Gå til innhold

Bård Hoksrud (FRP) nesten tatt med buksene nede

214 stemmer

1. 1. Bør loven som forbyr kjøp av seksuelle tjenester oppheves?

• Ja, den bør oppheves
      169
    • Nei, den bør bestå slik den er
      46

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke heller bare slå fast at du har et sykelig behov for å legge deg opp i andres sexliv, og finner masse vikarierende, selvmotsigende argumenter for å begrunne det?

Er det en spesiell grunn til at du føler slikt ett behov for å tillegge meg masse egenskaper og meninger? Jeg bryr meg som sagt ingenting om folk sexliv. Jeg bryr meg om at sexsalg drar med seg hallik- og trafficking-virksomhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Har ikke tid til å lese en gigantisk PDF, for må snart legge meg.

Men kan vi ikke være enig om at hvis etterspørselen etter sex reduseres i Norge er det bare logisk at også tilbudet reduseres? Dette kan muligens ta litt tid, men dette er da logisk. Ingen som gidder å tilby en tjeneste hvor ikke det er noen etterspørsel etter den tjenesten. Og hvis du prøver deg på det vil du i så fall gå konkurs i løpet av relativt kort tid. Prostituerte har også ett budsjett de må holde.

Etterspørselen etter sex reduseseres???? Er du stokk dum?

Så du ønsker altså at folk ikke skal ha sex! Der kom det frem. Misunnelige, moralistiske jævel. Få deg et liv.

Jeg sier tusen takk for de flotte personkarakteristikkene. Hyggelig det.

Folk må bare ha sex så mye de vil, men ja: Jeg er i mot at det skal kunne kjøpes. Ikke fordi jeg er veldig i mot at folk skal ha sex, men fordi jeg er i mot alle de konsekvensene dette drar med seg.

Det er sikkert mange prostituerte som gjør det av fri vilje ettersom de trenger penger. Problemet er at det samtidig finnes store grupperinger av prostituerte som er hentet til Norge under falske forhåpninger og havner i ett miljø hvor de tvinges til å ha sex mot penger (som i all hovedsak bakmennene stikker av med).

Ja men de fleste er da imot trafficing og menneskesmugling.

Så lenge det finnes folk som ikke får seg noe sex uten å måtte betale for det - og det finnes folk som tilbyr det de ønsker for pengene de tilbyr, hva er problemet?

Kunden kjøper tjeneste til avtalt sum, han/hun er fornøyd.

Selgeren får avtalt sum penger mot avtalt tjeneste, han/hun er fornøyd.

Moralistene får vondt i sin moralske pekefinger, stakkars.

Lenke til kommentar
Men kan vi ikke være enig om at hvis etterspørselen etter sex reduseres i Norge er det bare logisk at også tilbudet reduseres? Dette kan muligens ta litt tid, men dette er da logisk. Ingen som gidder å tilby en tjeneste hvor ikke det er noen etterspørsel etter den tjenesten.

Du kan ikke alvorlig talt mene at det går an å redusere etterspørselen etter sex? :ermm: Eller tenkte du på kastrering? Det ville fungert.

Hvis du mener etterspørselen etter prostituerte, så er det ingen grunn til at den skulle bli noe mindre så lenge salg er fullt lovlig. Å kriminalisere salg kunne "fungert" (stakkars jenter dog), men så lenge salg er fullt lovlig er det ingenting som stopper prostituerte fra å selge sex langs hele Karl Johan 24 timer i døgnet 7 dager i uken. Senest her om dagen var jeg på vei til lunsj langs Fred Olsens gate rundt kl 12 og ble tilbudt en sugejobb. Etterspørselen eksisterer allerede i høyeste grad, og så lenge tilbudet er så lett tilgjengelig at det nærmest presser seg på deg ser jeg ingen grunn til at etterspørselen skulle bli noe mindre.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke heller bare slå fast at du har et sykelig behov for å legge deg opp i andres sexliv, og finner masse vikarierende, selvmotsigende argumenter for å begrunne det?

Er det en spesiell grunn til at du føler slikt ett behov for å tillegge meg masse egenskaper og meninger? Jeg bryr meg som sagt ingenting om folk sexliv. Jeg bryr meg om at sexsalg drar med seg hallik- og trafficking-virksomhet.

Er du også imot dansing? Det medfører jo som kjent til utroskap og sjalusidrap.

