norske lovverket. Og det bør vi være takknemlige for.
Politikere hva hvilket annet parti har blitt forfulgt av skjult kamera på fritiden?

Tror du virkelig på denne konspirasjonsteorien om at alle mediebedriftene i Norge aktivt jobber for å beskytte venstresidens partier?

Tja, de fleste journalister er jo på venstresiden. :) Hvorfor "blåses" ikke andre tilfeller opp?

Fordi de gjør det.

Lenke til kommentar

Vi mener at innbyggerne i Norge ikke fikk kroppen i gave av verken gud eller Stoltenberg. Alle eier sin egen kropp! Og så lenge alle følger kardemommebyloven, så burde man kunne gjøre hva som helst med sin egen kropp - uansett hva andre måtte mene. Dette inkluderer røyking, piercing, selvskading, prostitusjon, selvmord, osv..

Men nei, jeg vil helst ikke ha en kone som tar selvmord.. >.<

Lenke til kommentar

og av samme grunn er de fleste imot utroskap? mange her inne ville støttet deg om du hadde valgt å bli prostituert, men ingen (uten om en) kunne tenke seg deg som partner i tilfellet. Blir ikke det litt feil?

Dersom jeg hadde valgt å selge kroppen min så hadde det vært et valg JEG hadde gjort og hvor mange som hadde ønsker å bli min kjæreste er ikke relevant i forhold til min verdighet.

Jeg har solgt kroppen min faktisk... Ikke nok med at jeg måtte stille opp på alskens rare oppdrag så fikk jeg fikk spiseforstyrrelser og ble til slutt ganske dårlig...

Så ble jeg for brei over ræva og kastet på dør...

Ikke kom her å fortell meg at kjøttbransjen er så mye bedre enn sexbransjen nei...

jeg valgte det selv forsåvidt, og jeg klandrer ingen... Jeg skulle bli supermodell... TRODDE JEG... men som tusenvis av andre jenter i klesbransjen så var jeg et blaff..

Greit nok, men jeg solgte kroppen min likefullt...

Og ingen her inne ville vel ha vraket deg på grunnlag av at du har vært eller prøvd deg som modell?

Ponget mitt har ingen ting med valg å gjøre, det er kun for å illustrere at de fleste her inne som er for prostitusjon, er for det så lenge det ikke er noen i nærmeste familie eller kjæreste som driver med det. Skal jeg støtte noe moralskt så er det vel viktig at jeg kan respekterer et hvert individ som da vil gjøre det jeg støtter?

Lenke til kommentar

Poenget er at Lov & Orden-partiet vil ha nulltoleranse for kriminalitet, inkludert prostitusjon, mens deres egne politikere støtt og stadig blir avslørt som kriminelle - nå også som kjøpere av prostituertes tjenester - uten at partiet en gang vil ta avstand fra ugjerningene. Hvor er Per Sandbergs retorikk om å "ta det onde ved roten" i Hoksrud-saken?

- Vi er nødt til å føre en hardere linje mot småkriminelle. På dette området må vi ha en nullvisjon.

Ja, riktig. Per Sandberg kan begynne med å føre en hardere linje mot de kriminelle i Fremskrittspartiet.

Problemet er at det han gjorde i landet han besøke ikke var et lovbrudd der. Det var et lovbrudd ifølge en tåpelig Norsk lov som de atpåtil stemte imot.

Lenke til kommentar
TV 2 har ikke brutt loven; de har kun oppfylt sin rolle som vakthund. Mediene har nok en gang avslørt en stortingspolitiker som ikke respekterer det norske lovverket. Og det bør vi være takknemlige for.
Politikere hva hvilket annet parti har blitt forfulgt av skjult kamera på fritiden?
Tror du virkelig på denne konspirasjonsteorien om at alle mediebedriftene i Norge aktivt jobber for å beskytte venstresidens partier?
Nå har du virkelig muligheten til å vise at du har rett. Det er bare å komme med listen!

Klarer du ikke det viser du jo at du bare bløffer og dummer deg ut... som vanlig. :tease:

Lenke til kommentar

Nei, personlig er jeg svært negativ til røyking og snusing. Men jeg er ærlig nok til å innrømme at jeg ikke besitter fasiten, og lar derfor andre mennesker bedrive som de selv vil.

Du er negativ til røyking og snusing, og vil ikke ha en partner som røyker eller snuser.

Derimot er du positiv til prostitusjon, men vil ikke ha en partenr som er prostituert?

Det er ikke på grunn av de ubekveme arbeidstidene du ikke vil ha denne partneren?

Det er ikke på grunn av lønn?

Det er på grunn av at jobben innebærer en handling mellom din partner og en tilfeldig annen person, som du støtter, men du støtter den ikke fordi det er din partner.

Lenke til kommentar

Problemet er at det han gjorde i landet han besøke ikke var et lovbrudd der. Det var et lovbrudd ifølge en tåpelig Norsk lov som de atpåtil stemte imot.

Er det greit at Frp-politikere har sex med prostituerte når de selv vil forby prostitusjon? Og hvis Frp ikke vil forby prostitusjon, hvorfor kaller de da prostituerte for kriminelle?

