Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har facebook-siden til han ordføreren? Der burde statuser "I går tok jeg en liten en til kaffen" få folk til å gapskratte.

Forskjellen mellom disse to sakene er at ordføreren kun er siktet, og stiller seg uforstående til siktelsen, mens Hoksrud har offentlig innrømmet ugjerningen.

Redigering:

Det er også en annen viktig forskjell, nemlig alvorlighetsgraden i de to forbrytelsene: Å bli hengt ut som pedofil er en dødsdom. Da er du ferdig - ikke bare som politiker, men som menneske. Ingen vil lenger omgås deg, og du har ikke lenger mulighet til å få jobb noe sted. (Hvem vil ansette en pedofil?)

Derimot, å bli avslørt som horekunde er bare en ripe i lakken. Du blir gjerne "kastet under bussen" om du har en rolle i et politisk parti, men du blir ikke utstøtt av samfunnet, du mister ikke vennene dine og du mister ikke fremtidige jobbmuligheter.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Kommer litt seint inn i denne diskusjonen og orker ikke lese alle innleggene, men min personlige mening om denne saken er at jeg synes det er kvalmende av TV2 som nedverdiger seg til dette. Denne saken er virkelig ikke så stor og av betydning at man behøver å nærmest ruinere et liv, en karriere og en familie p.g.a dette. Her er det snakk om frivillig sex mot betaling mellom to voksne mennesker. Det er riktignok ikke lov pr. definisjon, men fy faen hvem bryr seg egentlig, er ikke akkurat som han har voldtatt noen eller utført pedofili. Tenk på alle de nordmenn som drar jorda rundt for å kjøpe sex (Thailand o.l), hvor mange bryr seg egentlig om det bortsett fra at man kanskje synes det er litt stusselig?

Her må jeg si jeg har sympati med Hr. Hoksrud og familien hans, dette burde ikke vært et offentlig anliggende, og navn ville ALDRI blitt publisert hadde det ikke vært en kjent politiker.

I Latvia, hvor "forbrytelsen" fant sted, er sexkjøp på bordeller like lovlig som kjøpe røyk i Norge..

Jeg kjørte i 180 km/t i Tyskland! Gud, Stoltenberg og Jesus, kom til meg og ta fra meg førerkortet, det har jeg fortjent! Og jeg kjøpte øl på en søndag på Mallorca! Jeg er en folkefiende!

25000 kr, ja.. Norge har sikkert tjent 10 ganger så mye som den prostituerte, bordellet og Latvia tjente til sammen.. Absurd..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom disse to sakene er at ordføreren kun er siktet, og stiller seg uforstående til siktelsen, mens Hoksrud har offentlig innrømmet ugjerningen.

Hvilken ugjerning? Og hvorfor gjaldt ikke dette "siktet"-prinsippet med Trond Birkedal?

Redigering:

Det er også en annen viktig forskjell, nemlig alvorlighetsgraden i de to forbrytelsene: Å bli hengt ut som pedofil er en dødsdom. Da er du ferdig - ikke bare som politiker, men som menneske. Ingen vil lenger omgås deg, og du har ikke lenger mulighet til å få jobb noe sted. (Hvem vil ansette en pedofil?)

Derimot, å bli avslørt som horekunde er bare en ripe i lakken. Du blir gjerne "kastet under bussen" om du har en rolle i et politisk parti, men du blir ikke utstøtt av samfunnet, du mister ikke vennene dine og du mister ikke fremtidige jobbmuligheter.

Så jo mer alvorlig forbrytelsen er, jo mer skal forbryteren beskyttes. Joda, det høres logisk ut! :thumbup:

Nå er det ikke snakk om pedofili heller med han ordførerduden, kun sex med en mindreårig.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Her har media vært med på å ødelegge en hel familie, uten tanke på hvilken konsekvenser dette får for barna på skolen osv. Ved å henge ut politikeren med navn.

Jeg husker forresten en "NRK-kjendis" som gikk amok i en taxi i oslo, når han ble nektet å spise pølse i taxien. Så utbrøt han "vet du ikke hvem jeg er!? å klinte pølsa i tryne på taxisjåføren.

Etter å ha slått drosjesjåføren, forlot kjendisen taxien, og forsvant nedover Karl Johan. Han ble pågrepet av politiet noe tid senere, ikke langt fra Grand Hotel og måtte slukkøret sette seg inn i en ventende politibil.

Her gikk media mann av huse for å beskytte identiteten til "NRK-kjendisen". Espen Thoresen og Kristopher Schau ville lage et rollespill som gjenskapte hendelsen på sitt program «XL-TV». Men ble stoppet av NRK-sjefen.

De kunne ha referert til han som FRP politiker eller noe annet.

Alle vet vel at dette er Mr. Steinfeld. Og det er jo mange år siden nå.

Lenke til kommentar

Her har media vært med på å ødelegge en hel familie, uten tanke på hvilken konsekvenser dette får for barna på skolen osv. Ved å henge ut politikeren med navn.

Jeg husker forresten en "NRK-kjendis" som gikk amok i en taxi i oslo, når han ble nektet å spise pølse i taxien. Så utbrøt han "vet du ikke hvem jeg er!? å klinte pølsa i tryne på taxisjåføren.

Etter å ha slått drosjesjåføren, forlot kjendisen taxien, og forsvant nedover Karl Johan. Han ble pågrepet av politiet noe tid senere, ikke langt fra Grand Hotel og måtte slukkøret sette seg inn i en ventende politibil.

Her gikk media mann av huse for å beskytte identiteten til "NRK-kjendisen". Espen Thoresen og Kristopher Schau ville lage et rollespill som gjenskapte hendelsen på sitt program «XL-TV». Men ble stoppet av NRK-sjefen.

