Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Man kan også stusse over relevansen av en lov som krever at man har både tystere og et hemmelig kamerateam for å håndheves. Det eneste den kan brukes til er å skape Se og Hør-stoff.

Har selvsagt ikke noe relevans utover at saker blir etterforsket om det lander på politiets pult i glanspapir og "ferdig etterforsket". Eneste som jeg kan komme på i farten som faktisk blir etterforsket er pedofili. Ellers innen narko er det jo rimelig kjent at norsk toll og politi går ombord på toget fra København etter Roskildeavslutning. Da bør du ikke si at du har røyka som en skorstein med en tuborg i hånd.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fun fact: i Latvia er prostitusjon ikke bare lovlig, det er en helt legitim virksomhet som betaler moms/skatter til den latviske stat!

Om vi nå sier at Bård betalte 5000 kr (realiteten er vel heller 1000-2000 kr), så har den latviske stat tjent 1000 kr på den transasksjonen! Hvorfor i alle dager skal Norge tjene 25000 kr på det?

Og hva blir det neste? Forbudt for nordmenn å kjøre i 160 på Autobahn i Tyskland? Norske 17-åringer på ferie i Danmark straffes for å kjøpe drikkevarer som har 20-årsgrense i Norge, men 16-årsgrense i Danmark?

Lurer på hva Norge hadde sagt om Saudi-Arabia hadde hengt innbyggerne sine som hadde drukket øl på ferie i USA..

Jeg syns det blir helt feil å påstå at norske lover er overlegne de lovene som gjelder i utlandet..

Bare til informasjon så er det ikke straffbart for en 16-åring å kjøpe sprit på polet i Norge heller, men det er straffbart for polet å selge til mindreårige.

Lenke til kommentar

Når jeg leste denne saken sto det en annen sak helt nederst på nettavisen. "Ordfører tatt for sex med mindreårig" Hvorfor prioriterer mediene denne saken? Samtidig som de dysser ned ordfører saken... Hmm? Jeg sier ikke at mediene er ute etter FrP slik som mange andre, men det er et faktum at det er mye fokus på FrP, men tror ikke man kan si at de har flere lovbrytere i partiet av den grunn...

Denne saken er en ikke-sak. Offerløs kriminalitet er strengt talt ikke kriminalitet. Hvorfor skal det være lover mot noe som ikke har et offer? Hvorfor skal ikke jeg få lovt til å gjøre hva jeg selv vil i min egen stue? Om jeg ønsker å røyke hasj, så why not?

Om jeg ønsker å selge meg selv fordi jeg liker sex. Hvorfor ikke få betalt for noe man liker? Så why not?

Lenke til kommentar

Synes ikke dette er spesielt komplisert.

Loven er loven, uansett hva man måtte mene om den, inkludert hvor den måtte gjelde.

Man kan så klart velge å droppe å forholde seg til den fordi man ikke liker den, eller synes man har god grunn til å se bort fra den akkurat da, eller har lyst. Det er jo dette som skjer i absolutt alle lovbrudd, fra fartsovertredelser til folkemord.

Men da bør man være voksen nok til å ikke bli overrasket over dette: hvis du blir tatt, vil rettsstaten påføre deg sanksjoner.

Man kan så klart velge å ikke forholde seg til dèt prinsippet heller, og framstille seg som et offer for rettsstaten. Da bør man ikke bli overrasket om man ikke blir sett på som voksen.

Norge er ikke en rettstat. Det er en feministsharia-stat.

Lover som er i strid med menneskerettighetene er ikke gyldige.

Det var forbudt med homofili før også. Det var forbudt å si sine meninger i DDR. Det er forbudt å kysse kjæresten sin i Iran. Det er forbudt for nordmenn å ha frivillig sex.

Alle lover i strid med menneskerettighetene. Ugyldige lover.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar

Usas forbud mot kubanske varer er like mye en morallov som renovasjonsloven i Norge. Eller mener du noen er skadelidende om en amerikansk borger skulle kjøpt en vare fra en gateselger som tilfeldigvis selger varer produsert i Kuba, eller har vesentlig komponenter fra Kuba?

Prøver du å argumentere for den norske moralloven nå, eller å argumentere mot det amerikanske Cuba-embargoet? :hmm:

Lenke til kommentar

Usas forbud mot kubanske varer er like mye en morallov som renovasjonsloven i Norge. Eller mener du noen er skadelidende om en amerikansk borger skulle kjøpt en vare fra en gateselger som tilfeldigvis selger varer produsert i Kuba, eller har vesentlig komponenter fra Kuba?