Fascinerende at du mener at det er greit å bryte lover - bare de er "tåpelige".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi mener at innbyggerne i Norge ikke fikk kroppen i gave av verken gud eller Stoltenberg. Alle eier sin egen kropp! Og så lenge alle følger kardemommebyloven, så burde man kunne gjøre hva som helst med sin egen kropp - uansett hva andre måtte mene. Dette inkluderer røyking, piercing, selvskading, prostitusjon, selvmord, osv..

Men nei, jeg vil helst ikke ha en kone som tar selvmord.. >.<

da støtter du ikke selvmord, og du vil ikke ha en kone som tar selvmord. Dine tanker står i stil med dine valg i det tilfellet, og du beviser ingen ting.

Lenke til kommentar

Er det greit at Frp-politikere har sex med prostituerte når de selv vil forby prostitusjon? Og hvis Frp ikke vil forby prostitusjon, hvorfor kaller de da prostituerte for kriminelle?

Hva med samtlige rødgrønne politikere som maser om at almuen må ta bussen eller sykle til jobbens, mens de selv cruiser av gårde til jobben i en fullblods SUV med BR- eller BS-skilter?

Lenke til kommentar

Hva så? Jeg synes bare du er kranglevoren. Personlig kan folk gjøre akkurat som de vil med livene sine, det er deres valg. Det betyr ikke at jeg IKKE har grenser/krav ved valg av partner.

Tar du poenget mitt?

Edit: dette var et svar til Traveldag, folk poster altfor fort her.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Hva vil du jeg skal svare for at det skal stemme for deg? Jeg er imot en ting, og da stiller jeg meg negativt til personer som gjør den tingen, så enkelt er det. Jeg prøver på ingen måte å ta kontroll på denne personen.

Poenget er at i mitt og ditt tilfelle så står meningen i stil med handlingen, og det har jeg gitt deg respekt for. De 5 andre som ikke ville godtatt at partneren var prostituert selv om de støtter prostitusjon handlinger ikke i stil med sin egen mening.

Ifølge din morallekse ovenfor andre så bør du altså kutte all kontakt med de du kjenner som skulle være eller har vært prostituert. Den linjen tør du ikke fordi det er mange fasetter. Akkurat slik er det også den andre veien. Den veien du ikke annerkjenner andre kan ta, når du selv tar den.

Din logikk er jo som følger; "siden du er for legalisering av narkotika så må du selv være bruker".

Da er det enkelt å dokumentere at Frp er mot prostitusjon?

Ditt quote av Sandberg gjør faktisk ikke det.

Lenke til kommentar

Du er negativ til røyking og snusing, og vil ikke ha en partner som røyker eller snuser.

Korrekt. Røyking og snusing forårsaker skader på kroppen, og gir kroppen en rus. Røyking påvirker også de rundt. Svært skadelig.

Derimot er du positiv til prostitusjon, men vil ikke ha en partenr som er prostituert?

Prostitusjon skader ingen. To voksne personer blir enige om å dele sengna litt. Så gjør de seg ferdig, og forlater senga og går hver sin vei. Hvem tar skade? Ingen.

Det er ikke på grunn av de ubekveme arbeidstidene du ikke vil ha denne partneren?

Det er ikke på grunn av lønn?

Det er på grunn av at jobben innebærer en handling mellom din partner og en tilfeldig annen person, som du støtter, men du støtter den ikke fordi det er din partner.

Man ikke være gift for å ha sex med en prostituert. Man kan faktisk være en enslig singel kar som kjøper ei hore for en kveld.

Jeg støtter ikke mennesker som bedrar sine kjære for å få seg et kjapt ligg, uansett. Har man blitt enige om å være sammen, bør man holde seg sammen til man velger å slå opp. Punktum. Derfor passer også prostitusjon dårlig for kjæresten min, da hun bryter akkurat den regelen. Men om et kjærestepar har et "åpent forhold", så kan de få lov til å ha det.

Lenke til kommentar

da støtter du ikke selvmord, og du vil ikke ha en kone som tar selvmord. Dine tanker står i stil med dine valg i det tilfellet, og du beviser ingen ting.

Argumentene dine er ikke helt optimale. Jeg ønsker ikke å begrense de homoseksuelles sexliv, men jeg ønsker ikke å ha homsesex.. Har jeg lov til å være positiv til homsesex, uten å ville ha det selv?

Det må jo gå an å mene at det er en menneskerett å ha så stor selvbestemmelsesrett over sitt eget liv (som man ikke fikk av gave av gud eller staten) at man skal kunne ende det på eget initiativ, uten at man automatisk går rundt og håper at alle vennene sine tar selvmord..

Lenke til kommentar
Nå har du virkelig muligheten til å vise at du har rett. Det er bare å komme med listen!

Klarer du ikke det viser du jo at du bare bløffer og dummer deg ut... som vanlig. :tease:

Trenger jeg å bevise noe som helst for å hevde at det er en konspirasjonsteori at alle privateide norske mediebedrifter med vilje skåner venstresiden? Det er per definisjon en konspirasjonsteori.