Lenke til kommentar

Ja men de fleste er da imot trafficing og menneskesmugling.

Så lenge det finnes folk som ikke får seg noe sex uten å måtte betale for det - og det finnes folk som tilbyr det de ønsker for pengene de tilbyr, hva er problemet?

Kunden kjøper tjeneste til avtalt sum, han/hun er fornøyd.

Selgeren får avtalt sum penger mot avtalt tjeneste, han/hun er fornøyd.

Moralistene får vondt i sin moralske pekefinger, stakkars.

Hadde prostitusjon vært uten hallik-virksomhet og trafficking hadde jeg vært veldig for.

Så jeg synes egentlig ikke problemet er prostitusjonen i seg selv, men heller det som lurer bak teppet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde prostitusjon vært uten hallik-virksomhet og trafficking hadde jeg vært veldig for.

Så jeg synes egentlig ikke problemet er prostitusjonen i seg selv, men heller det som lurer bak teppet.

I så fall skulle vi være helt enige om fordelene ved statlig kontrollerte bordeller, eller hva?

Lenke til kommentar

Den beste måten å begrense halik-virksomhet og trafficiking er å forby all form for kjøp av prostitusjon utenom bordeller og enmannsforetak. På den måten vil det ikke bli lønnsomt å drive med trafficiking i Norge.

Lenke til kommentar
Men kan vi ikke være enig om at hvis etterspørselen etter sex reduseres i Norge er det bare logisk at også tilbudet reduseres? Dette kan muligens ta litt tid, men dette er da logisk. Ingen som gidder å tilby en tjeneste hvor ikke det er noen etterspørsel etter den tjenesten.

Du kan ikke alvorlig talt mene at det går an å redusere etterspørselen etter sex? :ermm: Eller tenkte du på kastrering? Det ville fungert.

Hvis du mener etterspørselen etter prostituerte, så er det ingen grunn til at den skulle bli noe mindre så lenge salg er fullt lovlig. Å kriminalisere salg kunne "fungert" (stakkars jenter dog), men så lenge salg er fullt lovlig er det ingenting som stopper prostituerte fra å selge sex langs hele Karl Johan 24 timer i døgnet 7 dager i uken. Senest her om dagen var jeg på vei til lunsj langs Fred Olsens gate rundt kl 12 og ble tilbudt en sugejobb. Etterspørselen eksisterer allerede i høyeste grad, og så lenge tilbudet er så lett tilgjengelig at det nærmest presser seg på deg ser jeg ingen grunn til at etterspørselen skulle bli noe mindre.

Etterspørselen etter prostituerte er mer presist. :)

Jeg tror etterspørselen vil falle ettersom færre ønsker å gjøre seg til kriminelle og risikere å bli tatt. Blir man sperret inne for sexkjøp er det ikke sikkert kona og barne synes det er så flott. Det er mye enklere å kjøpe sex hvis det garantert ikke har noen andre konsekvenser enn at du blir 500 spenn fattigere.

Lenke til kommentar

Kjøp av sex i Norge ble gjort for å prøve å forhindre trafficking. 'Ofrene' skulle ikke komme innunder at de gjorde en ulovlighet, for de er det jo synd på. Det de ikke skjønner er at det er mange norske statsborgere som frivillig selger denne varen.

Det er lov å selge en 'vare', men man har ikke lov å kjøpe den - fullstendig idiotisk.

For å sette det på spissen, for her er det snakk om store drifter(for det er mange forhold som har gått dunken pga denne driften, så den er sterk) - er lov å friste og selge stoff og så forventer man at en narkoman skal klare å holde seg på matta for at det er ulovlig å kjøpe.

Det de EGENTLIG ville var å få denne handelen ut av syne. Ut av syne, ut av sinn. Salg og kjøp og trafficking er det ikke blitt store endringen på. Nå tror jeg ikke det hadde blitt store forskjellen med å forby salg heller, men det hadde vært riktig å gjort hvis først kjøp er forbudt.

Den eneste måten å begrense trafficking og at bakmenn tar potten er å legalisere kjøp og gi dette tilbudet gjennom offentlige bordeller der det har vært ordnede former. DA tror jeg trafficking og missbruk av damene av bakmenn hadde blitt endel begrenset - nettopp pga horekundene hadde blitt langt færre til 'deres' damer og dermed ikke samme lønnsomhet.

