Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Forskjellen mellom disse to sakene er at ordføreren kun er siktet, og stiller seg uforstående til siktelsen, mens Hoksrud har offentlig innrømmet ugjerningen.

Hvilken ugjerning? Og hvorfor gjaldt ikke dette "siktet"-prinsippet med Trond Birkedal?

Redigering:

Det er også en annen viktig forskjell, nemlig alvorlighetsgraden i de to forbrytelsene: Å bli hengt ut som pedofil er en dødsdom. Da er du ferdig - ikke bare som politiker, men som menneske. Ingen vil lenger omgås deg, og du har ikke lenger mulighet til å få jobb noe sted. (Hvem vil ansette en pedofil?)

Derimot, å bli avslørt som horekunde er bare en ripe i lakken. Du blir gjerne "kastet under bussen" om du har en rolle i et politisk parti, men du blir ikke utstøtt av samfunnet, du mister ikke vennene dine og du mister ikke fremtidige jobbmuligheter.

Så jo mer alvorlig forbrytelsen er, jo mer skal forbryteren beskyttes. Joda, det høres logisk ut! :thumbup:

Nå er det ikke snakk om pedofili heller med han ordførerduden, kun sex med en mindreårig.

Hør på dette: Han er kun siktet og innrømmer ikke straffeskyld.

Hvor mye betaler Frp deg for å tale deres sak på diskusjon.no?

Blir jo spennende å se om en stund da hvis han blir dømt for dette om media slår det opp i like stor grad som dette har blitt slått opp. Sier ikke at de ikke kommer til å gjøre det, men vi finner jo fort nok ut hvem som har rett i hvorvidt media er venstrevridd eller ikke hvis ordføreren er skyldig.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens statsministre fra Arbeiderpartiet som driver med skattesvindel og underslag er ikke dobbeltmoral?

Jo det kan det selvsagt hende. Men for at det skal være noe utover "kun" en kriminell handling, altså dobbelmoral, så må jo personen eller organisasjonen vedkommende tilhører, ha utmerket seg som "mostander" til nettopp den forbrytelsen som er begått.

En klassiker er jo liksom presten som holder tordentaler om sex, utukt & synd, og etter massemøtet på vei hjem kone og barn, kjører innom en prostituert

For Frp sin del, så har de jo liksom utmerket seg som Lov & Orden partiet, og da rammer det omtrent dobbelmoral-stempel automatisk, selv om enkeltmedlemmet ikke nødvendigvis har stukket hodet frem. Urettferdig? Kanskje

• Liker 1
Lenke til kommentar
Han er en kjent person, ferdig med det ... utrolig til flisespikkeri og kverulering på uvesentligheter som et ord som hver enkelt har sin egen definisjon på
Ja, nå er han kjent, men det var han ikke før denne saken.

Det er der du tar feil. Han var utvilsomt en av de ti-femten mest kjente FrP-politikerne før dette.

Lenke til kommentar

Altså, folkens, hør nå her.

Denne Bård er en politiker fra Frp. Slike folk kan vi ikke ha i regjering, og de må derfor overvåkes og herses med i media.

Hva andre politikere gjør, er ikke så farlig. Det er Frp-politikerene som er farlige, og de må vi bli kvitt for enhver pris! Ødelegg familielivet deres for enhver pris, og heng dem opp til spott og spe!

Lenke til kommentar

Jo det kan det selvsagt hende. Men for at det skal være noe utover "kun" en kriminell handling, altså dobbelmoral, så må jo personen eller organisasjonen vedkommende tilhører, ha utmerket seg som "mostander" til nettopp den forbrytelsen som er begått.

Frp og Bård Hoksrud har hele tiden vært i mot denne loven. Så det klassifiserer ikke til å kalles dobbeltmoral.

Det er derimot dobbeltmoral når Ap-politikere som kommer med store ord om "felleskassa" svindler på skatten i stor skala. Men det ties det om.

Lenke til kommentar
Blir jo spennende å se om en stund da hvis han blir dømt for dette om media slår det opp i like stor grad som dette har blitt slått opp. Sier ikke at de ikke kommer til å gjøre det, men vi finner jo fort nok ut hvem som har rett i hvorvidt media er venstrevridd eller ikke hvis ordføreren er skyldig.

