Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM
Så også her i landet skal vi fokusere mer på hva folk gjør med kjønnsorganene sine enn hva slags politikk de fører.

Nei, dette kan ikke sammenlignes med de latterlige utroskapsskandalene vi blant annet ser i amerikansk politikk. Dette handler ikke om at han har hatt sex, det handler om at han har begått en kriminell handling.

Det er vel strengt tatt på tide med en liten debatt vedrørende at loven også skal gjelde nordmenn i utlandet. Det er ikke et fåtall nordmenn som bryter denne loven daglig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Anbefaler deg å ta en tur til Iran.

Vi er jammen kommet langt hvis vi må trekke frem Iran for å finne et eksempel på et mer restriktivt land. I den vestlige verden kan jeg ikke komme på et eneste eksempel.

Jeg ser ikke hvorfor dette er rettet mot meg, det var 2xjohn som begynte med Iran

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å ta en tur til Iran.

Vi er jammen kommet langt hvis vi må trekke frem Iran for å finne et eksempel på et mer restriktivt land. I den vestlige verden kan jeg ikke komme på et eneste eksempel.

Dette blir litt på linje med vitsen om når svenske aviser gleder seg over trippel svensk seier, mens norske aviser skriver "Nordmann på fjerdeplass. Det måtte TRE svensker til for å slå EN nordmann!!!"

Verden er full av restriktive land, Norge klarer seg godt i en åpen sammenligning - selv om ingen påstår at vi er verdensmestre eller at det ikke finnes forbedringspunkter.

Endret av Onkel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I visse tilfeller ja. Selv er jeg for å dømme norske statsborgere som drar til KSA og lovlig der gifter seg med ei 9-åring.

La du merke til at jeg skrev offerløse, frivillige handlinger?

Som i "to voksne menneskers frivillige sex"?

Frivillig defineres annerledes i mange deler av verden, definisjonen på voksen også.

Lenke til kommentar

Verden er full av restriktive land, Norge klarer seg godt i en åpen sammenligning - selv om ingen påstår at vi er verdensmestre eller at det ikke finnes forbedringspunkter.

Jeg vil tvert i mot påstå at Norge er det landet i den vestlige verden som har mest moralpåbud og tåpelige lover laget kun ut fra moralist- og formynderhensyn.

Jeg er åpen for å skifte mening dersom jeg får et bedre eksempel.

Frivillig defineres annerledes i mange deler av verden, definisjonen på voksen også.

Vel, da holder jeg meg til den norske definisjonen jeg da. Hissig du er på å forsvare morallover da? Annet du vil forby? Analsex kanskje?

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar
Så også her i landet skal vi fokusere mer på hva folk gjør med kjønnsorganene sine enn hva slags politikk de fører.

Nei, dette kan ikke sammenlignes med de latterlige utroskapsskandalene vi blant annet ser i amerikansk politikk. Dette handler ikke om at han har hatt sex, det handler om at han har begått en kriminell handling.

Skjønner ikke hvorfor politikere skal holdes til en høyere standar enn alle andre. Alle bryter loven i større eller mindre grad. De færreste av oss blir straffet. Hvis TV2 forfølger deg vil de nok finne en eller annen liten greie å finne på deg også.
Lenke til kommentar

Lurer egentlig på jeg, hva som er prinsippielt forskjellig med følgende to scenarioer:

1. En kjent politiker eller næringslivsleder kjøper sex med en prostituert.

2. En kjent politiker eller næringslivsleder bruker sin maktposisjon og finansielle ressurser for å ha sex med en kvinne som i utgangspunktet ikke er prostituert.

Vedkommende mann som ønsker å pule intierer kontakt. Kvinne blir sjarmert, og for mange vil den maktposisjon og finansielle posisjon som beileren har, spille en stor rolle. La oss si det som det er, en del kvinner bryr seg ikke om personen, men lar seg snarere beruse av makt og penger. Kvinnen blir påspandert middager, teateropptredener, reiser osv. Deretter har de het elskov, eller puling og sex på godt norsk.

Kanskje er det i situasjon 2. brukt flere titusenvis av kroner før man får dyppet løken i kvinnen man har sett seg ut, som ellers ikke ville latt seg bruke om man var en normal 'fillefrans'.

Fra et rent kynisk økonomisk perspektiv er jo alternativ 1. å foretrekke dersom man tenker på ressursbruk. Og i det hele tatt, når defineres man som prostituert. Er man prostituert dersom man som kvinne er hjemmeværende og etterkommer alle mannens ønsker? Er man prostituert dersom man lar seg sjarmere av penger og makt ? Det er et utvilsomt faktum at en del kvinner lar seg kjøpe, selv om de aldri i verden ville ment at de var prostituerte

Det er ikke for ingenting at mange eldre velbeslåtte menn har trofekoner. Så, er disse også pr. definisjon sexkjøpere da? For dersom disse mennene ikke hadde hatt sin makt, posisjon og penger, så hadde heller ikke disse damene vært sammen med dem.