Og jeg er ikke interessert i å hjelpe deg med å føre bevis for denne konspirasjons-anekdoten om at Frp er det eneste partiet som har blitt filmet med skjult kamera. Om det skulle vise seg å stemme, beviser det ingenting. Jeg kan gjerne komme med en tilsvarende anekdote for å "motbevise" din konspirasjonsteori. Hva med at VG for noen uker siden fulgte etter SV sin valgkamp-buss og avslørte for offentligheten at den kjørte i 40 km/t i 30-sonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vil du jeg skal svare for at det skal stemme for deg? Jeg er imot en ting, og da stiller jeg meg negativt til personer som gjør den tingen, så enkelt er det. Jeg prøver på ingen måte å ta kontroll på denne personen.

Poenget er at i mitt og ditt tilfelle så står meningen i stil med handlingen, og det har jeg gitt deg respekt for. De 5 andre som ikke ville godtatt at partneren var prostituert selv om de støtter prostitusjon handlinger ikke i stil med sin egen mening.

Ifølge din morallekse ovenfor andre så bør du altså kutte all kontakt med de du kjenner som skulle være eller har vært prostituert. Den linjen tør du ikke fordi det er mange fasetter. Akkurat slik er det også den andre veien. Den veien du ikke annerkjenner andre kan ta, når du selv tar den.

Hvorfor skal jeg kutte kontakt med andre?? jeg vil ikke ha en kone som er prostituert, og om kjæresten min hadde kommet til meg å fortalt at hun ønsket å blir prostituert, måtte valget stå mellom det og meg, og der ville jeg kuttet kontakt om hun tok valget om å blir prostituert. Om derimot min mor hadde fortalt meg det samme, ville jeg gitt utrykk for at jeg ikke likte det, men jeg hadde ikke trengt å gjort noe mer. Poenget er jo at jeg er imot en ting og har da rett til å gi utrykk for missnøye om noen nær meg gjør denne tingen. Er jeg dog positiv til en ting, blir det hyklersk av meg å gi et negativt utrykk til en person nær meg som ønsker å gjøre den tingen jeg er positiv til.

Din logikk er jo som følger; "siden du er for legalisering av narkotika så må du selv være bruker".

Jeg har ikke tatt stilling til grad av legalitet, kun handling. Derfor sier ikke mitt orginale spørsmål noe om "hvis prostitusjon var lov".

Om jeg mener at hasj ikke er noe værre enn å ta seg en pils eller to på kvelden, så blir det feil av meg å bli sur på min far om han forteller meg at han røyker hasj.

Om jeg derimot mener at å røyke hasj er en uting, så har jeg vel rett til å bli sur på min far om han forteller meg at han røyker hasj? uten at det har noen som helst med å bryte kontakt eller å ta kontroll over han?

Lenke til kommentar
Dersom jeg hadde valgt å selge kroppen min så hadde det vært et valg JEG hadde gjort og hvor mange som hadde ønsker å bli min kjæreste er ikke relevant i forhold til min verdighet.

Jeg har solgt kroppen min faktisk... Ikke nok med at jeg måtte stille opp på alskens rare oppdrag så fikk jeg fikk spiseforstyrrelser og ble til slutt ganske dårlig...

Så ble jeg for brei over ræva og kastet på dør...

Ikke kom her å fortell meg at kjøttbransjen er så mye bedre enn sexbransjen nei...

En del prostituerte er ganske lubne. Helsemessig er nok sexbransjen langt sunnere enn modellbransjen.

Jeg tror at jo mer normalisert prostitusjon er, dess flere vil være villige til å ha forhold til prostituerte. Det handler om å bygge opp en mentalitet om at det kun er en jobb som alle andre, og det begynner man å se tilløp til i flere land der det er fullstendig legalisert. Så lenge prostitusjon assosieres med kriminalitet vil ikke det skje og vi får et stort sprik mellom holdninger i Norge og Sverige på den ene siden og Denmark, Nederland og Tyskland på den andre. Det ene stedet diskuterer man egne skoler for å lære å bli sexarbeider, så drar man rett over dammen og der snakker man om at prostitusjon burde utryddes.

Lenke til kommentar

Argumentene dine er ikke helt optimale. Jeg ønsker ikke å begrense de homoseksuelles sexliv, men jeg ønsker ikke å ha homsesex.. Har jeg lov til å være positiv til homsesex, uten å ville ha det selv?

Det må jo gå an å mene at det er en menneskerett å ha så stor selvbestemmelsesrett over sitt eget liv (som man ikke fikk av gave av gud eller staten) at man skal kunne ende det på eget initiativ, uten at man automatisk går rundt og håper at alle vennene sine tar selvmord..

Om du er positiv til homofili, så blir du ikke sur på broren din om han en dag forteller deg at han er homofil?

Lenke til kommentar

Da er det enkelt å dokumentere at Frp er mot prostitusjon?

Ditt quote av Sandberg gjør faktisk ikke det.

Han vil fjerne "uromomenter" som prostituerte, men er ikke i mot prostitusjon? Hvilken rett har han til å fjerne utøvere av et yrke som ikke foretar seg noe kriminelt?

Endret av Spenol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...