Men dette er ikke politisk riktig og dermed blir det slik at politikerne kun prøver tafatte tiltak på å skjule denne aktiviteten istedet for å reelt gjøre noe for disse damene som blir utnyttet av bakmenn. (prostitusjon blir de uansett ikke kvitt, så heller finn den beste løsningen med å leve med det)

Lenke til kommentar

Er du også imot dansing? Det medfører jo som kjent til utroskap og sjalusidrap.

Beklager, men jeg ser ikke helt sammenhengen.

Etterspørselen vil aldri forsvinne, men det vil med tiden reduseres kraftig. (Tror jeg. Tiden får vise)

Hvorfor det?

Ser jeg på ungdom i Norge i dag, så er det ikke mange moralske verder igjen.

Fordi det vil få konsekvenser. Moral er overvurdert.

I så fall skulle vi være helt enige om fordelene ved statlig kontrollerte bordeller, eller hva?

Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med om staten ønsket å innføre slikt.

Lenke til kommentar

Etterspørselen etter prostituerte er mer presist. :)

Jeg tror etterspørselen vil falle ettersom færre ønsker å gjøre seg til kriminelle og risikere å bli tatt. Blir man sperret inne for sexkjøp er det ikke sikkert kona og barne synes det er så flott. Det er mye enklere å kjøpe sex hvis det garantert ikke har noen andre konsekvenser enn at du blir 500 spenn fattigere.

Det er jo det som er poenget, det skal ikke ha noen større konsekvenser enn at du blir noen hundrelapper fattigere. Moralpoliti er gammeldags og avleggs her til lands. Dessuten, at du tror at etterspørselen vil falle er en utopi. Hvis du er en fyr som trenger å få lettet på trykket av og til for å fungere optimalt, og du ikke har noen som er behjelpelig med dette uten å ta betalt - så må du bare betale da..

Støttekontakter hjelper folk som ikke har noen til å hjelpe seg i hverdagslige ting, og det er helt greit, de får tilogmed godtgjørelse av staten. Hvorfor går ikke prostituerte innunder samme regler?

Det er ikke ALLE som trenger støttekontakt, det er faktisk de ferreste av oss. Akkurat som med prostituerte, ikke alle trenger det, men noen gjør det, sparer i flere måneder i drittjobben sin og spiser kun knekkebrød for å få råd til å kose seg litt ekstra en kveld.

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar

Den beste måten å begrense halik-virksomhet og trafficiking er å forby all form for kjøp av prostitusjon utenom bordeller og enmannsforetak. På den måten vil det ikke bli lønnsomt å drive med trafficiking i Norge.

Kommer til å avhenge av hvor mye det koster og hvilke seksuelle behov som dekkes, men som tidligere sagt er jeg på ingen måte i mot slike virksomheter så lenge det holdes oppsyn med dem. :)

Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget, det skal ikke ha noen større konsekvenser enn at du blir noen hundrelapper fattigere. Moralpoliti er gammeldags og avleggs her til lands. Dessuten, at du tror at etterspørselen vil falle er en utopi. Hvis du er en fyr som trenger å få lettet på trykket av og til for å fungere optimalt, og du ikke har noen som er behjelpelig med dette uten å ta betalt - så må du bare betale da..

Støttekontakter hjelper folk som ikke har noen til å hjelpe seg i hverdagslige ting, og det er helt greit, de får tilogmed godtgjørelse av staten. Hvorfor går ikke prostituerte innunder samme regler?

Vel tror du etterspørselen etter prostituerte hadde vært stor hvis straffen hadde vært 10 år i fengsel? Jeg prøver ikke å si at ønske om å kjøpe sex vil forsvinne, men at det vil reduseres hvis ett slikt kjøp vil medføre uønskede konsekvenser.

Lenke til kommentar

Problemet med den årsaksrekken at risikoen for å bli tatt er svært, svært liten. Politiet må faktisk observere transaksjonen eller ta deg med buksene nede hos en prostituert for å ha en sak, og man behøver ikke det helt store omløpet i hodet for å unngå det. Dette er heller ikke noe politiet prioriterer, men noe de tar etterhvert som de slumper borti det. En 100% trygg måte å kjøpe sex på er å ringe til en eskortejente - som du lett kan finne flere hundre annonser for på nett bare i Oslo - og be henne komme hjem til deg ("outcall" på bransjespråket), da er du helgardert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...