"Veteranen" i SV som ble dømt for hallikvirksomhet tidligere i år fikk kun en anonym notis uten navn.

"Sør-Trøndelag tingrett dømte nylig mannen til 75 dagers betinget fengsel med to års prøvetid og 37000 kroner i bot."

Lenke til kommentar
Mens statsministre fra Arbeiderpartiet som driver med skattesvindel og underslag er ikke dobbeltmoral?

Du prøver å si at Arbeiderpartiet ikke er for høye skatter?

Tror du bommet litt der. :tease:

Det er der du tar feil. Han var utvilsomt en av de ti-femten mest kjente FrP-politikerne før dette.
Hvis du kan navnet på 15 politikere fra Frp så representerer du på ingen måte snittet i Norge.
Lenke til kommentar

Det er uansett dobbelmoral når man forventer at andre skal følge loven

Ikke enig i det altså. Frp har hele tiden vært i mot denne loven, og den blir forhåpentligvis fjernet i 2013.

At de på generelt grunnlag ønsker at folk skal følge Norges lover gjør det ikke til dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

Det jeg syns er bekymringsverdig er at så mange av dere syns at Norges lover skal gjelde over hele verden. At vi er en slags moralsk overklasse, som vet så veldig mye bedre enn alle andre hvordan ting skal være.

Latviske lover bør gjelde i Latvia. Og Bård Hoksrud kunne godt overtatt stolen til Jens Stoltenberg for min del.

For min del trur jeg horene hadde gjort bedre jobb en Jens...xD

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du kan navnet på 15 politikere fra Frp så representerer du på ingen måte snittet i Norge.

Jeg skrev ti først, men endret til ti-femten siden det sikkert er noen som ville kverulere på dét også.

Lenke til kommentar

Du prøver å si at Arbeiderpartiet ikke er for høye skatter?

Tror du bommet litt der. :tease:

Jeg uttalte meg generellt, men hvilken AP statsminister er det du snakker om forresten? Som er dømt for skattesvindel & underslag?

Det er uansett dobbelmoral når man forventer at andre skal følge loven

Ikke enig i det altså. Frp har hele tiden vært i mot denne loven, og den blir forhåpentligvis fjernet i 2013.

At de på generelt grunnlag ønsker at folk skal følge Norges lover gjør det ikke til dobbeltmoral.

Er ikke alle stortingspartier i utgangspunktet for at folk skal følge loven? Det er vel graden av "engasjement" som har satt Frp i den glasshus-situasjonen de er i

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg uttalte meg generellt, men hvilken AP statsminister er det du snakker om forresten? Som er dømt for skattesvindel & underslag?

Jeg regner med det er snakk om saken med Brundtland for et par år siden. Når hun som bosatt i utlandet mottok norske helsetjenester. En sak jeg også syntes ble blåst opp litt for kraftig.

Endret av xaco
Lenke til kommentar
Jens, Torbjørn og Gro, men de ble skyddet i sakene. Torbjørn var den eneste jeg hørte fikk straff, men da betalte Arbeiderpartiet boten.

De som snakker om dobbeltmoral her burde høre på Jagland når han argumenterer på hvorfor han burde være nullskatteyter når Norge betaler ham en gasje på flere millioner. Virkelig underholdning i riksklasse. :green:

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6908769

Lenke til kommentar

Jeg sitter og følger debatten på NRK nå.

Bloggeren "Vampus" nevner en SV-politiker som er dømt etter hallik-paragrafen. Hvorfor har ikke media laget stor sak og skandale av dette? Er det noen her på forumet som tror at personene ville være anonymisert hvis det var en FRP-politiker? Og hva med ordføreren som er siktet for overgrep mot mindreårig?

Det at "FRP har alle disse sex-skandalene" er en medieskapt virkelighet. Fordi samtlige medier velger å fortie/anonymisere de sex-sakene som berører andre partier, ihvertfall de på venstresiden.

Lenke til kommentar

man sitter ikke i glasshus når man bryter en lov man aktivt går inn for å fjerne.

Det går an å jobbe for å oppheve/forandre lover uten at man nødvendigvis må bryte den aktuelle loven :p

Eller skal hele Frp nå dra på horehus for å understreke poenget sitt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...