Prøver du å argumentere for den norske moralloven nå, eller å argumentere mot det amerikanske Cuba-embargoet? :hmm:

Argumenterer mot din tåpelige "kun i Norge"-argumentasjon. Ellers er de to nevnte lover utmerkede eksempler på tullete lover i sine respektive land.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Om jeg ønsker å selge meg selv fordi jeg liker sex. Hvorfor ikke få betalt for noe man liker? Så why not?

Fordi i det øyeblikket du selger din tjeneste defineres du som offer. Det er den moralske rasjonalen for tilhengere av loven.

At de prostituerte selv var knakende uenig i loven, og at deres frykt har blitt til realitet (mer vold f.eks) er selvsagt noe som preller av som vann på gåsa for tilhengere av loven §202a.

Ett nylig eksemepl;

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7763630

Litt eldre eksempel;

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=598397

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Argumenterer mot din tåpelige "kun i Norge"-argumentasjon. Ellers er de to nevnte lover utmerkede eksempler på tullete lover i sine respektive land.

Hva er tåpelig med den? Synes du det er rimelig at norske lover skal overprøve andre lands lover i forhold til offerløse, frivillige handlinger?

Lenke til kommentar

Så også her i landet skal vi fokusere mer på hva folk gjør med kjønnsorganene sine enn hva slags politikk de fører.

Jeg ser ingen grunn til at dette skal avslutte hans politiske karriere. Hvis folk velger å ikke stemme han inn igjen neste gang, så er det opp til dem.

For øvrig synes jeg trådspørsmålet har lite med saken å gjøre, eller at det ikke har nok alternativer. Det er langt mer signifikant at dette er en lov som går på hva du gjør utenfor Norges grenser.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Hva er tåpelig med den? Synes du det er rimelig at norske lover skal overprøve andre lands lover i forhold til offerløse, frivillige handlinger?

I visse tilfeller ja. Selv er jeg for å dømme norske statsborgere som drar til KSA og lovlig der gifter seg med ei 9-åring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

When in Rome do as the Romans do.

Jeg ser ikke helt behovet for å straffeforfølge nordmenn som følger lovene og reglene i det landet de oppholder seg i.

Forøvrig så skal det bli interessant hvis noen går TV2 i sømmene etter "journalistikken" deres.

Skjult kamera i Riga på jakt etter å henge ut Hoksrud som horekunde

Lenke til kommentar

Norge er ikke en rettstat. Det er en feministsharia-stat.

En ting er retoriske grep og overdrivelser, det er moro det. For du sammenligner vel ikke på ramme alvor Norge med DDR og Iran?

Da maler du deg inn i et hjørne hvor det er vanskelig å bli tatt på alvor (se avsnitt 5 i det du siterte meg på), og hvor man kan stille spørsmål ved om du noen gang har satt dine bein utenfor det ekstremt priviligierte Norge og sett vanlig praksis ute i verden.

Endret av Onkel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ting er retoriske grep og overdrivelser, det er moro det. For du sammenligner vel ikke på ramme alvor Norge med DDR og Iran?

Da maler du deg inn i et hjørne hvor det er vanskelig å bli tatt på alvor (se avsnitt 5 i det du siterte meg på), og hvor man kan stille spørsmål ved om du noen gang har satt dine bein utenfor det ekstremt priviligierte Norge og sett vanlig praksis ute i verden.

På hvilken måte er Norge bedre enn DDR og Iran? Vi har altså en moralist-stat som ønsker å eie og kontrollere sine innbyggere uansett hvor de befinner seg i verden. Jeg skjems over å være norsk, og vurderer seriøst å skifte statsborgerskap. Dersom vi ikke blir kvitt disse sosialistmoralistene som ønsker å kontrollere alle mennesker ved neste valg så er jeg eks-norsk.

Endret av 2xjohn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

På hvilken måte er Norge bedre enn DDR og Iran? Vi har altså en moralist-stat som ønsker å eie og kontrollere sine innbyggere uansett hvor de befinner seg i verden. Jeg skjems over å være norsk, og vurderer seriøst å skifte statsborgerskap.

Anbefaler deg å ta en tur til Iran.

Lenke til kommentar
Så også her i landet skal vi fokusere mer på hva folk gjør med kjønnsorganene sine enn hva slags politikk de fører.

Nei, dette kan ikke sammenlignes med de latterlige utroskapsskandalene vi blant annet ser i amerikansk politikk. Dette handler ikke om at han har hatt sex, det handler om at han har begått en kriminell handling.

Lenke til kommentar

Nei, dette kan ikke sammenlignes med de latterlige utroskapsskandalene vi blant annet ser i amerikansk politikk. Dette handler ikke om at han har hatt sex, det handler om at han har begått en kriminell handling.

Ja, og den "kriminelle" handlingen er at han har hatt sex.

Riktig at det ikke kan sammenlignes med amerikanske skandaler. Dette er enda mer idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...