De kunne ha referert til han som FRP politiker eller noe annet.

Helt uenig. Folket var stemt inn Hoksrud på Stortinget, og vi har krav på å vite at det var han.

Lenke til kommentar

Helt uenig. Folket var stemt inn Hoksrud på Stortinget, og vi har krav på å vite at det var han.

Så hvis en politiker sitter på stortinget, så har du krav på å vite alt om privatlivet hans/hennes? Seksuelle preferanser, antall sexpartnere osv?

Snakk for deg selv du. "Vi" har ikke krav på å vite noe som helst.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Hva er denne fasinasjonen alle har med å alltid skulle vite hva alle andre gjør til en hver tid? Den norske befolkningen syns å ha en pervers trang til å alltid vite alle svin alle har på skogen slik at de kan dømme de nord og ned for enhver liten ting. Ja han var folkevalgt inn på tinget, men gjør denne saken ham til en annen politiker? Er han pluselig blitt en helt annen person? Hvorfor har du krav på å få vite hva en person gjorde på sin personlige ferie? Er faen ikke rart Se og Hør selger hundretusenvis av eksemplarer.
Lenke til kommentar

Når jeg leste denne saken sto det en annen sak helt nederst på nettavisen. "Ordfører tatt for sex med mindreårig" Hvorfor prioriterer mediene denne saken? Samtidig som de dysser ned ordfører saken... Hmm?

Fordi det er et overgrep mot en mindreårig, og når man skjuler identiteten til ordføreren vil man også gjøre det vanskeligere å finne identiteten til offeret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leste denne saken sto det en annen sak helt nederst på nettavisen. "Ordfører tatt for sex med mindreårig" Hvorfor prioriterer mediene denne saken? Samtidig som de dysser ned ordfører saken... Hmm?

Fordi det er et overgrep mot en mindreårig, og når man skjuler identiteten til ordføreren vil man også gjøre det vanskeligere å finne identiteten til offeret.

Mens familien inkludert barn i skolealder til Bård Hoksrud fortjener å få familien sin ødelagt? Logikken er jo helt bakvendt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis en politiker sitter på stortinget, så har du krav på å vite alt om privatlivet hans/hennes? Seksuelle preferanser, antall sexpartnere osv?

Snakk for deg selv du. "Vi" har ikke krav på å vite noe som helst.

Hva i all verden er det du snakker om? Bård Hoksrud har brutt norsk lov, tenk deg om.

Lenke til kommentar

Mens familien inkludert barn i skolealder til Bård Hoksrud fortjener å få familien sin ødelagt? Logikken er jo helt bakvendt.

Logikken bak å henge ut Hoksrud i media er like logisk som sexkjøp-loven, som gjør hverdagen til de prostituerte mer utrygg enn tidligere.

Hoksrud må selvsagt straffes pga lovbruddet, men den offentlige sfæren har fint lite med dette å gjøre, da det rammer en uskyldig tredjepart. Såfremt mannen ikke gjør noe som gjør han inhabil til å gjøre det han er valgt til, har ikke det offentlige noe med det.

Lenke til kommentar

Hva er denne fasinasjonen alle har med å alltid skulle vite hva alle andre gjør til en hver tid? Den norske befolkningen syns å ha en pervers trang til å alltid vite alle svin alle har på skogen slik at de kan dømme de nord og ned for enhver liten ting. Ja han var folkevalgt inn på tinget, men gjør denne saken ham til en annen politiker? Er han pluselig blitt en helt annen person? Hvorfor har du krav på å få vite hva en person gjorde på sin personlige ferie? Er faen ikke rart Se og Hør selger hundretusenvis av eksemplarer.

Jeg driter i hva Hoksrud gjør på fritida så lenge han ikke gjør noe straffbart eller noe annet alvorlig. Prøv å skille snørr og bart.

Lenke til kommentar
Det er interessant når det er en topp-politiker som gjør slike feil. At du ikke følger med er en annen ting.

"Topp-politiker"? Hva når våre ministre gjør mer alvorlige feil en dette? Joda, da er pressen ganske så taus.

Ja, topp-politiker. Om du er uenig så får det stå for din regning, da følger du ikke med.

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Jeg driter i hva Hoksrud gjør på fritida så lenge han ikke gjør noe straffbart eller noe annet alvorlig. Prøv å skille snørr og bart.

Hvilken farge har gresset i din lille verden? Politikere gjør tabber som dette hele tiden, det er derimot skjeldent at de blir tatt for det. Hvordan vet jeg det? Fordi alle gjør det, det er ytterst få som lever innenfor loven 100% av tiden. Hvorvidt dette er alvorlig eller ikke er vel opp til hver og enkelt, for meg personlig er dette en ikkesak som ble sak ene og alene fordi alle avisene slang seg over det som det var en 6 retters middag til en som ikke har spist på 14 dager.
Lenke til kommentar

Hvilken farge har gresset i din lille verden? Politikere gjør tabber som dette hele tiden, det er derimot skjeldent at de blir tatt for det. Hvordan vet jeg det? Fordi alle gjør det, det er ytterst få som lever innenfor loven 100% av tiden. Hvorvidt dette er alvorlig eller ikke er vel opp til hver og enkelt, for meg personlig er dette en ikkesak som ble sak ene og alene fordi alle avisene slang seg over det som det var en 6 retters middag til en som ikke har spist på 14 dager.

Jeg antar at gresset i din verden er rosa, så virkelighetsfjern som den er.

Politikere gjør ikke slike feil hele tiden, og det som er verdt å få fram kommer alltid fram uansett hvem det gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...