Det er mange som trenger å ta en grundig titt på seg selv i en sak som denne, her er det mange som sitter og kaster stein i glasshus.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel. Så hvorfor er du ikke i for et forbud mot sexsalg da? Nok en gang skifter du posisjon.

Grunnen til at jeg avslører meningene dine er at jeg hater moralister.

Har aldri skiftet posisjon. Har til og med svart på akkurat dette tidligere.

Grunnen til at sexsalg ikke forbys er vel fordi det straffer folk som allerede er i en slik situasjon at straff ikke vil ha noen annen virkning enn å forverre problemet. En prostituert som jobber på gata gir vel blanke faen i om hun havner på ei glattcelle.

Lenke til kommentar
jeg må le av så mye rare folk og rare handlinger man finner i frp :thumbup:
Dette finner du i alle partier, men den venstrevridde pressen bryr seg ikke om å slå dette opp.

haha :p å så bitter. media er slemme med oss :( sry, men tror neppe du finner en krfer eller en aper på horehus i østeuropa ;)

Lenke til kommentar

Lurer egentlig på jeg, hva som er prinsippielt forskjellig med følgende to scenarioer:

1. En kjent politiker eller næringslivsleder kjøper sex med en prostituert.

2. En kjent politiker eller næringslivsleder bruker sin maktposisjon og finansielle ressurser for å ha sex med en kvinne som i utgangspunktet ikke er prostituert.

Vedkommende mann som ønsker å pule intierer kontakt. Kvinne blir sjarmert, og for mange vil den maktposisjon og finansielle posisjon som beileren har, spille en stor rolle. La oss si det som det er, en del kvinner bryr seg ikke om personen, men lar seg snarere beruse av makt og penger. Kvinnen blir påspandert middager, teateropptredener, reiser osv. Deretter har de het elskov, eller puling og sex på godt norsk.

Kanskje er det i situasjon 2. brukt flere titusenvis av kroner før man får dyppet løken i kvinnen man har sett seg ut, som ellers ikke ville latt seg bruke om man var en normal 'fillefrans'.

Fra et rent kynisk økonomisk perspektiv er jo alternativ 1. å foretrekke dersom man tenker på ressursbruk. Og i det hele tatt, når defineres man som prostituert. Er man prostituert dersom man som kvinne er hjemmeværende og etterkommer alle mannens ønsker? Er man prostituert dersom man lar seg sjarmere av penger og makt ? Det er et utvilsomt faktum at en del kvinner lar seg kjøpe, selv om de aldri i verden ville ment at de var prostituerte

Det er ikke for ingenting at mange eldre velbeslåtte menn har trofekoner. Så, er disse også pr. definisjon sexkjøpere da? For dersom disse mennene ikke hadde hatt sin makt, posisjon og penger, så hadde heller ikke disse damene vært sammen med dem.

Det er mange som trenger å ta en grundig titt på seg selv i en sak som denne, her er det mange som sitter og kaster stein i glasshus.

Homofili var forbudt frem til 1972.

Nå har moralistsvina funnet en ny kjepphest. Noen mennesker klarer ikke å la være å blande seg inn i andres sexliv. Dessverre er mange av disse avskummene politikere. Noen er her inne også, dog.

haha :p å så bitter. media er slemme med oss :( sry, men tror neppe du finner en krfer eller en aper på horehus i østeuropa ;)

Hva vet du om det?

Grunnen til at sexsalg ikke forbys er vel fordi det straffer folk som allerede er i en slik situasjon at straff ikke vil ha noen annen virkning enn å forverre problemet. En prostituert som jobber på gata gir vel blanke faen i om hun havner på ei glattcelle.

Så ut fra din logikk så skal man ikke forby ran, men man skal forby å bli ranet? I og med at den som er kriminell sikkert ikke bryr seg likevel?

Lenke til kommentar
Lurer på om saken hadde hatt like mye oppmerksomhet om det dreide seg om AP-politikere....
Selvsagt ikke, og her er det ofte snakk om langt mer alvorlig kriminalitet.

Da kona til en av vennene til Jonas Gahr Støre fikk sparken ble det hui og hast opprettet en spesialstilling i UD som hun fikk uten utlysning. Prøv å finne kritiske artikler i norsk presse hvor de stiller spørsmål om korrupsjon og habilitet her!

Jens Stoltenberg var leder av AUF mens det foregikk omfattende medlemssvindel der, men loyale medlemmer beskyttet både ham og Trond Giske i rettssaken. Prøv å finne kritiske artikler i norsk presse hvor de stiller spørsmål til om lederen virkelig ikke kunne visst om hva som skjedde!

Jens Stoltengerg har innrømmet både å ha brukt narkotisk og å ha ansatt personer hjemme hos seg svart. Prøv å finne artikler i norsk presse som sier dette gør ham uegnet til statsminister!

Se hvor mange artikler du klarer finne i norsk presse om skattesvindelen til Torbjørn Jagland!

Men la 3. varamann til Frp i Østre Vinstra bli tatt i fartskontroll så havner det som førstesideoppslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...